Autoverzekering wil niet uitkeren.
Autoverzekering wil niet uitkeren.
Ben verzekerd bij alliance assurantien ALL RISK , jaar geleden is iemand van achter in mij gebotst .
Inspecteur langs gekomen schade getaxeerd alles op tijd en netjes blijkt na 2 maanden nog niks ontvangen
Contact opgenomen met de verzekering vragen ze mij ineens factuur van de reparatie ed (auto was in tussen al hersteld)
Destijds liet ik mijn auto repareren bij mercedes van dijk (failliet verklaard)
Ik ben op dit moment niet in bezit van de facturen van de desbetreffende schade , dus wil de verzekering niet uitkeren tot ik de juiste facturen heb maar doordat Van Dijk failliet is kan ik ze ook niet meer opvragen
Mijn vraag
Hebben ze het recht voor deze procedure ?
Of word het tijd voor een advocaat
Inspecteur langs gekomen schade getaxeerd alles op tijd en netjes blijkt na 2 maanden nog niks ontvangen
Contact opgenomen met de verzekering vragen ze mij ineens factuur van de reparatie ed (auto was in tussen al hersteld)
Destijds liet ik mijn auto repareren bij mercedes van dijk (failliet verklaard)
Ik ben op dit moment niet in bezit van de facturen van de desbetreffende schade , dus wil de verzekering niet uitkeren tot ik de juiste facturen heb maar doordat Van Dijk failliet is kan ik ze ook niet meer opvragen
Mijn vraag
Hebben ze het recht voor deze procedure ?
Of word het tijd voor een advocaat
Re: Autoverzekering wil niet uitkeren.
Heb je geen bewijs van betaling gekregen op het ogenblik dat je de herstelling betaald hebt aan Mercedes Van Dijk: geen factuur, geen bonnetje, niets?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ook de B.T.W. op de herstellingskosten is verschuldigd,ook al wordt de wagen daadwerkelijk niet hersteld‘(Cass. 20 september 1988,Verkeersrecht 1988,317,noot BREWAEYS,E.,J.L.M.B. 1989,1042,noot DEBOECK,K.).
Verzekeringen hebben zelfs niet het recht om te eisen te je het laat herstellen.
Verzekeringen zijn loslopende gangsters
contact opnemen en een klacht indienen bij de ombudsman der verzekeringen.
http://www.ombudsman.as" onclick="window.open(this.href);return false;
of het advies eens aan Nathalie hier op spaargids.be vragen in "de vraag het aan assuralia"
Verzekeringen hebben zelfs niet het recht om te eisen te je het laat herstellen.
Verzekeringen zijn loslopende gangsters
contact opnemen en een klacht indienen bij de ombudsman der verzekeringen.
http://www.ombudsman.as" onclick="window.open(this.href);return false;
of het advies eens aan Nathalie hier op spaargids.be vragen in "de vraag het aan assuralia"
Het lijkt me normaal dat de verzekering de factuur vraagt.
Zijn verzekeringen ook al gangsters? Ik dacht dat banken dat waren.
Zijn verzekeringen ook al gangsters? Ik dacht dat banken dat waren.
Nee, het is niet normaal dat de verzekering een factuur vraagt.
Je laat de schade ramen en dat bedrag krijg je uitgekeerd.
Bij mij was er tussen ongeval (ook aanrijding achteraan) en uitbetaling zo'n 14 dagen. Geen factuur, want ik heb de schade niet laten herstellen.
Je laat de schade ramen en dat bedrag krijg je uitgekeerd.
Bij mij was er tussen ongeval (ook aanrijding achteraan) en uitbetaling zo'n 14 dagen. Geen factuur, want ik heb de schade niet laten herstellen.
Heb ook de schade niet laten herstellen. Eerste bestek bij Mercedes van 2.000 euro. expert van mijn verzekering Ethaiias was niet akkoord en wou maar 1500e betalen. vervolgens tegenexpert aangesteld via mijn rechtsbijstand en dan nog geen akkoord van 1ste expert. vervolgens naar ombudsman en dan heeft verzekeraar toch 2.000 euro uitbetaald...

Nee heb helemaal geen factuur van de schades , alles stond geregistreerd op mijn naam
Toen ik de factuur wou opvragen was het al te laat.
Dus ik sta helemaal in mijn recht ook al kan ik geen factuur overhandigen?
Kan ik advocaat kosten ( en de rente over het bedrag want is al meer dan een jaar geleden ) ook op hun verhalen
Alvast bedankt,
Toen ik de factuur wou opvragen was het al te laat.
Dus ik sta helemaal in mijn recht ook al kan ik geen factuur overhandigen?
Kan ik advocaat kosten ( en de rente over het bedrag want is al meer dan een jaar geleden ) ook op hun verhalen
Alvast bedankt,
,
Laatst gewijzigd door ludo op 25 januari 2014, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoeveel heeft de expert u toegekend???
Normaal maakt de garage een bestek op en overlegt dan met de expert.
Je kan niet alles op eigen houtje doen...
Normaal maakt de garage een bestek op en overlegt dan met de expert.
Je kan niet alles op eigen houtje doen...
Een verzekering moet schade uitbetalen denk ik. Schadebedrag die is overeengekomen samen met de expert. Een factuur eisen is dikke zever.
Een expert behandeld enkel de schade, en het bedrag,, en spreekt zich niet uit wie aansprakelijk is....
Wil dus niet zeggen dat als een expert je wagen komt expertiseren, dat je in je recht bent gesteld. en je ook geld gaat ontvangen...
