Argenta PC Banking onbeschikbaar.
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: Argenta PC Banking onbeschikbaar.
Maar u wil wel blijven "profiteren" van hun gratis visakaart!Ranter the 2nd schreef:Ik kan U dezelfde vraag stellen...bala schreef:
En dan kritiek leveren?
Alleen een rekening hebben voor een gratis Visa kaart?
een beetje ernstig aub.
Kritiek hebben op mijn reactie?
Gelieve mijn nochtans korte, duidelijke voorgaande bericht te lezen
Ik ben er gewoon klant met een spaarrekening en een zichtrekening.
Maar door de eindeloze duur van transacties en hun site/werking van hun site heb ik beslist om argenta niet meer als (2de) hoofdbank te gebruiken.
Duidelijk ?
Mvg![]()
Hoe kan Argenta, als economische entiteit, geld aan u verdienen?
Zij betalen alle kosten van uw zichtrekening en uw visakaart, uitgezonderd de casafhalingen van uw visakaart.
Klanten zoals u zorgen er net voor dat ARgenta misschien wél kosten zal moeten aanrekenen voor alles!
Ik zit zelf in de commerciële sector, maar ik verkoop toch niets aan klanten, als ik geheel niets aan hen verdien en er bovendien nog moet aan toeleggen! En dat doet Argenta wél voor u!
Van service gesproken!!
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Geene stress, Argenta zal wel genoeg verdienen zodat het zich niet hoeft zeer te doen aan die paar profiteurs die op gratis rekeningen en kaartjes teren.Waarom?Daarom! schreef:Maar u wil wel blijven "profiteren" van hun gratis visakaart!Ranter the 2nd schreef:
Ik kan U dezelfde vraag stellen...
Kritiek hebben op mijn reactie?
Gelieve mijn nochtans korte, duidelijke voorgaande bericht te lezen
Ik ben er gewoon klant met een spaarrekening en een zichtrekening.
Maar door de eindeloze duur van transacties en hun site/werking van hun site heb ik beslist om argenta niet meer als (2de) hoofdbank te gebruiken.
Duidelijk ?
Mvg![]()
Hoe kan Argenta, als economische entiteit, geld aan u verdienen?
Zij betalen alle kosten van uw zichtrekening en uw visakaart, uitgezonderd de casafhalingen van uw visakaart.
Klanten zoals u zorgen er net voor dat ARgenta misschien wél kosten zal moeten aanrekenen voor alles!
Ik zit zelf in de commerciële sector, maar ik verkoop toch niets aan klanten, als ik geheel niets aan hen verdien en er bovendien nog moet aan toeleggen! En dat doet Argenta wél voor u!
Van service gesproken!!
Tiens, ik meende mij toch te herinneren dat dit ooit een website + forum was met als onderwerpen sparen, beleggen, besparen? Mede-forumleden uw morele waarden opdringen valt daar overduidelijk niet onder. Voelt u zich aangesproken, ga dan eens langs op de Disney forums waar men uw morele inbreng zeker zal appreciëren...
De banken zullen wel overleven hoor, al was het door de belachelijk lage intrest die ze geven en de marges die ze rekenen... En voor elke 'profiteur' zijn er 1000 brave zielen waarvan ten volste geprofiteerd wordt door de bank! De fora demonstreren dit overduidelijk, het loopt over van conservatief ingestelde mensen en dit is dan nog Spaargids, zodus: no worries!
Overigens, het woord 'profiteren' komt voort uit het Engelse/Franse woord 'profit', dat betekent winst. Profiteren betekent op zich niet meer dan "ergens uw voordeel mee doen". Maar in België wijst men graag met het vingertje en krijgt dat woord een negatieve bijklank... "Je moet braaf zijn en van u laten 'profiteren' door de banken, niet andersom..."
For those of you who are new at this: De tegenhanger van winst is verlies. En dus zal één van beide partijen altijd voordeel doen, jawel: 'profiteren'. Dus, wie gaat er 'profiteren', de bank of jij? De keuze is aan u, maar ik zou er toch eens goed over nadenken en me eens afvragen voor wie je feitelijk probeert te sparen, voor uzelf of voor de bank...? Ze redden het héus wel zonder uw (of mijn) aalmoes, ze zijn tenslotte de funderingen onder ons kapitalistisch (=profiteurs) systeem.
De banken zullen wel overleven hoor, al was het door de belachelijk lage intrest die ze geven en de marges die ze rekenen... En voor elke 'profiteur' zijn er 1000 brave zielen waarvan ten volste geprofiteerd wordt door de bank! De fora demonstreren dit overduidelijk, het loopt over van conservatief ingestelde mensen en dit is dan nog Spaargids, zodus: no worries!
Overigens, het woord 'profiteren' komt voort uit het Engelse/Franse woord 'profit', dat betekent winst. Profiteren betekent op zich niet meer dan "ergens uw voordeel mee doen". Maar in België wijst men graag met het vingertje en krijgt dat woord een negatieve bijklank... "Je moet braaf zijn en van u laten 'profiteren' door de banken, niet andersom..."
For those of you who are new at this: De tegenhanger van winst is verlies. En dus zal één van beide partijen altijd voordeel doen, jawel: 'profiteren'. Dus, wie gaat er 'profiteren', de bank of jij? De keuze is aan u, maar ik zou er toch eens goed over nadenken en me eens afvragen voor wie je feitelijk probeert te sparen, voor uzelf of voor de bank...? Ze redden het héus wel zonder uw (of mijn) aalmoes, ze zijn tenslotte de funderingen onder ons kapitalistisch (=profiteurs) systeem.
Bovendien heb ik toch ook wel de indruk dat er een Argentakantoorhouder, onder een nogal autoritaire nickname overigens, hier op het forum wat gratis reclame voor Argenta tracht te maken.
Zelf trek ik mij van die 15 eurocent niets aan, maar als er mensen daarover klagen dan is het hun goed recht, en Argenta getuigt van heel weinig inzicht dat ze zich aan dergelijke kleine bedragen laat kennen.
Als Argenta die bedragen gewoon - zonder dat er iemand naar hoeft te vragen - ten laste neemt, dan zouden veel mensen dat waarderen. Misschien verliezen ze erdoor minder klanten.
Zelf trek ik mij van die 15 eurocent niets aan, maar als er mensen daarover klagen dan is het hun goed recht, en Argenta getuigt van heel weinig inzicht dat ze zich aan dergelijke kleine bedragen laat kennen.
Als Argenta die bedragen gewoon - zonder dat er iemand naar hoeft te vragen - ten laste neemt, dan zouden veel mensen dat waarderen. Misschien verliezen ze erdoor minder klanten.
Ik heb geen enkel probleem met die downtime van hun internetbankieren. Als ik op dat moment een betaling wil doen dan doe ik het de dag erna wel, het is niet zo dat het systeem een week plat ligt. Liever op die manier gratis dan te moeten betalen bij pakweg een Fortisbank.
Dat er hierdoor klanten weggaan of minder klanten bijkomen bij Argenta deert me geen seconde, het is waarschijnlijk beter voor hen omdat ze dan misschien makkelijker gratis kunnen blijven.
Dat er hierdoor klanten weggaan of minder klanten bijkomen bij Argenta deert me geen seconde, het is waarschijnlijk beter voor hen omdat ze dan misschien makkelijker gratis kunnen blijven.
En dan ligt het systeem minder plat door overbelasting, en hebben we geen last meer van "downtime", iedereen gelukkig, tochWook schreef: Ik heb geen enkel probleem met die downtime van hun internetbankieren. Als ik op dat moment een betaling wil doen dan doe ik het de dag erna wel, het is niet zo dat het systeem een week plat ligt. Liever op die manier gratis dan te moeten betalen bij pakweg een Fortisbank.

Geld maakt niet gelukkig, maar liever ongelukkig met, dan zonder
Mhmm, dit moet wel het eerste lid zijn, in de geschiedenis van deze site, dat een heel opstel schrijft als openingspost. Rarara...paul schreef: Bovendien heb ik toch ook wel de indruk dat er een Argentakantoorhouder, onder een nogal autoritaire nickname overigens, hier op het forum wat gratis reclame voor Argenta tracht te maken.

