Autopolis op naam ouders
Re: Autopolis op naam ouders
Als de moeder echt de eerste chauffeur is, en er dus ook meest mee rijdt, is dit volledig correct. Als echter in werkelijkheid de dochter er meest mee rijdt, en de moeder eigenlijk maar sporadisch, dan is dit fraude = geen verzekering = onbeperkt verhaalsrecht. Dit is uiteraard moeilijk te bewijzen daar de maatschappij maar je weet nooit.Louise schreef:Mijn broer heeft het zó opgelost :
Toen zijn dochter 18 werd, heeft hij een 2de autootje gekocht op naam van zijn vrouw.
Voor de verzekering :
1) is hij bij dezelfde verzekeraar gegaan als voor hun gezinsauto.
2) de verzekering voor hun 2de auto werd op naam van de moeder genomen, met de dochter als 2de chauffeur.
Door combinatie van deze 2 elementen hebben ze een voordelige prijs bekomen.
De bedoeling is wél dat : met het nieuwe autootje rijden zowél moeder, als dochter.
De auto blijft eigendom van het gezin, en als de dochter er ooit weggaat, krijgt ze hem niet mee.
(ze heeft nog een jongere broer die er later ook mag mee rijden, en dit zal, als het zover is, dan ook aan de verzekering doorgegeven worden)
Een auto kopen op het moment dat je kind 18 wordt is al verdacht op zich.
Momenteel is dat nog niet aan de orde, want de dochter heeft nog geen rijbewijs. Ze krijgt rijles van de moeder (met leervergunning en "L") en rijdt dus nog niet alleen.nuyttie schreef: Als de moeder echt de eerste chauffeur is, en er dus ook meest mee rijdt, is dit volledig correct. Als echter in werkelijkheid de dochter er meest mee rijdt, en de moeder eigenlijk maar sporadisch, dan is dit fraude = geen verzekering = onbeperkt verhaalsrecht. Dit is uiteraard moeilijk te bewijzen daar de maatschappij maar je weet nooit.
De moeder gebruikt nu het nieuwe autootje om de boodschappen te doen, ipv voordien de veel meer verbruikende gezinsauto.
Hoeveel de dochter, (en later ook de jongere zoon) ermee zal mogen rijden is mij ook nog niet duidelijk.
Hun bedoeling is dat de nieuwe auto als extra wagen voor het ganse gezin kan dienen, voor kleine afstanden of voor wie zonder de rest van het gezin op stap moet.
Als de moeder echt de eerste chauffeur is, en er dus ook meest mee rijdt, is dit volledig correct. Als echter in werkelijkheid de dochter er meest mee rijdt, en de moeder eigenlijk maar sporadisch, dan is dit fraude = geen verzekering = onbeperkt verhaalsrecht. Dit is uiteraard moeilijk te bewijzen daar de maatschappij maar je weet nooit.nuyttie schreef:Louise schreef:Mijn broer heeft het zó opgelost :
Toen zijn dochter 18 werd, heeft hij een 2de autootje gekocht op naam van zijn vrouw.
Voor de verzekering :
1) is hij bij dezelfde verzekeraar gegaan als voor hun gezinsauto.
2) de verzekering voor hun 2de auto werd op naam van de moeder genomen, met de dochter als 2de chauffeur.
Door combinatie van deze 2 elementen hebben ze een voordelige prijs bekomen.
De bedoeling is wél dat : met het nieuwe autootje rijden zowél moeder, als dochter.
De auto blijft eigendom van het gezin, en als de dochter er ooit weggaat, krijgt ze hem niet mee.
(ze heeft nog een jongere broer die er later ook mag mee rijden, en dit zal, als het zover is, dan ook aan de verzekering doorgegeven worden)
Waarom zou dit verdacht zijn?Ikzelf ben destijds na afgestuurd te zijn meteen op 1 juli gaan werken.Was toen 18 jaar.Heb steeds vakantie/weekendwerk gedaan en mijn eerste wagen(Nissan Sunny,1,5 jaar oud) gekocht(zonder lening) op 1 september na het behalen van mijn rijbewijs.Verzekerd op mijn pa zijn naam met mezelf als regelmatige bestuurder op aanraden makelaar.Tarief viel goed mee.Op mijn 26ste gloednieuwe BMW gekocht en verzekerd op mijn naam.Begonnen aan BM 4 aangezien ik 8 jaar mijn rijbewijs had.BM 12 - 8 jaar = 4.Veel hangt af van makelaar die open kaart speelt en niet op kortetermijn winstbejag uit is.
Omdat er veel zijn die een auto kopen voor hun kind als ze 18 zijn. Uw verhaal bevestigt dit, u was 18 en er werd een auto mee gekocht waar u het meest mee rijdt. U was wel bij de 50% mensen die verstand hebben (of een goeie makelaar hebben) die zich correct verzekeren.
Uw bonus malus zou 11 - 8 = 3 moeten zijn. Bij het traditionele bonus malus syteem (dat nu niet meer verplicht is) begint men bij 11. Ken geen enkele maatschappij die begint bij 12. (wel 14 indien beroepsgebruik).