Als er geen betwisting is van aansprakelijkheid, zou dit normaal al geregeld moeten zijn. Als er wel betwisting is, zal je moeten wachten op de uitspraak van het gerecht ( kan één jaar duren ) Wordt je daar in je ongelijk gesteld, of ieder voor zich, zal je je rechtsbijstand moeten aanspreken, die dan burgelijk zal vorderen aan de tegenparty, of minnelijke regeling treffen..
Fakturen van failliete bedrijf kan je opvragen aan de curator welke destijds met de zaak benoemd is geweest.
Een betalingsbewijs aan de garage kan je ook steeds opvragen aan je bank, tot 10 jaar terug als het moet.
Ik heb ook is meegemaakt ( 4 jaar geleden ) met een ongeval in mijn recht, dat de expert overeengekomen was met de garage ( waar de expertise had plaatsgevonden) dat ik mijn wagen mocht laten herstellen, en de garage de faktuur naar de verzekering zou sturen,die dan zou betalen aan de garage. ( beetje vriendjes politiek denk ik ) Ze gaven dit een speciale benaming, maar weet niet meer dewelke )
Ik was het daar niet mee eens, ( omdat ik NIET wou laten herstellen, maar enkel het schadebedrag wou ontvangen ) en heb toen kontakt moeten opnemen met de expert, en een speciaal formulier moeten invullen en opsturen,( zodat de garage ook geen faktuur achteraf meer kon opsturen)
Ik heb na 14 dagen het schadebedrag gelijk aan het expertise verslag, wel ontvangen verhoogd met de BTW, zonder herstellings faktuur.
Wil dus niet zeggen dat als een expert je wagen komt expertiseren, dat je in je recht bent gesteld. en je ook geld gaat ontvangen...
Als er geen betwisting is van aansprakelijkheid, zou dit normaal al geregeld moeten zijn. Als er wel betwisting is, zal je moeten wachten op de uitspraak van het gerecht ( kan één jaar duren ) Wordt je daar in je ongelijk gesteld, of ieder voor zich, zal je je rechtsbijstand moeten aanspreken, die dan burgelijk zal vorderen aan de tegenparty, of minnelijke regeling treffen..
Fakturen van failliete bedrijf kan je opvragen aan de curator welke destijds met de zaak benoemd is geweest.
Een betalingsbewijs aan de garage kan je ook steeds opvragen aan je bank, tot 10 jaar terug als het moet.
Ik heb ook is meegemaakt ( 4 jaar geleden ) met een ongeval in mijn recht, dat de expert overeengekomen was met de garage ( waar de expertise had plaatsgevonden) dat ik mijn wagen mocht laten herstellen, en de garage de faktuur naar de verzekering zou sturen,die dan zou betalen aan de garage. ( beetje vriendjes politiek denk ik ) Ze gaven dit een speciale benaming, maar weet niet meer dewelke )
Ik was het daar niet mee eens, ( omdat ik NIET wou laten herstellen, maar enkel het schadebedrag wou ontvangen ) en heb toen kontakt moeten opnemen met de expert, en een speciaal formulier moeten invullen en opsturen,( zodat de garage ook geen faktuur achteraf meer kon opsturen)
Ik heb na 14 dagen het schadebedrag gelijk aan het expertise verslag, wel ontvangen verhoogd met de BTW, zonder herstellings faktuur.
Allianz.
Ben in dit geval all risk, dus of ik nou aansprakelijk ben of niet
Ze moeten hoe dan ook uitkeren
Daar heeft het niks mee te maken wie aansprakelijk is on en wie niet
Ben in dit geval all risk, dus of ik nou aansprakelijk ben of niet
Ze moeten hoe dan ook uitkeren
Daar heeft het niks mee te maken wie aansprakelijk is on en wie niet
Tja, Je zal ergens toch wel een betalingsbewijs hebben van je herstelling., in slechtste geval????
Dergelijke grote firma in Rotterdam zal niet zonder faktuur werken, en misschien ook geen kontant aanvaarden... En je betaald toch ook niet zomaar zonder iets in je handen te krijgen, herstelnota, verwijzing naar faktuur ,,, Referentie of dergelijke..
Anders zal je indien je alsnog kopij van je faktuur wenst,of een herstellingsnota de curatoren hierover moeten aanspreken
( Mr.E.J.Heijnen en of Mr.Chr. Groenwoud/ Ook eventueel de advokaten De Bok Roijers Gasseling..
Dergelijke grote firma in Rotterdam zal niet zonder faktuur werken, en misschien ook geen kontant aanvaarden... En je betaald toch ook niet zomaar zonder iets in je handen te krijgen, herstelnota, verwijzing naar faktuur ,,, Referentie of dergelijke..
Anders zal je indien je alsnog kopij van je faktuur wenst,of een herstellingsnota de curatoren hierover moeten aanspreken
( Mr.E.J.Heijnen en of Mr.Chr. Groenwoud/ Ook eventueel de advokaten De Bok Roijers Gasseling..
Laatst gewijzigd door ludo op 25 januari 2014, 17:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Rotterdam?
Het gaat hier dus over een Nederlandse verzekeringsmaatschappij?
Wat je hier aan reacties leest, gaat over de Belgische situatie. Die kan afwijken van de Nederlandse.
Misschien moet je in Nederland wel een factuur binnenbrengen?
Het gaat hier dus over een Nederlandse verzekeringsmaatschappij?
Wat je hier aan reacties leest, gaat over de Belgische situatie. Die kan afwijken van de Nederlandse.
Misschien moet je in Nederland wel een factuur binnenbrengen?