Aspiravi/Limburg wind(t) aandelen
TIP
Aspiravi/Limburg wind(t) aandelen
Iemand ervaring met die "aandelen". Max 24 aandelen a 125 euro (3000 euro)/persoon. divident +/- 3,5 %.
dus man + vrouw = 6000 euro voor Aspiravi + idem dito voor Limburg wind(t) Samen 12000 . Geeft samen theoretisch 420 euro netto. Te mooi om waar te zijn ?
dus man + vrouw = 6000 euro voor Aspiravi + idem dito voor Limburg wind(t) Samen 12000 . Geeft samen theoretisch 420 euro netto. Te mooi om waar te zijn ?
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
Re: Aspiravi/Limburg wind(t) aandelen
Dit zijn achtergestelde aandelen met daarbij bovenop een politiek kantje.(via provincie en intercommun)
Electrawinds/groenkracht scenario.
Indien het verkeerd gaat bv met hun beleggingen in Curacao (tja dan kan je als bestuurder eens op reis om dat te gaan bezoeken) dan ben je de laatste om geld terug te zien.
Beavent gaat ook aandelen uitgeven. Daar ben je echt eigenaar van een stukje groen energie productie.
Electrawinds/groenkracht scenario.
Indien het verkeerd gaat bv met hun beleggingen in Curacao (tja dan kan je als bestuurder eens op reis om dat te gaan bezoeken) dan ben je de laatste om geld terug te zien.
Beavent gaat ook aandelen uitgeven. Daar ben je echt eigenaar van een stukje groen energie productie.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dus beter afblijven. als leek/op pensioen.......te veel risico. Toch bedankt Julius voor de uitleg.
Het appeltje voor de dorst ( rente op spaargeld) begint ook te minderen. Dus dan maar meer en meer MINDER en MINDER uitgeven. Niet goed voor de economie maar zo wil Europa dat........
Het appeltje voor de dorst ( rente op spaargeld) begint ook te minderen. Dus dan maar meer en meer MINDER en MINDER uitgeven. Niet goed voor de economie maar zo wil Europa dat........
Aandelen van uitbaters van hoogspanningslijnen zijn ook vrij stabiel, met een mooi jaarlijks dividend…en sommige baten tegenwoordig ook wind en zonne parken uit….
Investeren in fabricaten van windmolen (Vestas, Gamesa) of uitbaters van zon en windparken (PNE-AG) geeft véél meer risico…
- Elia = 51% is van de Belgische overheden, baat hoogspanningslijnen + stopcontacten voor offshore windparken uit in België en Duitsland
- Orsted : 51% is van de Deense overheid, baat hoogspanningslijnen, gas centrales, windparken en stopcontacten voor offshore windparken (in de hele wereld)
- NextEra Energy USA baat hoogspanningslijnen, gascentrales, windparken en zonneparken uit (ook nog 12% kerncentrales…)
- Eversource energy in USA baat hoogspanningslijnen, gascentrales, windparken en zonneparken uit
Investeren in fabricaten van windmolen (Vestas, Gamesa) of uitbaters van zon en windparken (PNE-AG) geeft véél meer risico…
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
En als je dan een investering doet, steek er dan gee' 12k eur in zou ik zeggen, maar spreid het over verschillende bedrijven/beleggingen.
En wat met Ecopower, Beauvent betreft risico ?
Elementen om aan te denken;
- ben ik mede-eigenaar van dat bedrijf dat dingen heeft, zoals windmolens, gebouwen, gronden of ben ik eigenaar van schulden van een ander bedrijf? - Het kapitaal is geplaatst bij een ander als lening.(zoals wijlen Groenkracht)
- wanneer kan ik uitstappen? Ecopower lijkt mij heel betrouwbaar maar je kunt slechts om de 6 jaar in de eerste 6 maanden uittreden. Daarna moet je terug 6 jaar wachten.
- ben ik mede-eigenaar van dat bedrijf dat dingen heeft, zoals windmolens, gebouwen, gronden of ben ik eigenaar van schulden van een ander bedrijf? - Het kapitaal is geplaatst bij een ander als lening.(zoals wijlen Groenkracht)
- wanneer kan ik uitstappen? Ecopower lijkt mij heel betrouwbaar maar je kunt slechts om de 6 jaar in de eerste 6 maanden uittreden. Daarna moet je terug 6 jaar wachten.
Bij Beauvent kan je vanaf het 5e jaar uitstappen, wat betreft je 1e aankoop (meestal maar 1 aandeel twv 250 euro).