Makelaar doet idd veel.
Uw bonus malus zou 11 - 8 = 3 moeten zijn. Bij het traditionele bonus malus syteem (dat nu niet meer verplicht is) begint men bij 11. Ken geen enkele maatschappij die begint bij 12. (wel 14 indien beroepsgebruik).
Makelaar doet idd veel.
Ik ben er 30 en heb vorige week mijn eerste eigen wagen gekocht (kleintje met 1.2 benzine motor).
Factuur verzekering ligt hier naast mij: 275€ (max. 7500km/jaar, de auto is bij manier van spreken enkel om rond de kerk te rijden) + 67€ rechtsbijstand.
Ik ben als technieker quasi dagelijks op de baan en ik rijd beroepshalve al 10j +/- 50.000km per jaar. Ik vroeg aan de verzekeraar of dit iets uitmaakte en hij zei van niet; ze kijken enkel naar hoeveel jaar je al je rijbewijs hebt. Dus mijn moeder die al 30j een rijbewijs heeft en al quasi even lang NOOIT in auto rijdt zou nog goedkoper verzekerd kunnen zijn dan ik.
Begrijpe wie kan.
Factuur verzekering ligt hier naast mij: 275€ (max. 7500km/jaar, de auto is bij manier van spreken enkel om rond de kerk te rijden) + 67€ rechtsbijstand.
Ik ben als technieker quasi dagelijks op de baan en ik rijd beroepshalve al 10j +/- 50.000km per jaar. Ik vroeg aan de verzekeraar of dit iets uitmaakte en hij zei van niet; ze kijken enkel naar hoeveel jaar je al je rijbewijs hebt. Dus mijn moeder die al 30j een rijbewijs heeft en al quasi even lang NOOIT in auto rijdt zou nog goedkoper verzekerd kunnen zijn dan ik.
Begrijpe wie kan.
Dat wil zeggen dat jij een slechte makelaar hebt, of een makelaar die met de verkeerde maatschappijen samenwerkt...Woz schreef:Ik ben er 30 en heb vorige week mijn eerste eigen wagen gekocht (kleintje met 1.2 benzine motor).
Begrijpe wie kan.
Ik ben er zeker van dat je professionele rij-ervaring bij bepaalde maatschappijen aanvaard zou worden en je aan B/M 0 of 5 jaar schadevrij zou kunnen verzekerd worden (hangt af van welk systeem de maatschappij gebruikt)...
Doet de bank bij een lening voor een auto, ingeschreven op de naam van je ouder, eigenlijk niet moeilijk? Ik moet het inschrijvingsbewijs meedoen naar de bank voor de lening, maar dat staat op de naam van mijn vader...
U zou lenen voor een asset die niet eens in uw bezit komt?
Wiens naam vermeld staat op het inschrijvingsbewijs is eigenaar van de wagen.
De bank zal je dan ook geen autolening toestaan voor die wagen, als het inschrijvingsbewijs niet op naam van de ontlener staat, omdat in geval van wanbetaling ze de wagen niet in beslag kunnen laten nemen.
Mogelijks kan je dit oplossen met een " persoonlijke lening" dan mag je het ontleende bedrag gebruiken voor gelijk wat.
De bank zal je dan ook geen autolening toestaan voor die wagen, als het inschrijvingsbewijs niet op naam van de ontlener staat, omdat in geval van wanbetaling ze de wagen niet in beslag kunnen laten nemen.
Mogelijks kan je dit oplossen met een " persoonlijke lening" dan mag je het ontleende bedrag gebruiken voor gelijk wat.
Wiens naam vermeld staat op het inschrijvingsbewijs is eigenaar van de nummerplaat maar niet noodzakelijk van de wagen. Dat staat trouwens vermeld op de nieuwe inschrijvingsbewijzen. Om het eigendom van een wagen te bewijzen telt de factuur van de garage.
Ik heb altijd van mijn verzekeraar gehoord dat een autoverzekering de wagen verzekert tegen schade aan de wagen van derden en ook lichamelijke schade aan derden.Het maakt niet uit wie met de wagen rijdt, want de bestuurder zelf is niet verzekerd.Voor lichamelijke schade aan de bestuurder moet men een tweede verzekering bijnemen.
die post had wel beter in 'autoleningen' gestaan en niet in verzekeringen.
Klopt, daarom dat je altijd een extra verzekering bestuurder moet nemen. Die kost quasi niks extra.kaohsiung schreef:Ik heb altijd van mijn verzekeraar gehoord dat een autoverzekering de wagen verzekert tegen schade aan de wagen van derden en ook lichamelijke schade aan derden.Het maakt niet uit wie met de wagen rijdt, want de bestuurder zelf is niet verzekerd.Voor lichamelijke schade aan de bestuurder moet men een tweede verzekering bijnemen.
De reacties van de laatste dagen gaan over twee verschillende dingen.