Argenta
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Argenta
Ik ga Jef Vermassen inschakelen.
Het zegelrecht is een belasting. Dus beter de politici mobiliseren.
Nog tijd genoeg om ervoor te zorgen dat het tegen de verkiezingen van mei in de verkiezingsprogrammas staat.
Of een nieuwe partij oprichten met één programmapunt. Dankzij partij NeenAanZegelrecht: drastische belastingverlaging die nu 0,15€ per jaar kost !!!!!
als ze die 0,15 euro afschaffen en ter compensatie die 0,15 % effectentaks OOK afschaffen.
Zou toch een mooie administratieve vereenvoudiging zijn
Zou toch een mooie administratieve vereenvoudiging zijn
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Dat kan best zijn maar bij mij is er geen sprake van "zegelrecht", wel van "intresten".
![Afbeelding](https://cdn.someecards.com/someecards/usercards/1345517041889_3534399.png)
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 2 januari 2019, 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Het is een belasting die geheven wordt bij een intrest-afrekening. Een beetje zoals in de middeleeuwen als je een stenen huis had of bij het oversteken van een brug of voor een hangbord van een slager.CarpeNoctem schreef: ↑2 januari 2019, 12:45Dat kan best zijn maar bij mij is er geen sprake van "zegelrecht", wel van "intresten".
If you ASSUme, you make an ASS of U and me ...CarpeNoctem schreef: ↑2 januari 2019, 12:45Dat kan best zijn maar bij mij is er geen sprake van "zegelrecht", wel van "intresten".
![]()
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Die kende ik nog niet
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Ik denk dat de verzuring op het forum over deze 0.15 euro toch stilaan een hoogtepunt bereikt heeft.
het gaat de meeste niet om die 0,15 euro maar
oa om het
- princiepe
- dat ze een extra overschrijving moeten doen om hun rekening terug positief te krijgen
- dat argenta dat dit jaar blijkbaar plots weer terug invoert, zonder enige verwittiging
het wordt tijd voor nul-tolerantie voor de banken, banken afmaken die dergelijke pratkijken doen
vandaag nemen ze een hand, en morgen je hele arm
oa om het
- princiepe
- dat ze een extra overschrijving moeten doen om hun rekening terug positief te krijgen
- dat argenta dat dit jaar blijkbaar plots weer terug invoert, zonder enige verwittiging
het wordt tijd voor nul-tolerantie voor de banken, banken afmaken die dergelijke pratkijken doen
vandaag nemen ze een hand, en morgen je hele arm
Voor mij is het een 'reserve' zichtrekening om betalingen te kunnen te doen en/of geld te kunnen afhalen van een andere bank als er geen ING in de buurt is (kost daar 0,50 EUR vanaf 1/1).
Ik heb er de 0,15 EUR voor over.
Ik heb er de 0,15 EUR voor over.
Even het nut van dit draadje met een paar 1000% verhogen ...
Argenta heeft blijkbaar problemen :
"we merken inderdaad op dat onze app en internetbankieren tijdelijk onbeschikbaar zijn voor onze klanten. Wij doen er het nodige voor om dit zo snel mogelijk in orde te maken. Onze excuses alvast voor het ongemak."
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
Argenta heeft blijkbaar problemen :
"we merken inderdaad op dat onze app en internetbankieren tijdelijk onbeschikbaar zijn voor onze klanten. Wij doen er het nodige voor om dit zo snel mogelijk in orde te maken. Onze excuses alvast voor het ongemak."
Dat zegelrecht van 0,15 euro wordt blijkbaar bij Argenta aangerekend op alle zichtrekeningen, dus niet op spaarrekeningen. Vorig jaar (en het jaar daarvoor?) werd het niet aangerekend.
Wie in het rood ging in de loop van 2018 (en dus debetrente moest betalen) heeft dan een intrestafrekening / intrestberekening gehad en moet dus zegelrecht betalen. Wie nooit rood stond heeft geen intrestafrekening gehad want er wordt geen intrest meer uitbetaald op de zichtrekeningen bij Argenta. Bijzonder vreemd vind ik het. Morgen naar kantoor om de 3 spaarrekeningen van het gezin bij Argenta af te sluiten. Gaat maar over een paar honderd euro, was ooit meer, maar tarieven van Argenta stellen niets meer voor.
Iemand enig idee of ik die rekeningen online kan afsluiten? Ik vind niks terug in het internetbankieren.
Edit: foutje van mij: ik ga 2 van 3 amper gebruikte zichtrekeningen afsluiten (en misschien toch in 1 moeite de 2 spaarrekeningen afsluiten)
Wie in het rood ging in de loop van 2018 (en dus debetrente moest betalen) heeft dan een intrestafrekening / intrestberekening gehad en moet dus zegelrecht betalen. Wie nooit rood stond heeft geen intrestafrekening gehad want er wordt geen intrest meer uitbetaald op de zichtrekeningen bij Argenta. Bijzonder vreemd vind ik het. Morgen naar kantoor om de 3 spaarrekeningen van het gezin bij Argenta af te sluiten. Gaat maar over een paar honderd euro, was ooit meer, maar tarieven van Argenta stellen niets meer voor.
Iemand enig idee of ik die rekeningen online kan afsluiten? Ik vind niks terug in het internetbankieren.
Edit: foutje van mij: ik ga 2 van 3 amper gebruikte zichtrekeningen afsluiten (en misschien toch in 1 moeite de 2 spaarrekeningen afsluiten)
Laatst gewijzigd door zwembad op 2 januari 2019, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
online afsluiten gaat niet
ik heb zelfs op de NIET-gereglementeerde spaarrekeing van argenta die wel in de plus stond de 15 cent aan mijn rekker gehad
ik heb zelfs op de NIET-gereglementeerde spaarrekeing van argenta die wel in de plus stond de 15 cent aan mijn rekker gehad
Heeft (had) Argenta een niet-gereglementeerde spaarrekening ?