ASML
TIP
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: ASML
Van mij mag het terug beginnen stijgen.
Ik ben ingestapt rond de all time high en ik hou me nu aan het advies "houden".
Asml is de grootste verliezer in mijn portefeuille nu, in euro uitgedrukt.
Ik zou moeten bijkopen maar ik zit er naar mijn zin al te diep in![Tongue :P](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/tongue.gif)
Ik ben ingestapt rond de all time high en ik hou me nu aan het advies "houden".
Asml is de grootste verliezer in mijn portefeuille nu, in euro uitgedrukt.
Ik zou moeten bijkopen maar ik zit er naar mijn zin al te diep in
![Tongue :P](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/tongue.gif)
Woensdag worden de cijfers bekendgemaakt en op Nederlands forum iex wordt er veel van verwacht.
Ik heb hem zelf maandje geleden à 583 gekocht, nu staat hij op 573 en ik verwacht veel van morgen.
Zijn er hier nog mensen die deze Nederlandse "parel" (dixit iex) volgen?
Ik heb hem zelf maandje geleden à 583 gekocht, nu staat hij op 573 en ik verwacht veel van morgen.
Ik heb dit aandeel zelf ook in de portefeuille. Het is één van de beter presterende op EU bodem. Ik vrees dat de verwachtingen te hoog liggen en het aandeel geen al te grote koerssprong naar boven zal maken.CaesarDL schreef: ↑17 oktober 2023, 11:17 Woensdag worden de cijfers bekendgemaakt en op Nederlands forum iex wordt er veel van verwacht.
Oei, ik hoop dat je ongelijk hebt, maar er zijn wel factoren die de outlook negatief kunnen beïnvloeden, zoals de wat sputterende markt van halfgeleiders en het exportverbod van bepaalde machines naar China.
Anderzijds hebben ze wel een heel stevige positie voor de héél hoogtechnologische machines, eigenlijk een monopolie.
Anderzijds hebben ze wel een heel stevige positie voor de héél hoogtechnologische machines, eigenlijk een monopolie.
Da's waar, maar als het optimale scenario al is ingeprijsd (afgezien van de opheffing van de exportrestricties naar China, hetgeen weinig waarschijnlijk lijkt), dan kan het eigenlijk alleen nog maar tegenvallen...
Jawadde bijna 5% naar beneden.
Hun orderboek maar de helft van wat verwacht.
Mijn beginnend beleggershart bloedt.
Ik heb ASML bij Bolero. Er zijn blijkbaar dividenden uitbetaald, lees ik op mijn portefeuilleoverzicht bij YF.
Op Bolero zie ik daar niks van, ook niet op mijn rekeninghistoriek. Ik dacht hier echter gelezen te hebben dat ze dat normaal op uw effectenrekening zetten. Is dat zo? Of komt dat later of éénmaal per jaar?
Op Bolero zie ik daar niks van, ook niet op mijn rekeninghistoriek. Ik dacht hier echter gelezen te hebben dat ze dat normaal op uw effectenrekening zetten. Is dat zo? Of komt dat later of éénmaal per jaar?
Ex-dividend op 01.11 met betaaldatum 10.11 dus vrijdag zie je dat op je Bolero-Account.CaesarDL schreef: ↑4 november 2023, 09:38 Ik heb ASML bij Bolero. Er zijn blijkbaar dividenden uitbetaald, lees ik op mijn portefeuilleoverzicht bij YF.
Bedankt. Ik ga hier ook meer info over zoeken waar ik dat zelf kan vinden.
Op de website van de onderneming: https://www.asml.com/en/investors/why-i ... -financing
Het dividend wordt bij de kwartaalresultaten aangekondigd zie daarom de financiële kalender: https://www.asml.com/en/investors/financial-calendar
Het dividend wordt bij de kwartaalresultaten aangekondigd zie daarom de financiële kalender: https://www.asml.com/en/investors/financial-calendar
Bedankt.
Ik heb inderdaad mijn eerste dividendbetaling gekregen van ASML op mijn Bolerorekening.delaby schreef: ↑4 november 2023, 09:57Ex-dividend op 01.11 met betaaldatum 10.11 dus vrijdag zie je dat op je Bolero-Account.CaesarDL schreef: ↑4 november 2023, 09:38 Ik heb ASML bij Bolero. Er zijn blijkbaar dividenden uitbetaald, lees ik op mijn portefeuilleoverzicht bij YF.
Amai, van één dividend van 1,45 EUR blijft er slechts 0,845 EUR, dwz zomaar liefst 42% heffingen, btw en kosten...
Ben ik blij dat ik voor mijn ETFs de raad hier opgevolgd heb en accumulerende ETFs heb genomen.
Ik denk niet dat de doorsnee ASML belegger dit aandeel heeft gekozen voor het dividendCaesarDL schreef: ↑11 november 2023, 10:05 Ik heb inderdaad mijn eerste dividendbetaling gekregen van ASML op mijn Bolerorekening.
Amai, van één dividend van 1,45 EUR blijft er slechts 0,845 EUR, dwz zomaar liefst 42% heffingen, btw en kosten...
Ben ik blij dat ik voor mijn ETFs de raad hier opgevolgd heb en accumulerende ETFs heb genomen.
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
Zeer bedroevend inderdaad wat er allemaal nog naar Vadertje Staat moet vloeien, vergeet vooral niet je 30 % RV BE terug te vorderen via je belastingaangifte volgend jaar, zo recupereer je toch nog iets.CaesarDL schreef: ↑11 november 2023, 10:05Ik heb inderdaad mijn eerste dividendbetaling gekregen van ASML op mijn Bolerorekening.
Er zou richtlijn zijn dat vanaf 2027 komaf wordtdelaby schreef: ↑12 november 2023, 08:22Zeer bedroevend inderdaad wat er allemaal nog naar Vadertje Staat moet vloeien, vergeet vooral niet je 30 % RV BE terug te vorderen via je belastingaangifte volgend jaar, zo recupereer je toch nog iets.CaesarDL schreef: ↑11 november 2023, 10:05
Ik heb inderdaad mijn eerste dividendbetaling gekregen van ASML op mijn Bolerorekening.
gemaakt met dubbele RV....