De rest zou je elk jaar kunnen verkopen, gedurende de eerste 6 maanden van het jaar.
Maar daar denk ik momenteel niet aan, want ze bieden elk jaar een mooi dividend (6% tot hiertoe). Alleen moet je er vanaf vorig jaar wel RV op betalen, maar die kan je terugkrijgen via je belastingaangifte indien je nog niet aan het maximum zit.
De rest zou je elk jaar kunnen verkopen, gedurende de eerste 6 maanden van het jaar.
Maar daar denk ik momenteel niet aan, want ze bieden elk jaar een mooi dividend (6% tot hiertoe). Alleen moet je er vanaf vorig jaar wel RV op betalen, maar die kan je terugkrijgen via je belastingaangifte indien je nog niet aan het maximum zit.
-
vliejsklak
- Jr. Member

- Contacteer:
Dus stel dat ik als beginnend spaarder (voor mijn eerste huis) wil beleggen, dan is dit het beste in dividenden zoals de DNB's en in Beauvent als men kijkt naar stabiliteit etc?
Als je nu geen Beauvent hebt, kan je maar 1 aandeel twv 250 euro kopen, door in te schrijven op hun site.
Wanneer ze een kapitaalverhoging doen, kan je extra bijkopen tot een bepaald bedrag (5000 euro ?).
Er is pas een kapitaalverhoging geweest vorige week, dus mogelijks duurt het nog een jaar of langer vooraleer ze er een nieuwe lanceren.
Wanneer ze een kapitaalverhoging doen, kan je extra bijkopen tot een bepaald bedrag (5000 euro ?).
Er is pas een kapitaalverhoging geweest vorige week, dus mogelijks duurt het nog een jaar of langer vooraleer ze er een nieuwe lanceren.
Leuke windopbrengsten de laatste tijd.
Sinds de interconnectie met UK krijgen de windboeren ook meer centjes voor hun opgewekte energie. Als er veel wind, daalt de prijs namelijk redelijk diep. Naar UK kan men nu tot 1 GW overhevelen en zo meer vergoeding opstrijken. Sinds de connectie actief is heb ik quasi enkel nog maar export van BE naar UK gezien.
Sinds de interconnectie met UK krijgen de windboeren ook meer centjes voor hun opgewekte energie. Als er veel wind, daalt de prijs namelijk redelijk diep. Naar UK kan men nu tot 1 GW overhevelen en zo meer vergoeding opstrijken. Sinds de connectie actief is heb ik quasi enkel nog maar export van BE naar UK gezien.
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
Waar volg je dat op reteiP?
Alterfin is geen slechte optie om in te investeren;
https://www.alterfin.be/nl/intekenen-op ... n-alterfin
Je kunt steeds zoveel als je wil investeren. Je kunt elk jaar in de eerste 6 maanden uittreden. Er is een fiscaal voordeel aan verbonden maar dan moet je die aandelen wel minimaal 5 jaar aanhouden. Dat wil niet zeggen dat je niet kunt uittreden, enkel dat je dan problemen krijgt met dat toegekende fiscaal voordeel.
Risico is misschien wel wat hoger. Tenslotte investeer je niet in verzekerde windmolens enzo maar gaat het hier over leningen. Alterfin geeft leningen aan een 80-tal partners internationaal die daarmee micro-leningen geven.
Dus wel zeer goede risico-spreiding.
https://www.alterfin.be/nl/intekenen-op ... n-alterfin
Je kunt steeds zoveel als je wil investeren. Je kunt elk jaar in de eerste 6 maanden uittreden. Er is een fiscaal voordeel aan verbonden maar dan moet je die aandelen wel minimaal 5 jaar aanhouden. Dat wil niet zeggen dat je niet kunt uittreden, enkel dat je dan problemen krijgt met dat toegekende fiscaal voordeel.
Risico is misschien wel wat hoger. Tenslotte investeer je niet in verzekerde windmolens enzo maar gaat het hier over leningen. Alterfin geeft leningen aan een 80-tal partners internationaal die daarmee micro-leningen geven.
Dus wel zeer goede risico-spreiding.
Website Elia is de meest correcte maar wat ook redelijk goed werkt is deze: https://www.electricitymap.org/
Dan zie ik actueel 766 MW export naar UK.
Stroomprijs BE = 47 €/MWh
Stroomprijs UK = 50 £/MWh (58,5 €/MWh)
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash