Axa Bank: Negatieve rente bij herziening
TIP
Re: Axa Bank: Negatieve rente bij herziening
Ik heb zonet op AXA gestemd :-).
Negarente schreef:Enkel naar de rechter zal AXA luisteren spijtig genoeg.
Al uw documentenverzameling dient tot niets - u zal het wel zien.
Succes.
Misschien opnieuw iets te snel conclusies getrokken Negarente ...Negarente schreef:Ik heb zonet op AXA gestemd :-).
Ik heb antwoord gekregen van Axa op mijn oorspronkelijke klacht. Hun antwoord lijkt positief. Ze vermelden het bedrag waar je de komende 5 jaar in totaal recht zou op hebben. Dit bedrag delen ze door 5 en betalen ze elk jaar uit.
MAAR... ik heb de berekening zelf gemaakt (met een Excell tabel) en ik kom op bijna het dubbele bedrag van wat Axa mij voorstelt. Ik heb dit in een reply laten weten aan Axa en heb hun gevraagd om een gedetailleerde berekening zodat ik er de juistheid van kan nagaan. Dus ik zou zeggen aan iedereen: doe de berekening ook eens zelf ter controle. Zou kunnen dat ze enkel bij mij een fout hebben gemaakt natuurlijk, of dat ikzelf fout ben...
Hahaha scherp opgemerkt. :-)
Maaaarrrrrr - als ik uw laatste bericht lees over de correcte berekening, zal ik misschien uiteindelijk toch geen ongelijk hebben wat betreft het feit dat AXA enkel naar de rechter zal luisteren...
Interessante discussie over die berekeningen - hoe doen andere banken dat ?
Maaaarrrrrr - als ik uw laatste bericht lees over de correcte berekening, zal ik misschien uiteindelijk toch geen ongelijk hebben wat betreft het feit dat AXA enkel naar de rechter zal luisteren...
Interessante discussie over die berekeningen - hoe doen andere banken dat ?
Off-topic: Ik stem alvast niet op Axa. Eerst willen ze de rente niet geven en na wat media aandacht plooien ze dan uiteindelijk toch. Dus eerst komen ze hun contract niet na, en na wat getouwtrek doen ze het toch maar blijven ze overtuigd van hun gelijk. Dus neen, Axa is niet de bank van het jaar voor mij ! :-). Een contract blijft een contract en is in dit geval niet betwistbaar vind ik persoonlijk. Er staat letterlijk bij maximale rentedaling: Onbegrensd !
On-topic: ik had vandaag dus ook een afspraak bij mijn Axa agent. Hij had intern al communicatie zien voorbij komen over de negatieve rentevoet, maar ik was de eerste die dit effectief kwam "aanvragen". Eind deze week zal ik meer weten van het hoe en wat, want daar was hij nog niet van op de hoogte.
Ik heb ook mijn eigen berekening gevraagd en zou nog €100/maand moeten zakken na hun 0,012% rentevoet. Benieuwd of ze dit zullen bevestigen, of als dit terug een spelletje zal zijn... :-)
On-topic: ik had vandaag dus ook een afspraak bij mijn Axa agent. Hij had intern al communicatie zien voorbij komen over de negatieve rentevoet, maar ik was de eerste die dit effectief kwam "aanvragen". Eind deze week zal ik meer weten van het hoe en wat, want daar was hij nog niet van op de hoogte.
Ik heb ook mijn eigen berekening gevraagd en zou nog €100/maand moeten zakken na hun 0,012% rentevoet. Benieuwd of ze dit zullen bevestigen, of als dit terug een spelletje zal zijn... :-)
Offtopic : ik stem ook niet op AXA als bank van het jaar
Ontopic : Negatieve rente is nog niet geregeld en wat AXA zelf voorstelt als de oplossing is niet heel duidelijk en wordt voorlopig niet op papier gezet, laat staan dat er tot in detail een berekening bij is.
Het lijkt mij dat AXA probeert om te doen alsof dat ze de negatieve rente naleeft maar er toch goedkoper probeert vanaf te komen door gebruik te maken van de ontleners hun gebrek aan kennis of moed om naar de rechtbank te stappen. Kortom : AXA lijkt in dit dossier niet te betrouwen !!
Ontopic : Negatieve rente is nog niet geregeld en wat AXA zelf voorstelt als de oplossing is niet heel duidelijk en wordt voorlopig niet op papier gezet, laat staan dat er tot in detail een berekening bij is.
Het lijkt mij dat AXA probeert om te doen alsof dat ze de negatieve rente naleeft maar er toch goedkoper probeert vanaf te komen door gebruik te maken van de ontleners hun gebrek aan kennis of moed om naar de rechtbank te stappen. Kortom : AXA lijkt in dit dossier niet te betrouwen !!
Ik heb wel degelijk een mail ontvangen waarin ze beloven de negatieve rente uit te betalen. Dit zou jaarlijks gebeuren. Alleen hebben ze bij mij vermoedelijk een rekenfout gemaakt. Ze zouden jaarlijks 600 euro betalen terwijl dat volgens mij bijna het dubbele moet zijn. Heb hen gevraagd de berekening over te doen en mij een gedetailleerde berekening te bezorgen. Niemand anders reeds dergelijk voorstel ontvangen van Axa? Misschien ben ik een testcase . Voorlopig heb ik er wel nog vertrouwen in dat het goedkomt hoor.
Droevig maar spannend...
Denk je echt dat AXA denkt dat de consument zo dom is om te proberen eronderuit te komen met foute berekeningen ?
