Autosalon: Hoeveel korting?
Re: Autosalon: Hoeveel korting?
Nissan note acenta benzine gekocht zonder kortingen voor 16000, met kortingen en overname 10900 euro.
Geen slechte zaak denk ik?
Geen slechte zaak denk ik?

- centiempje
- Hero Member
- Contacteer:
Ligt eraan hoeveel overname je gekregen hebt voor welke auto..
Neen mevrouw, ik heb de lotto niet gewonnen, op je centiempjes letten, dat maakt wel degelijk verschil!
Ongeveer 45% korting bij aankoop bmw , overname was een oude bmw2000i.
Welke bmw was dat?
Veel opties?
Veel opties?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Het aandeel BMW wordt de dag van vandaag @75€ verkocht, ong. 55% van zijn ATH. 

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Een winkeldochter die al 3 jaar in de show room stond en niemand wilde ? Het lijkt me erg sterk dat BMW zoveel korting zou geven.Walt90000 schreef:Ongeveer 45% korting bij aankoop bmw , overname was een oude bmw2000i.
Stomme vraag, maar ik ken er niets van:
Als je een auto wil kopen en je kan wachten tot een autosalon, is dat dan echt beter? Ik ben nog nooit naar autosalon geweest, ook nog nooit de prijzen vergeleken. Wij hebben een auto en willen hem eventueel volgend jaar vervangen. maar als een autosalon ook echt meer kortingen geeft dan normaal, dan wachten we nog 2 jaar :-p
Als je een auto wil kopen en je kan wachten tot een autosalon, is dat dan echt beter? Ik ben nog nooit naar autosalon geweest, ook nog nooit de prijzen vergeleken. Wij hebben een auto en willen hem eventueel volgend jaar vervangen. maar als een autosalon ook echt meer kortingen geeft dan normaal, dan wachten we nog 2 jaar :-p
-
- VIP member
- Contacteer:
In januari eerst prijsstijgingen he.
Eind van het jaar moeten de verkopers hun aantallen halen, dus kan ook dan interessant zijn.
En daarbij: "nu al saloncondities in december" of "wij verlengen nog 2 maand de saloncondities" ken je dat?
Er wordt gegoocheld met kortingen, "gratis uitrusting", en andere mambo jambo waar wij Belgen zo verzot op zijn.
Eind van het jaar moeten de verkopers hun aantallen halen, dus kan ook dan interessant zijn.
En daarbij: "nu al saloncondities in december" of "wij verlengen nog 2 maand de saloncondities" ken je dat?
Er wordt gegoocheld met kortingen, "gratis uitrusting", en andere mambo jambo waar wij Belgen zo verzot op zijn.
Doorheen het jaar krijg je evenveel korting hoor. Neem een dagje of twee verlof, loop een aantal garages af, speel ze uit tegen elkaar. Vooral als je geen overname hebt kun je wel wat extra korting los peuteren. De Belg wordt inderdaad graag bedrogen en gelooft alle marketingpraatjes over extra kortingen en solden, terwijl ze eerst de prijs verhogen en dan een "korting" geven die kleiner is dan de eerdere prijsverhoging zodat je op het eind toch meer hebt betaald.
-
- Full Member
- Contacteer:
De VW Golf Variant TGI was wel degelijk een stuk voordeliger nu met het autosalon !
Ik weet dit, omdat ik in juli 2015 een offerte heb gevraagd voor deze wagen.
De Octavia was ook goedkoper hoor, weet ik ook heel zeker.
Dus klopt niet voor alle wagens en merken denk ik
Ik weet dit, omdat ik in juli 2015 een offerte heb gevraagd voor deze wagen.
De Octavia was ook goedkoper hoor, weet ik ook heel zeker.
Dus klopt niet voor alle wagens en merken denk ik
@funnyplace: U weet dat allemaal zeker(?) maar toch is het te moeilijk om dit te staven met cijfers, specificaties, opties ... Ik sluit mij volledig aan bij flatwinpower en reppiepeppie.
@Lanius: vermits je toch nog minstens een jaar wacht misschien zelf de test doen; vraag elke maand een offerte aan van een bepaalde auto met natuurlijk dezelfde specificaties/opties en zonder overname maar bij telkens een andere garage van hetzelfde merk (niet vergeten als je dit doet de spaargidsers elke maand na elke offerte op de hoogte te stellen)
Just my 2cents
@Lanius: vermits je toch nog minstens een jaar wacht misschien zelf de test doen; vraag elke maand een offerte aan van een bepaalde auto met natuurlijk dezelfde specificaties/opties en zonder overname maar bij telkens een andere garage van hetzelfde merk (niet vergeten als je dit doet de spaargidsers elke maand na elke offerte op de hoogte te stellen)
Just my 2cents
-
- Full Member
- Contacteer:
Cijfers, ok dan nu concreet:
22300 kostte mijn Skoda Octavia Combi G-tec , de premie van de aardgasfederatie eraf en inruil wagen (inclusief de packs die ook op het salon stonden). Van de G-tec is er maar 1 versie, de Ambition, dus is dezelfde wagen.
De wagen op het autosalon kostte meer dan 1000 euro minder dan ik betaalde in juli 2015.
Zelfde opties en inruil + premie inbegrepen. Nu kreeg je er ook nog 2 jaar gratis We care bij.
Dit is gewoon een feit.
De VW Golf Variant TGI heb ik prijs gevraagd in juli 2015, kostte basisprijs met zelfde afwerkingsniveau als op het autosalon 24.000 euro.
Ook alle kortingen eraf en de premie zoals hierboven beschreven.
Nu kostte deze Vw Golf Variant TGI (zelfde afwerkingsniveau) op het autosalon, maar met DSG7-bak, nog geen 23500 euro!
Je hebt er een automaat bij (die sowieso meer dan 1000 euro duurder is dan een handbak) + gratis 2 jaar wecare.
Dus deze wagen is ook goedkoper dan een half jaar geleden.
Hoogstwaarschijnlijk heeft het dieselschandaal bij de VAG-groep hier wel iets mee te maken, maar ik weet dit zeker.
Over andere merken en modellen kan ik me niet uitspreken.
22300 kostte mijn Skoda Octavia Combi G-tec , de premie van de aardgasfederatie eraf en inruil wagen (inclusief de packs die ook op het salon stonden). Van de G-tec is er maar 1 versie, de Ambition, dus is dezelfde wagen.
De wagen op het autosalon kostte meer dan 1000 euro minder dan ik betaalde in juli 2015.
Zelfde opties en inruil + premie inbegrepen. Nu kreeg je er ook nog 2 jaar gratis We care bij.
Dit is gewoon een feit.
De VW Golf Variant TGI heb ik prijs gevraagd in juli 2015, kostte basisprijs met zelfde afwerkingsniveau als op het autosalon 24.000 euro.
Nu kostte deze Vw Golf Variant TGI (zelfde afwerkingsniveau) op het autosalon, maar met DSG7-bak, nog geen 23500 euro!
Je hebt er een automaat bij (die sowieso meer dan 1000 euro duurder is dan een handbak) + gratis 2 jaar wecare.
Hoogstwaarschijnlijk heeft het dieselschandaal bij de VAG-groep hier wel iets mee te maken, maar ik weet dit zeker.
De prijs van de golf in basisuitvoering was vorig jaar goedkoper dan nu. Anders is het met de polo....
@funnyplace: bedankt; concrete info wordt geapprecieeerd.
Volgens mij prijzen die ook na het autosalon te verkrijgen zijn; niks speciaal. Je weet pas of je echt korting(en) hebt gehad als je de prijzen bekijkt over de rest van het betreffende jaar (2016=nieuw model) en niet door te vergelijken met het vorige jaar (2015=oud model).
Volgens mij prijzen die ook na het autosalon te verkrijgen zijn; niks speciaal. Je weet pas of je echt korting(en) hebt gehad als je de prijzen bekijkt over de rest van het betreffende jaar (2016=nieuw model) en niet door te vergelijken met het vorige jaar (2015=oud model).
De golf krijgt een facelift in maart 2016 ( weliswaar miniem) Dat verklaart ook de lagere prijs dan in 2015. De "oude" modellen moeten eerst de deur uit.funnyplace schreef: