autoverzekering maandelijkse betaling geweigerd
autoverzekering maandelijkse betaling geweigerd
Ik heb enkele maanden geleden een auto gekocht, tot voor kort reed mijn man er mee, maar nu hij een bedrijfswagen heeft met tankkaart gebruiken we mijn auto niet meer en staat hij meer stil dan iets anders. De bedoeling was dat ik mijn rijbewijs ermee ging doen, mijn schoonvader, die geen auto bezit , ging mij leren rijden. Maar aangezien ik mijn theoretisch examen nog niet begonnen ben kan ik dus ook mijn auto niet verzekeren. Dus stelde ik voor aan mijn schoonvader of hij de auto wilde verzekeren op zijn naam en dat hij de auto mocht gebruiken zolang hij me maar ieder dag naar mijn werk bracht en terug kwam ophalen, en moment dat ik mijn theoretisch examen gedaan had en ik mijn voorlopig rijbewijs had dat ik dan ging leren rijden aan hem, dit was geen probleem.
We zijn naar Ethias geweest, daar vonden ze het eerst een beetje raar, maar ze wouden het dan na veel , heel veel, vijven en zessen toch doen, mijn schoonvader kon kiezen ofwel maandelijks, zesmaandelijks ofwel jaarlijks. Hij koos voor maandelijks, ze eisten dat het voor de 15de op de rekening ging staan, maar hij krijgt zijn invaliditeit maar de 27ste, dus zei ik dat ik het wel ging betalen en dat hij het dan maar moest terugbetalen aan mij. Probleem, dit moest mevrouw haar baas eens vragen, Alles was eigenlijk al in kannen en kruiken, we wisten hoeveel er maandelijks moest betaald worden enz. Er moest alleen nog getekend worden, maar toen ze terugkwam was er plots een heel ander verhaal, omdat mijn schoonvader niet direct die eerste 75 euro kon neerleggen, wat ik trouwens ging doen in zijn plaats, is hij nu verplicht om direct een zesmaandelijkse betaling te doen. En nu is mijn vraag ? Kan dit zomaar ? Kunnen ze zomaar zeggen van jij komt niet in aanmerking voor maandelijkse betaling omdat wij je niet kennen als klant, dit is toch zever ? En ik heb ook gewoon eerlijk gezegd dat van het moment dat ik mijn voorlopig rijbewijs heb ik de verzekering gewoon op mijn naam ga komen zetten.
Maar het allerergste vond ik dat eerst alles in kannen en kruiken was, alles was geregeld, ah ja, mijn schoonvader die heeft in 30
jaar geen enkel ongeval veroorzaakt of gehad en toch moet hij op bonus malus maximum beginnen omdat hij de laatste jaren niet meer met een wagen reed en dat hij zo eerlijk was om dit te zeggen, mag dit ? Ik dacht , hoe langer je rijdt ongevalvrij hoe meer je ervoor beloond wordt, hier dus niet, hij heeft hen gezegd dat hij meer dan 30 jaar geen auto meer heeft gehad, maar dat wil niet zeggen dat hij nooit met de auto reed , maar ja, mijn schoonvader wil altijd te eerlijk zijn . De hoofdvraag dus, kunnen ze weigeren dat hij maandelijks betaalt ? alvast bedankt
We zijn naar Ethias geweest, daar vonden ze het eerst een beetje raar, maar ze wouden het dan na veel , heel veel, vijven en zessen toch doen, mijn schoonvader kon kiezen ofwel maandelijks, zesmaandelijks ofwel jaarlijks. Hij koos voor maandelijks, ze eisten dat het voor de 15de op de rekening ging staan, maar hij krijgt zijn invaliditeit maar de 27ste, dus zei ik dat ik het wel ging betalen en dat hij het dan maar moest terugbetalen aan mij. Probleem, dit moest mevrouw haar baas eens vragen, Alles was eigenlijk al in kannen en kruiken, we wisten hoeveel er maandelijks moest betaald worden enz. Er moest alleen nog getekend worden, maar toen ze terugkwam was er plots een heel ander verhaal, omdat mijn schoonvader niet direct die eerste 75 euro kon neerleggen, wat ik trouwens ging doen in zijn plaats, is hij nu verplicht om direct een zesmaandelijkse betaling te doen. En nu is mijn vraag ? Kan dit zomaar ? Kunnen ze zomaar zeggen van jij komt niet in aanmerking voor maandelijkse betaling omdat wij je niet kennen als klant, dit is toch zever ? En ik heb ook gewoon eerlijk gezegd dat van het moment dat ik mijn voorlopig rijbewijs heb ik de verzekering gewoon op mijn naam ga komen zetten.
Maar het allerergste vond ik dat eerst alles in kannen en kruiken was, alles was geregeld, ah ja, mijn schoonvader die heeft in 30
jaar geen enkel ongeval veroorzaakt of gehad en toch moet hij op bonus malus maximum beginnen omdat hij de laatste jaren niet meer met een wagen reed en dat hij zo eerlijk was om dit te zeggen, mag dit ? Ik dacht , hoe langer je rijdt ongevalvrij hoe meer je ervoor beloond wordt, hier dus niet, hij heeft hen gezegd dat hij meer dan 30 jaar geen auto meer heeft gehad, maar dat wil niet zeggen dat hij nooit met de auto reed , maar ja, mijn schoonvader wil altijd te eerlijk zijn . De hoofdvraag dus, kunnen ze weigeren dat hij maandelijks betaalt ? alvast bedankt
Re: autoverzekering maandelijkse betaling geweigerd
Je had misschien dat geld ook op je schoonvader zijn rekening kunnen storten, en dan je schoonvader gewoon laten betalen aan de verzekering. Maar soit.
De verzekering gaat pas in ,na betaling van de eerste premie-betaling.
Je vader rijdt misschien al wel langer dan 30 jaar met de auto,maar heeft geen verzekering op zijn naam staan, en zodus heeft hij dus ook geen bonus malus,en begint aan de hoogste trap.
Als de auto verzekerd was op naam van je man, waarom deze verzekering dan niet behouden???? is toch geen probleem dat jij er ook mee rijd dan.
De premie is betaalbaar per jaar. Doch sommige maatschappyen staan toe dat er per maand betaaald wordt via domicilering.
Dit is geen recht maar een gunst.
Misschien is je licht opsteken bij Partners verzekeringen. Zijn de goedkoopste op de markt,en zijn goed ook.Al 20 jaar bij verzekerd.
De verzekering gaat pas in ,na betaling van de eerste premie-betaling.
Je vader rijdt misschien al wel langer dan 30 jaar met de auto,maar heeft geen verzekering op zijn naam staan, en zodus heeft hij dus ook geen bonus malus,en begint aan de hoogste trap.
Als de auto verzekerd was op naam van je man, waarom deze verzekering dan niet behouden???? is toch geen probleem dat jij er ook mee rijd dan.
De premie is betaalbaar per jaar. Doch sommige maatschappyen staan toe dat er per maand betaaald wordt via domicilering.
Misschien is je licht opsteken bij Partners verzekeringen. Zijn de goedkoopste op de markt,en zijn goed ook.Al 20 jaar bij verzekerd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
dat was de bedoeling, dat hij betaalde en dat ik geld ging storten op zijn rekeningludo schreef:Je had misschien dat geld ook op je schoonvader zijn rekening kunnen storten, en dan je schoonvader gewoon laten betalen aan de verzekering. Maar soit.
mijn man is geschorst omdat hij 2 ongevallen gehad heeft op één jaar tijd, en let op, één ongeval was een put in het wegdek, politie heeft daar foto's van genomen , was 20 cm diep en halve meter lang, mijn band was gewoon gescheurd, chante gekraakt, heb er direct politie bijgehaald, klacht neerlgelegd tegen vlaamse gemeenschap en dat telde dus als ongeval, terwijl er niets gebeurde, ze zijn zelfs niet in beroep gegaan tegen die zogenaamde experts, die ons kon vertellen dat mijn auto niet meer in staat was om te rijden, en dat ik blij ben dat hij mijn auto niet liet van de baan zetten, mijn auto was 3 weken ervoor blanco gekeurd, maar volgens mijnheer den expert was die gescheurde band en chante echt niet door die put in de weg, tweede ongeval was een slippartij, zonder derden, dus feitelijk ongevallen die wij allemaal uit eigen zak mochten betalenludo schreef:De verzekering gaat pas in ,na betaling van de eerste premie-betaling.
Maar mijn probleem bij ethias is dat er al een blaadje opgemaakt werd dat hij maandelijks ging betalen maar hij was beetje in paniek omdat zijn geld maar gestort werd de 27 ste en dat het direct moest betaald worden daar met bankkaart, en ik zei, dat ik het wel ging betalen, dat hij niet moest panikeren, het doet er toch niet toe wie er betaald, en ze wisten dat het mijn auto is .... en bij ethias kan je betalen per maand, per 6 maand of per jaar
Een verzekering houdt rekening welke ongevallen je hebt gehad in een bepaalde periode, niet wie de veroorzaker ervan is. Als je veel ongevallen hebt, omdat je bijv. telkens je voorrang van rechts neemt, ben je wel telkens in je recht, je bonus malus zal niet stijgen,maar je past je rijgedrag niet aan, en bent volgens hun normen dan een risico chauffeur. Zelfde is als je in een put rijd, je diend je rijgedrag aan te passen aan de staat van het wegdek,en of de weersomstandigheden en moet kunnen stoppen voor elke onvoorziene omstandigheid. Zo stellen hun het.
Als ethias een gespreide betaling toestaat in hun brochure/website of andere, is het niet meer dan eerlijk dat U deze gunst ook zou verkrijgen.. Zou er dan ook expliciet achter vragen, voor je de papieren ondertekend, zoniet betaal je inderdaad per afgesproken termijn.
Vermoedlijk zal je direkt hebben willen rijden,( of de verzekering heeft daarin geen risico willen nemen) en zal daarmee de eerste premiebetaling direkt gevraagd geweest zijn,omdat de polis pas ingang heeft nadat de eerste premiebetaling op de rekening staat van de verzekering.
Betaling via jouw bankkaart( andere naam dan op de polis staat) zou eventueel voor verwarring kunnen zorgen in hun administratie,en zou een mogelijke reden kunnen zijn waarom ze dit liever niet hadden. Op kontant geld staat echter geen naam,maar mogelijks werken ze liever niet op die manier.
Als ethias een gespreide betaling toestaat in hun brochure/website of andere, is het niet meer dan eerlijk dat U deze gunst ook zou verkrijgen.. Zou er dan ook expliciet achter vragen, voor je de papieren ondertekend, zoniet betaal je inderdaad per afgesproken termijn.
Vermoedlijk zal je direkt hebben willen rijden,( of de verzekering heeft daarin geen risico willen nemen) en zal daarmee de eerste premiebetaling direkt gevraagd geweest zijn,omdat de polis pas ingang heeft nadat de eerste premiebetaling op de rekening staat van de verzekering.
Betaling via jouw bankkaart( andere naam dan op de polis staat) zou eventueel voor verwarring kunnen zorgen in hun administratie,en zou een mogelijke reden kunnen zijn waarom ze dit liever niet hadden. Op kontant geld staat echter geen naam,maar mogelijks werken ze liever niet op die manier.
hypocriete van heel de zaak is dat ik wel mag betalen met mijn bankkaart voor 6 maanden, betalen met mijn bankkaart voor 1 maand kon niet zijn omdat dit idd verwarrend ging zijn volgens hen, maar waarom is het dan niet verwarrend als ik betaal voor 6 maanden en dat vind ik niet eerlijk ! zogezegd zou ik niet kredietwaardig genoeg zijn om maandelijks te betalen, dus moet ik van de eerste keer 6 maanden in één keer daar leggen, beetje niet logisch toch ?ludo schreef: Betaling via jouw bankkaart( andere naam dan op de polis staat) zou eventueel voor verwarring kunnen zorgen in hun administratie,en zou een mogelijke reden kunnen zijn waarom ze dit liever niet hadden. Op kontant geld staat echter geen naam,maar mogelijks werken ze liever niet op die manier.
is inderdaad vreemde gang van zaken. Zou al niet meer bij deze maatschappy willen verzekerd zijn, er zijn andere genoeg.
Ik denk dat Ethias vreest dat ze later moeilijkheden zullen hebben om de premie te innen. Een klant waarvoor ze iedere maand een herinnering moet sturen omdat de domiciëring niet doorgaat is niet rendabel. (iemand die geen 75 euro kan betalen zou ik ook niet willen als klant). Ik weet wel dat u ging betalen maar uw schoonpa is verzekeringsnemer, en hij is uiteindelijk diegene waarbij ze moeten aankloppen.
Hopelijk ben je hiermee niet beledigd, wil gewoon eerlijk zijn en zeggen wat ik denk. (en wat je zelf al zei in u laatste bericht)
Bij AG bvb is een voorwaarde om van de modulis-voordelen te genieten dat je het voorbije jaar nooit een betalingsachterstand gehad hebt, de maatschappijen houden dit zeker in de gaten.
Voor de zaak met de put in de weg : met een onafhankelijke rechtsbijstand en een goede makelaar had u uw eigen expert gehad.
Voor de schorsing na twee ongevallen -> idem, een makelaar kan voor u onderhandelen om de polis niet te schorsen (eventueel met een vrijstelling). En schorsen na twee ongevallen is wel snel.
Hopelijk ben je hiermee niet beledigd, wil gewoon eerlijk zijn en zeggen wat ik denk. (en wat je zelf al zei in u laatste bericht)
Bij AG bvb is een voorwaarde om van de modulis-voordelen te genieten dat je het voorbije jaar nooit een betalingsachterstand gehad hebt, de maatschappijen houden dit zeker in de gaten.
Voor de zaak met de put in de weg : met een onafhankelijke rechtsbijstand en een goede makelaar had u uw eigen expert gehad.
Voor de schorsing na twee ongevallen -> idem, een makelaar kan voor u onderhandelen om de polis niet te schorsen (eventueel met een vrijstelling). En schorsen na twee ongevallen is wel snel.
Als, ik zeg wel als, u de mogelijkheid zou hebben om de premie in één keer te betalen, zou ik daarvoor opteren. Schrijf het geld over naar uw schoonvader, laat hem het direct in één keer betalen. Geen liquiditeitsgezever, de optie gespreide premiebetalingen komt trouwens 20 EUR duurder uit op jaarbasis bij Ethias. Bij mij deden ze juist zo hard hun best om mij niet alles in 1 keer te laten betalen.
Misschien eens bij een andere agent langsgaan, concreet de situatie schetsen en niet te veel verhaaltjes vertellen, ze doen er alles aan om centjes uit uw zak te slagen... Wat ze niet weten kunnen ze niet gebruiken. Voertuig X is van u, wordt voorlopig verzekerd op naam van schoonvader omdat u uw rijbewijs nog niet heeft, u neemt op een later punt zelf een verzekering, end of story.

probleem is dat roze kaart staat op naam van mijn vriend, en uw verhaaltje, wel dat heb k verteld, ik zei ook moment dat ik een voorlopig rijbewijs heb dat ik onmiddellijk verander van naam , maar ja, dankzij mijn schoonvader die bang was dat hij zijn geld niet ging zien , de onnozelaar, wat als mijn auto niet door de keuring raakt , dan sta ik daar met een verzekerign van zegmaanden !phase schreef:Als, ik zeg wel als, u de mogelijkheid zou hebben om de premie in één keer te betalen, zou ik daarvoor opteren. Schrijf het geld over naar uw schoonvader, laat hem het direct in één keer betalen. Geen liquiditeitsgezever, de optie gespreide premiebetalingen komt trouwens 20 EUR duurder uit op jaarbasis bij Ethias. Bij mij deden ze juist zo hard hun best om mij niet alles in 1 keer te laten betalen.Misschien eens bij een andere agent langsgaan, concreet de situatie schetsen en niet te veel verhaaltjes vertellen, ze doen er alles aan om centjes uit uw zak te slagen... Wat ze niet weten kunnen ze niet gebruiken. Voertuig X is van u, wordt voorlopig verzekerd op naam van schoonvader omdat u uw rijbewijs nog niet heeft, u neemt op een later punt zelf een verzekering, end of story.

begint al ingewikkeld verhaal te worden. Leer eerst is stappen voor je begint te lopen........
Doe eerst je theoretisch examen, als je daarin slaagt, kan je een voorlopig rijbewijs aanvragen, met dit voorlopig rijbewijs kan je op je eigen naam een verzekering afsluiten voor die auto.
Klaar is kees, moet je niemand lastigvallen om voor privé chauffeur te spelen en wie weet voor hoelang ,,,,,,,,,en ben je zelf verantwoordelijk voor je daden en zal alles vanzelf verlopen zonder ingewikkelde constructies op te zetten. Je kan dan alsnog afspreken met je schoonvader( of iemand anders) om je praktisch te leren rijden op de weg.
Als je wagen niet door de keruing geraakt zoals je zelf zegt, sta je daar met een verzekering voor maanden, voor je schoonvader als hij de verzekering op zijn naam zet, is dat ook zo hoor///// Trouwens en verzekering op naam van je schoonvader kan je zomaar niet opzeggen,om dit achteraf op jouw naam te krijgen. Wil deze verzekering van je schoonvader wettelijk stoppen, dan zal de nummerplaat als bewijs van schrapping moeten ingezonden worden.
Kan me van het gedacht niet ontdoen dat er in dit hele verhaal beetje sprake is van misbruik maken van anderen voor je eigen doel of van complete onwetendheid .
http://www.zapmagazine.be/dossier/rijbe ... appen.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Je kan aan een garage vragen om met je wagen met (garagisten-platen) naar de keuring te gaan, zo weet je op voorhand of je door de keuring bent en al dan niet verder gaat om je auto te verzekeren en er mee te leren rijden. Met garagisten-platen heb je geen inschrijving of verzekering of eigen nummerplaten nodig op jouw naam, de garagisten-platen dekken dit alles. Deze manier zal de zekerste zijn, gezien de roze kaart( inschrijvingsbewijs) op naam staat van je vriend, en je geen corresponderende nummerplaat hebt welke eraan verbonden is. De keuring zal hier een probleem over kunnen maken.Je voertuig zal ter keuring moeten aangeboden worden, met ofwel garagisten platen of met de platen welke op het inschrijvingsbewijs staan ,en de nodige verzekering wil je dit alles op jouw naam en in orde kunnen krijgen. Bezin eer je begint.
Na deze keuring met garagisten-platen kan je dan nog zien wat je doet, wel of niet leren rijden met die auto en inschrijven op jouw naam enz.
Doe eerst je theoretisch examen, als je daarin slaagt, kan je een voorlopig rijbewijs aanvragen, met dit voorlopig rijbewijs kan je op je eigen naam een verzekering afsluiten voor die auto.
Klaar is kees, moet je niemand lastigvallen om voor privé chauffeur te spelen en wie weet voor hoelang ,,,,,,,,,en ben je zelf verantwoordelijk voor je daden en zal alles vanzelf verlopen zonder ingewikkelde constructies op te zetten. Je kan dan alsnog afspreken met je schoonvader( of iemand anders) om je praktisch te leren rijden op de weg.
Als je wagen niet door de keruing geraakt zoals je zelf zegt, sta je daar met een verzekering voor maanden, voor je schoonvader als hij de verzekering op zijn naam zet, is dat ook zo hoor///// Trouwens en verzekering op naam van je schoonvader kan je zomaar niet opzeggen,om dit achteraf op jouw naam te krijgen. Wil deze verzekering van je schoonvader wettelijk stoppen, dan zal de nummerplaat als bewijs van schrapping moeten ingezonden worden.
Kan me van het gedacht niet ontdoen dat er in dit hele verhaal beetje sprake is van misbruik maken van anderen voor je eigen doel of van complete onwetendheid .
http://www.zapmagazine.be/dossier/rijbe ... appen.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Je kan aan een garage vragen om met je wagen met (garagisten-platen) naar de keuring te gaan, zo weet je op voorhand of je door de keuring bent en al dan niet verder gaat om je auto te verzekeren en er mee te leren rijden. Met garagisten-platen heb je geen inschrijving of verzekering of eigen nummerplaten nodig op jouw naam, de garagisten-platen dekken dit alles. Deze manier zal de zekerste zijn, gezien de roze kaart( inschrijvingsbewijs) op naam staat van je vriend, en je geen corresponderende nummerplaat hebt welke eraan verbonden is. De keuring zal hier een probleem over kunnen maken.Je voertuig zal ter keuring moeten aangeboden worden, met ofwel garagisten platen of met de platen welke op het inschrijvingsbewijs staan ,en de nodige verzekering wil je dit alles op jouw naam en in orde kunnen krijgen. Bezin eer je begint.
Na deze keuring met garagisten-platen kan je dan nog zien wat je doet, wel of niet leren rijden met die auto en inschrijven op jouw naam enz.