We zijn in ieder geval erg benieuwd naar het antwoord van AXA hieromtrent...
Zou echt ERG zijn als de berekening niet correct zou zijn... en dat voor zo een grote bank ... de reputatie van AXA staat op spel me dunkt
Denk je echt dat AXA denkt dat de consument zo dom is om te proberen eronderuit te komen met foute berekeningen ?
We zijn in ieder geval erg benieuwd naar het antwoord van AXA hieromtrent...
Zou echt ERG zijn als de berekening niet correct zou zijn... en dat voor zo een grote bank ... de reputatie van AXA staat op spel me dunkt
en Argon al nieuws voor jouw berekening ?
Het is daar blijkbaar wat druk op de dienst en ze hebben mij gevraagd om nog even geduld uit te oefenen... :-)
ola !
Hopelijk brengt tijd raad..
Hopelijk brengt tijd raad..
Nog geen verdere info ontvangen van Axa, maar ik keek vandaag op onze bankrekening en zie een bedrag van +- €2500 gestort met als mededeling "Commerciële Toegeving". Iemand die ook al zoiets voor heeft gehad?
Is er trouwens niemand die nog meer nieuws heeft omtrent hun stand van zaken? :-)
Groeten
Is er trouwens niemand die nog meer nieuws heeft omtrent hun stand van zaken? :-)
Groeten
Hallo,
Heb ook het bedrag ontvangen waar ik recht op meende te hebben. In een eerdere mail hadden ze slechts de helft van dat bedrag voorgesteld. Mogelijks maakten ze een rekenfout.
Blij dat dit in orde is gekomen en we er verder geen energie meer moeten insteken.
Argon ik neem aan dat je uitstaand kapitaal dan ongeveer 200000 euro bedraagt?
Heb ook het bedrag ontvangen waar ik recht op meende te hebben. In een eerdere mail hadden ze slechts de helft van dat bedrag voorgesteld. Mogelijks maakten ze een rekenfout.
Blij dat dit in orde is gekomen en we er verder geen energie meer moeten insteken.
Argon ik neem aan dat je uitstaand kapitaal dan ongeveer 200000 euro bedraagt?
Recup,
heb jij het bedrag dan ook op de rekening gestort gekregen onder commerciële toegeving? Mocht het zo zijn, dat bedrag die je dan gestort gekregen hebt, over hoeveel jaar terugbetaling ging dat dan in 1 keer?
Openstaand kapitaal van +- 190 000 a 200 000
heb jij het bedrag dan ook op de rekening gestort gekregen onder commerciële toegeving? Mocht het zo zijn, dat bedrag die je dan gestort gekregen hebt, over hoeveel jaar terugbetaling ging dat dan in 1 keer?
Openstaand kapitaal van +- 190 000 a 200 000
Mijn openstaand kapitaal bedraagt een goeie 100000 euro en ik heb een bedrag gestort gekregen van ongeveer 1250. Lijkt me dus te kloppen met jouw ontvangen bedrag en ook met mijn eerdere berekening.
Eerder kreeg ik een mail waarin gezegd werd dat me eerstdaags een som van 600 euro zou worden gestort en dat dit jaarlijks zou herhaald worden gedurende de vijf jaar. Vermoedelijk maakte men hier echter een rekenfout, en dit heb ik hen per mail laten weten. Hier kreeg ik geen antwoord op en ook het bedrag van 600 euro werd niet overgeschreven.
Ik veronderstel dus dat ik het bedrag van 1250 euro jaarlijkst zal ontvangen gedurende 5 jaar. Als mededeling bij hun overschrijving staat enkel: "Commerciele geste inzake negatieve rentevoet"
De volgende vraag zal zijn hoe Axa omgaat met vervroegde terugbetalingen. Is de wederbelegginsvergoeding dan ook negatief? (in het voordeel van de klant?)
Eerder kreeg ik een mail waarin gezegd werd dat me eerstdaags een som van 600 euro zou worden gestort en dat dit jaarlijks zou herhaald worden gedurende de vijf jaar. Vermoedelijk maakte men hier echter een rekenfout, en dit heb ik hen per mail laten weten. Hier kreeg ik geen antwoord op en ook het bedrag van 600 euro werd niet overgeschreven.
Ik veronderstel dus dat ik het bedrag van 1250 euro jaarlijkst zal ontvangen gedurende 5 jaar. Als mededeling bij hun overschrijving staat enkel: "Commerciele geste inzake negatieve rentevoet"
De volgende vraag zal zijn hoe Axa omgaat met vervroegde terugbetalingen. Is de wederbelegginsvergoeding dan ook negatief? (in het voordeel van de klant?)
Laatst gewijzigd door recup op 14 december 2016, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Daarnet contact opgenomen met mijn Axa kantoor en er zou nog een brief op komst zijn met Axa met meer uitleg. Ben echt benieuwd wat daarin staat.
Mocht ik die €2500 jaarlijks terug gestort krijgen van Axa dan klopt dit niet volgens mijn berekening. Ik betaal namelijk ieder maand nog €100 teveel. Dus zou ik +- €1200 jaarlijks moeten terugkrijgen.
Hmm, echt wel nieuwsgierig naar de brief :-)
Mocht ik die €2500 jaarlijks terug gestort krijgen van Axa dan klopt dit niet volgens mijn berekening. Ik betaal namelijk ieder maand nog €100 teveel. Dus zou ik +- €1200 jaarlijks moeten terugkrijgen.
Hmm, echt wel nieuwsgierig naar de brief :-)