Priceless!mijn_geld schreef: En dan ligt het systeem minder plat door overbelasting, en hebben we geen last meer van "downtime", iedereen gelukkig, toch![]()
![]()

Ik heb al net hetzelfde gedachtpaul schreef: Bovendien heb ik toch ook wel de indruk dat er een Argentakantoorhouder, onder een nogal autoritaire nickname overigens, hier op het forum wat gratis reclame voor Argenta tracht te maken.

Dat geloof je nu toch zelf niet. Wake up and smell the coffee.paul schreef: Bovendien heb ik toch ook wel de indruk dat er een Argentakantoorhouder, onder een nogal autoritaire nickname overigens, hier op het forum wat gratis reclame voor Argenta tracht te maken.
Ze geven al alles gratis, waar is daar de waardering ?? Neen, dat wordt allemaal vergeten omwille van 0.15 euro.
Trouwens de klanten die ze omwille van die 0.15 euro verliezen, zullen in minstens 99% van de gevallen toch de onrendabele klanten zijn, dus geen groot verlies voor hun.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Blijkbaar hebben er nu toch een pak meer mensen last van dan enkel die klanten die ze liever kwijt dan rijk zijn, ik vind dat paul een punt heeft... Waardering is misschien een groot woord, maar allessinds zou het voor de alles-gratis bank een veel betere indruk wekken dan een negatief saldo door te rekenen aan hun klanten.
Waarom denk je dat, omdat er hier 10 leden daarover zagen of heb je andere gegevens ?phase schreef: Blijkbaar hebben er nu toch een pak meer mensen last van dan enkel die klanten die ze liever kwijt dan rijk zijn, ik vind dat paul een punt heeft... Waardering is misschien een groot woord, maar allessinds zou het voor de alles-gratis bank een veel betere indruk wekken dan een negatief saldo door te rekenen aan hun klanten.
Zeer inzichtvolle opmerking, maar stel dezelfde vraag eens aan uzelf:cp1234 schreef: Waarom denk je dat, omdat er hier 10 leden daarover zagen of heb je andere gegevens ?
Waar baseer jij dat op, het feit dat jij geen negatieve rente had? Of heb je nog andere gegevens? Uw uitspraak is een mening, net als de mijne, geen feit... Het is wel een feit, dat als je enkel uw "spaargeld" op uw "spaarrekening" zet en de rest zoals uw loon op uw zichtrekening laat staan zoals wellicht 99% van hun klanten, ja dan heb je inderdaad geen probleem om aan 0.10% bruto om enkele centen te winnen op een jaar tijd... Ik neem me nu wel voor dat de gemiddelde spaargids gebruiker wat meer verstand heeft...cp1234 schreef: Trouwens de klanten die ze omwille van die 0.15 euro verliezen, zullen in minstens 99% van de gevallen toch de onrendabele klanten zijn, dus geen groot verlies voor hun.
Zoals je kan zien komen er dit jaar toch wel een paar mensen meer klagen als andere jaren. Daar is het bewijs dat er meer klanten mee te maken krijgen, ik heb niet gezegd dat het klanten waren waar ze van kunnen profiteren.cp1234 schreef: Ze geven al alles gratis, waar is daar de waardering ?? Neen, dat wordt allemaal vergeten omwille van 0.15 euro.

En voor het geval je zo ver nog niet was, het is juist het feit dat ze alles gratis aanbieden, dat die belachelijke peulenschil van 15 cent des te harder doet aankomen. In die zin zou het zeker gewaardeerd worden als je kijkt wie er nu op de tenen getrapt wordt door de "alles gratis bank". Al die zagende klanten die geen kantooruren, telefoonuren en e-mail tijd meer verdoen tijdens de jaarwisseling, om dan nog te zwijgen over alle administratieve rompslomp om dat terug te boeken bij die zagers... Dat zou ruimschoots compenseren voor die paar centen per zagende ziel...
Laatst gewijzigd door phase op 7 januari 2010, 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Niet op ingevingen zoals jij, maar een tijdje gelden was er hier nog een discussie over hoeveel er minimum op een rekening moest staan om als rendabele klant te worden aanzien.phase schreef:Zeer inzichtvolle opmerking, maar stel dezelfde vraag eens aan uzelf:cp1234 schreef: Waarom denk je dat, omdat er hier 10 leden daarover zagen of heb je andere gegevens ?
Waar baseer jij dat op, het feit dat jij geen negatieve rente had? Of heb je nog andere gegevens? Uw uitspraak is een mening, net als de mijne, geen feit... Het is wel een feit, dat als je enkel uw "spaargeld" op uw "spaarrekening" zet en de rest zoals uw loon op uw zichtrekening laat staan zoals wellicht 99% van hun klanten, ja dan heb je inderdaad geen probleem om aan 0.10% bruto om enkele centen te winnen op een jaar tijd... Ik neem me nu wel voor dat de gemiddelde spaargids gebruiker wat meer verstand heeft...cp1234 schreef: Trouwens de klanten die ze omwille van die 0.15 euro verliezen, zullen in minstens 99% van de gevallen toch de onrendabele klanten zijn, dus geen groot verlies voor hun.
Zoals je kan zien komen er dit jaar toch wel een paar mensen meer klagen als andere jaren. Daar is het bewijs dat er meer klanten mee te maken krijgen, ik heb niet gezegd dat het klanten waren waar ze van kunnen profiteren.cp1234 schreef: Ze geven al alles gratis, waar is daar de waardering ?? Neen, dat wordt allemaal vergeten omwille van 0.15 euro.De enige reden waarom er vroeger niemand iets zei is omdat het beperkt bleef tot een enkeling hier en daar.
En voor het geval je zo ver nog niet was, het is juist het feit dat ze alles gratis aanbieden, dat die belachelijke peulenschil van 15 cent des te harder doet aankomen. In die zin zou het zeker gewaardeerd worden als je kijkt wie er nu op de tenen getrapt wordt door de "alles gratis bank". Al die zagende klanten die geen kantooruren, telefoonuren en e-mail tijd meer verdoen tijdens de jaarwisseling, om dan nog te zwijgen over alle administratieve rompslomp om dat terug te boeken bij die zagers... Dat zou ruimschoots compenseren voor die paar centen per zagende ziel...
Weet niet meer exact hoeveel, maar was rond de 2000 euro geloof ik en met dat bedrag kan je de negatieve rente niet aan je been hebben.
Natuurlijk moesten die natuurlijk een pak op hun spaarrekening staan hebben, dan is het weeral ander nieuws.
Maar diegen die hier klagen over die 0.15 zijn ook diegen die al geschreven hebben dat ze met al hun spaargeld weg zijn bij argenta omwille van de lagere rente, dus onrendabele klanten.
Precies mijn punt, wat ook al door andere leden is aangehaald: van de gemiddelde (daarom niet elke) spaargids gebruiker verwacht ik wel wat meer verstand dan 2000 EUR op een zichtrekening te laten staan aan 0.10% bruto. Dan heeft de site duidelijk zijn/haar doel gemist. Je gaat er van uit dat een rendabele klant 2000 EUR op zijn zichtrekening moet hebben staan? Realistischer is in mijn ogen 100 EUR op de zichtrekening voor een spaargidser, "transfer-as-you-go", de rest (enkele duizenden euro's?) op een spaarrekening, dat is dan een onrendabele klant omdat er geen 2000 op de zichtrekening staat ofzo?cp1234 schreef:Niet op ingevingen zoals jij, maar een tijdje gelden was er hier nog een discussie over hoeveel er minimum op een rekening moest staan om als rendabele klant te worden aanzien.phase schreef: Waar baseer jij dat op, het feit dat jij geen negatieve rente had?
Weet niet meer exact hoeveel, maar was rond de 2000 euro geloof ik en met dat bedrag kan je de negatieve rente niet aan je been hebben.
Natuurlijk moesten die natuurlijk een pak op hun spaarrekening staan hebben, dan is het weeral ander nieuws.
Om je te corrigeren, het is 180 EUR dat er voortdurend moet op staan aan de huidige rente, daarmee kan je precies je RV en zegelrecht betalen om op 0 te komen. Wat een heisa, hoe je het ook draait of keert, of op wie je de situatie ook projecteert... Het is gewoonweg een belachelijke implementatie in this day and age. Dat je je al met zulke zever moet gaan bezig houden om niet in het negatief te komen! Zouden ze er gewoon op toezien dat er geen nadelige renteberekeningen gebeuren door RV afhouding en zegelrecht (zoals elke andere bank), dan zou er ook geen haan naar kraaien, end of story.