Autosalon: Hoeveel korting?
Re: Autosalon: Hoeveel korting?
Oppassen met de we care en andere toestanden. Je denkt dat je een cadeautje krijgt maar eigenlijk kost dat de dealer zo goed als niets. De kans dat er de eerste twee jaar iets aan uw wagen zal zijn is zo goed als nihil. En als er dan eens iets aan is dan vinden ze wel één of ander uit zodat het er toch niet onder valt. Nu, als je het gratis krijgt is het geen erg natuurlijk, maar dat er mensen zijn die voor zo'n dingen betalen dat kan er bij mij niet in.
Bij Renault kun je nooit zaken doen. Prijs is over gelijk. En de overname is altijd het minimum.
Ze zouden moeten een verzekering geven tegen de kloterijen van de Renaultgaragisten. Sommigen bakken er werkelijk niks van en kennen hun stiel niet.
Ze zouden moeten een verzekering geven tegen de kloterijen van de Renaultgaragisten. Sommigen bakken er werkelijk niks van en kennen hun stiel niet.
-
- Full Member
- Contacteer:
in de wecare zit ook het standaard onderhoudsbeurten inbegrepen, ruitenwissers,... enkel niet de banden.
Maar ik begrijp wat je wil zeggen
Maar ik begrijp wat je wil zeggen
En om de hoeveel kilometers moet je op onderhoud ? En om de hoeveel kilometers vervang je je ruitenwissers
. Vandaar dat ik zeg dat dergelijke "cadeautjes" eigenlijk geen cadeautjes zijn.

-
- Full Member
- Contacteer:
Het is en blijft een klein extraatje, onderhoud is om de 15.000 of 30.000 km, is dus afhankelijk hoeveel dat je rijdt.
Wie het kleine niet eert...
Wie het kleine niet eert...
Ik snap eerlijk gezegd niet goed waarom mensen op het autosalon nog auto's kopen? Nog los van het feit dat het een heel slechte investering is, kan men dezelfde wagens in Duitsland bestellen aan veel hogere kortingen, zonder dat je jezelf moet vernederen om toch maar een bijkomend matje te krijgen. Die Skoda op aardgas waarvan eerder sprake start daar vanaf zo'n 18.000 euro, zonder premies of overnames.
En voor dat golfje op aardgas met 7-bak: 21.400 euro...
Blijft voor mij toch een raadsel dat opzichtig bedrog zo gemakkelijk geslikt wordt.

Blijft voor mij toch een raadsel dat opzichtig bedrog zo gemakkelijk geslikt wordt.

Mijn Golf Variant Highline TGI (inclusief Xenon , DLA , inklapbare trekhaak , metaalkleur , ergo activ zetels , parkeerhulp en sensoren ...) komt ook uit Duitsland. Prijs na aftrek van de aardgaspremie was 23.000 euro. In Belgie was ie toen 5.000 euro duurder....
Probleem is dat voor een aantal zaken men totaal geen idee heeft wat de kostprijs ervan eigenlijk is. Dat is zo voor auto's, maar ook voor vb. matrassen. Die zien er vaak hetzelfde uit; velen laten zich dan leiden door de prijsverschillen vanuit de idee dat duurder dan wel beter zal zijn. Dus indien men met 'kortingen' begint te goochelen, laten velen zich verleiden, maar het doet geen afbreuk van de initiële kostprijs of winstmarge. Die verschillen zijn immers enorm. Zeker als je vergelijkt met de prijzen in de VS...
Ik ben al blij dat iemand mijn stelling bevestigt. Zelf koop ik al jaren al mijn wagens in D.
Ik ben al blij dat iemand mijn stelling bevestigt. Zelf koop ik al jaren al mijn wagens in D.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Nieuw of gebrauchtwagen?
Zelf importeren of via importeur?
Zelf importeren of via importeur?
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Nieuwe wagen op bestelling zoals bij de Belgische dealer en dan zelf geimporteerd. Gekocht bij neuwagenkauf. com in Waldfeucht.
Laatst gewijzigd door Brembos op 3 februari 2016, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Bedankt
Bewaar ik alvast bij mijn favorieten.

Bewaar ik alvast bij mijn favorieten.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
-
- Newbie
- Contacteer:
hoe zit dat dan met invoerkosten / extra btw enzo..?
dacht enkel interessant te importeren indien 2dehands / ouder dan 6 maanden
ik lees het graag
dacht enkel interessant te importeren indien 2dehands / ouder dan 6 maanden
ik lees het graag

- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Auto's van 6 mnd+ en 6000 km+ zijn 'gebrauchtwagen' en vrij van BTW.
Nieuwe en recentere wagens moet je in het buitenland aankopen zonder BTW en die (Belgische) BTW moet je in het douanekantoor in je buurt betalen. + nog wat invoerrechten dacht ik. (Eventueel nog kosten om uw wagen over te brengen, anders moet je die zelf gaan halen met transitplaten dacht ik)
Er zijn wel verschillende transitplaten, het is van belang door welke landen je moet om de juiste d'er op te hangen.
Nieuwe en recentere wagens moet je in het buitenland aankopen zonder BTW en die (Belgische) BTW moet je in het douanekantoor in je buurt betalen. + nog wat invoerrechten dacht ik. (Eventueel nog kosten om uw wagen over te brengen, anders moet je die zelf gaan halen met transitplaten dacht ik)
Er zijn wel verschillende transitplaten, het is van belang door welke landen je moet om de juiste d'er op te hangen.
Spruitekop heeft het perfect samengevat. Enkel 'invoerrechten' hoeven niet; het is een intracommunautaire verwerving. Dit is enkel zo met auto's die effectief uit vb. USA komen.
De wagens >6m én +6.000 km zijn natuurlijke de beste kopen. In zover het gaat over in Duitsland geproduceerde wagens, kun je die gewoon bestellen bij Duitse autobouwwerknemers, die de wagen met jouw preferente uitrusting aankopen, hun personeelskorting laten gelden (- 30 %) en je dan die wagen aan hun aankoopprijs verkopen. Zo rij je écht met een nearly new car aan de best mogelijk prijs.
Voor de invoer heb je dan een douane vignet nodig (destijds kostte dat 0.15 euro....!) en dan moet je met je wagen toch nog naar de keuring, en klaar is kees.
De wagens >6m én +6.000 km zijn natuurlijke de beste kopen. In zover het gaat over in Duitsland geproduceerde wagens, kun je die gewoon bestellen bij Duitse autobouwwerknemers, die de wagen met jouw preferente uitrusting aankopen, hun personeelskorting laten gelden (- 30 %) en je dan die wagen aan hun aankoopprijs verkopen. Zo rij je écht met een nearly new car aan de best mogelijk prijs.
Voor de invoer heb je dan een douane vignet nodig (destijds kostte dat 0.15 euro....!) en dan moet je met je wagen toch nog naar de keuring, en klaar is kees.