Argenta wil niet meebetalen aan bankautomaat in elke gemeente
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Argenta wil niet meebetalen aan bankautomaat in elke gemeente
Mijn vrouw haar kaart werkt wel , nooit geen probleem mee gehad en is zelfde rekening .EarthNvstr1 schreef: ↑31 maart 2023, 19:26Ooit aan gedacht om ook een bankkaart van een andere bank te nemen ?
De mijne word bijna overal geweigerd , kan chip niet lezen , word niet herkend , word niet aanvaard .
Heeft nu met nieuwe chip 2 maand gewerkt en heb weeral problemen .
Laatste keer geweest om te tanken en iemand contant betaald om te tanken
Lang leve digitaal betalen
En hoe reageer je dan op een 80+ die corona had 3 jaar terug, en een pcr test moest boeken in testcentrum?EarthNvstr1 schreef: ↑31 maart 2023, 19:32 Ja... en verwacht je nu dat volgend jaar iedereen zijn leven in de metaverse gaat leiden of zo ?
telefonisch lukte dit niet. Enkel via Itsme en idkaartlezer en pincode (en internet).
Dat dramde de overheid ook plots door...
1. die mensen konden dat niet
2. konden op niemand beroep doen, want waren positief
3. moesten het doen, voor herstelcertificaat en om uit quarantaine te kunnen
Zoals reeds gezegd. Kies een andere bank. Je zat bij Argenta?
Zal eerder aan die rekening liggen of instellingen of zo...Want dit nog nooit gehoord, meegemaakt. Zowel bij KT als bij BF gemeenschappelijke rekeningen, en alles werkt feilloos.
elke maand moet ik in de garage met panne met de auto. Mijn vrouw haar auto rijdt feilloos.
Motto van Lop: 'Leve de auto', 'beter terug naar kaard en par.' Weer de typische spaargidsers scheve denkwijzes.
Ik heb wel eens gehad met een bankkaart dat die vaak dienst weigerde. Die had dat van in het begin.
Fabricagefout. Slechte chip.
Na een nieuwe bankkaart besteld te hebben en er 10 euro voor betaald bij mijn hoofdbank is er geen probleem meer mee geweest.
Als je dat met meerdere bankkaarten na elkaar zou hebben gehad moet je eens gaan kijken wat die NFC chips kapot maakt.
Sterk magnetisme of krassen op de chip bv.
Geen andere kaarten... dat doet niks.
Ook geen gsm die je bij de kaart bewaart in je zak.
Klant bij Argenta en satsurfer zegt : neem een andere bank. Daar kan ik hem alleen maar gelijk in geven. Maar ieder zijn meug he.
By the way, lop... Bij sommige banken kan je ook je gsm gebruiken om via nfc te betalen. Als reserve voor als je kaart niet werkt ?
Succes ermee !
Na een nieuwe bankkaart besteld te hebben en er 10 euro voor betaald bij mijn hoofdbank is er geen probleem meer mee geweest.
Als je dat met meerdere bankkaarten na elkaar zou hebben gehad moet je eens gaan kijken wat die NFC chips kapot maakt.
Klant bij Argenta en satsurfer zegt : neem een andere bank. Daar kan ik hem alleen maar gelijk in geven. Maar ieder zijn meug he.
By the way, lop... Bij sommige banken kan je ook je gsm gebruiken om via nfc te betalen. Als reserve voor als je kaart niet werkt ?
Succes ermee !
+1 hiervoor. Als die 1200 automaten een beetje correct verspreid staan (combinatie van geografisch en naar bevolkingsdichtheid) volstaat dat echt wel. In de meeste kleine steden (40k inwoners) vind je nog altijd 10+ automaten op maximum 1 km van elkaar, maar in alle omliggende gemeenten zijn ze wel geheel verdwenen. Een probleem van spreiding dus, niet van hoeveelheid.EarthNvstr1 schreef: ↑31 maart 2023, 17:17 Edit: misschien zinniger om te baseren op bevolkingsdichtheidWe zouden bv. al kunnen beginnen met te gaan naar 1 automaat per 10.000 inwoners => ~ 1.200 automatenHet aantal geldautomaten in België daalt als gevolg van de digitalisering al ruim tien jaar. Tussen 2017 en eind 2021 slonk het aantal geldautomaten van 8.000 naar 5.900, tegen eind 2024 zouden er nog minder dan 4.000 automaten overblijven.
Wie dan nog te ver woont: bij veel supermarkten kan je nog altijd extra betalen met bancontact om ook cash mee te krijgen
---------------------------------
Het is vaak ook dat mensen gerust digitaal/selfservice kunnen, ze willen gewoon niet. Mooi voorbeeld vandaag:
-loket NMBS was zeker 20 minuten bezig met mij voor zaken die effectief enkel aan loket kunnen
-de rij achter me groeide en ze begonnen te morrelen dat ze hun trein gingen missen
=> uiteindelijk hebben 8 van de 10 een ticket gekocht aan de 2 automaten die langs het loket staan. Per persoon duurde dat nog geen minuut dus ze kunnen het wel.
Misschien ook eens een bevraging per gemeente bij de bevolking om te horen wat de mensen er zelf van vinden. Ik kan bv best aannemen dat er in een grootstad misschien veel minder vraag naar een bankautomaat kan zijn tov een boerengat waar tante sonja en nonkel swa nog nooit gehoord hebben van digitale betalingen en het liefst trouw blijven aan cash onder de matras.
tuurlijk. Als je gaat vragen. 'Wil je een bankautomaat op elke hoek?
Iedereen (allee, 90% vd spaargidsers) volmondig JA
Vraag je 'Wil je een bankautomaat op elke hoek van de straat, en betaal je daarvoor 50 €/jaar extra?'
gaan er niet veel meer JA zeggen.
Iedereen (allee, 90% vd spaargidsers) volmondig JA
Vraag je 'Wil je een bankautomaat op elke hoek van de straat, en betaal je daarvoor 50 €/jaar extra?'
gaan er niet veel meer JA zeggen.
Zoals ik reeds schreef:EarthNvstr1 schreef: ↑31 maart 2023, 17:17 We zouden bv. al kunnen beginnen met te gaan naar 1 automaat per 10.000 inwoners => ~ 1.200 automaten
https://fintechmagazine.com/digital-pay ... o-cashless
Zweden: (nr. 1 qua cashless)
with just 32 ATMs in operation per 100,000 people, and with more than 98% of its citizens own a debit/credit card.
Dus U wilt 10 ATM's per 100.000 inwoners? Dus 1/3 van de referentielanden qua cashless.
Om erna te zeggen:
beetje tegenstrijdigEarthNvstr1 schreef: ↑31 maart 2023, 19:00 Evolutie ... uiteindelijk zal cash wel verdwijnen ... een beetje meer geduld zou ik zeggen.
Uw tedere liefdevolle vrouw misschien Uw kaart laten blokkeren, zodat je geen geld meer kan afhalen of ergens betalen..lop schreef: ↑31 maart 2023, 19:59Mijn vrouw haar kaart werkt wel , nooit geen probleem mee gehad en is zelfde rekening .EarthNvstr1 schreef: ↑31 maart 2023, 19:26
Ooit aan gedacht om ook een bankkaart van een andere bank te nemen ?
De mijne word bijna overal geweigerd , kan chip niet lezen , word niet herkend , word niet aanvaard .
Heeft nu met nieuwe chip 2 maand gewerkt en heb weeral problemen .
Laatste keer geweest om te tanken en iemand contant betaald om te tanken
Lang leve digitaal betalen
How knows????? . LOL
Daarmee dat ik ze ook al zoveel keer heb vervangen , als je nieuwe kaart aanvraagt is dit een kopie van je oude dat je krijgt scheelt er iets aan de chip dan scheelt er aan uw nieuwe kaart ook iets met andere woorden .haelewyn schreef: ↑31 maart 2023, 22:38 Ik heb wel eens gehad met een bankkaart dat die vaak dienst weigerde. Die had dat van in het begin.
Succes ermee !
Dat was toch de uitleg van de bank , daarna volledige nieuwe aangevraagd dus geen kopie meer maar na enkele maanden begint het probleem opnieuw .
Tja bij argenta betaal je in elk geval niks ook niet voor te vervangen .
Er zijn hier velen zeer grote voorstander van digitaal te betalen , maar aan de andere kant zouden ze dan goud kopen voor vermogen buiten het systeem aan te houden .
Zouden deze niet eens goed nadenken wat ze eindelijk willen ?
Ofwel ben je pro fiat geld ofwel ben je ertegen , nu steunen ze het systeem maar aan de andere kant zijn ze er bang voor .
Digitaal is zeer gemakkelijk maar aan de andere kant heb je 0 controle .
Naar mijn mening zou iedereen met een beetje verstand moeten helpen het contant systeem in leven te houden .
Als je harde schijf crasht en je hebt geen back up dan ben je ook alles kwijt . Als het betaalsysteem crasht en er is geen back up is dit juist hetzelfde .
Het ene sluit het andere niet uit maar altijd maar meer controle geven aan bedrijven en de overheid is niet echt een slimme zet .
Zouden deze niet eens goed nadenken wat ze eindelijk willen ?
Ofwel ben je pro fiat geld ofwel ben je ertegen , nu steunen ze het systeem maar aan de andere kant zijn ze er bang voor .
Digitaal is zeer gemakkelijk maar aan de andere kant heb je 0 controle .
Naar mijn mening zou iedereen met een beetje verstand moeten helpen het contant systeem in leven te houden .
Als je harde schijf crasht en je hebt geen back up dan ben je ook alles kwijt . Als het betaalsysteem crasht en er is geen back up is dit juist hetzelfde .
Het ene sluit het andere niet uit maar altijd maar meer controle geven aan bedrijven en de overheid is niet echt een slimme zet .
Niemand vraagt een bankautomaat op elke hoek van de straat, de oprechte vraag is dat er op zijn minst een beschikbaar is per gemeente. Nu kun je daar nog zo hard tegen zijn maar dit is ook waar de overheid en de banksector een akkoord over heeft en desnoods verplicht zal opleggen. En het goeie nieuws is dat het gebruik van zo een automaat belange geen €50 per jaar kost. En zie maar dat je binnenkort niet gaat moeten betalen voor al die banking app's en digitale betalingen, eerst iedereen gratis afhankelijk maken en vervolgens tariferen.
+1 Als je ziet hoe afhankelijk de meesten vandaag al zijn van hun GSM... Niks tegen technologie en vooruitgang maar als je 100% van die technologie afhankelijk bent is het goed om eens stil te staan bij de mogelijkheid dat het niet meer werkt, misbruikt wordt of uitgeschakeld wordt om wat voor reden dan ook, wat dan... ? Alleen al daarom moet cash een wettig betaal middel blijven en moet cash op een of andere manier beschikbaar blijven. Of dat nu via bankautomaten moet kan nog bezien worden, er zijn vast nog wel mogelijkheden om kleinere bedragen aan cash ter beschikking te stellen, bv winkels waar je tot €100 aan cash kan pinnen of krantenwinkels waar je beperkt aan cash kunt komen, enz... Voor winkels levert dat ook nog eens het voordeel dat ze zelf met minder cash in kassa hebben en minder vaak naar de bank moeten.lop schreef: ↑1 april 2023, 05:25 Naar mijn mening zou iedereen met een beetje verstand moeten helpen het contant systeem in leven te houden .
Ik verschiet er van dat ze niet al lang de overschrijvingen betalend gemaakt hebben.
Of betalingen via BC ... of nee, dat is in feite al zo.
Er is wel weer een uitweg voor de kosten van de automaten zeker ?
Eigenlijk is dat al 50 keer betaald door het sluiten van x.000 kantoren maar laat ons dat, zoals de banken doen, even vergeten.
Dan heb je nog altijd het trucje met gratis rekeningen/ niets inbegrepen en betalende rekeningen/ je betaalt al mee voor automaten.
Basisprincipe : wij mogen jouw geld bewaren en beheren en er winstgevende dingen mee doen. En daarna maken we die dingen die we doen in ruil voor het beheren van je geld betalend.
Want wij mogen toch ook onze boterham verdienen.. is het niet ?
Of betalingen via BC ... of nee, dat is in feite al zo.
Er is wel weer een uitweg voor de kosten van de automaten zeker ?
Eigenlijk is dat al 50 keer betaald door het sluiten van x.000 kantoren maar laat ons dat, zoals de banken doen, even vergeten.
Dan heb je nog altijd het trucje met gratis rekeningen/ niets inbegrepen en betalende rekeningen/ je betaalt al mee voor automaten.
Basisprincipe : wij mogen jouw geld bewaren en beheren en er winstgevende dingen mee doen. En daarna maken we die dingen die we doen in ruil voor het beheren van je geld betalend.
Want wij mogen toch ook onze boterham verdienen.. is het niet ?
Klopt, geld dat op zicht en spaarrekeningen staat brengt geld op voor de bank, de service die ze ons in het verleden verstrekte (toegankelijke loketten, bankautomaat in ieder kantoor, bankkantoren in elke gemeente, rekening uitreksels gratis afdrukken, gratis zichtrekeningen, enz...) kon toen zonder probleem door de werking van de bank gedekt worden. Vandaag na al die besparingen en verhogingen van allerlei tarieven zou het voor banken onoverkomelijk zijn om de weinige bankautomaten die er nog zijn te behouden en er een paar honderd terug te zetten op plaatsen waar er geen meer zijn? Wel als dat werkelijk het geval is, denk ik dat het hoog tijd is om spaarcenten daar weg te halen. Heeft natuurlijk niks met de zogenaamd onmogelijke kostprijs van automaten en cash geld te maken, dat is gewoon het excuus om nog meer kantoren en personeel af te bouwen.