Axa.De schaamte voorbij?
Axa.De schaamte voorbij?
Beste forumleden.
Er zijn hier al vaak vreemde en moeilijke situaties aangekaart geweest zodat deze er ook nog wel bijkan.
Mijn vader(BA auto,brand,familiale) en neef zijn beiden verzekerd bij Axa.Nu hebben beiden deze week na telefonisch contact van hun makelaar te horen gekregen dat mijn vader zijn autoverzekering word stopgezet wegens een klein schadegeval een jaar geleden(+/-1000€).
Voor brand en familiale is er geen probleem.
Mijn neef is vorig jaar het slachtoffer geweest van een inbraak in zijn gloednieuwe woning.De daders zijn enkele dagen later opgepakt geweest(nieuwe Belgen
).Nu word zijn brandpolis éénzijdig stopgezet vanwege Axa.Andere polissen zoals auto,familiale,brandpolis 4 appartementen worden behouden.
Blijkbaar neemt Axa het goede met het kwade niet.
Dat brokkenmakers en klanten die veelvuldig aangiftes doen bij de minste bliksem ed vind ik logisch.Maar bij één schadegeval waarbij mijn neef zelf het slachtoffer is op straat gezet worden vind ik serieus met haren getrokken.
Bij navraag blijkt dat een 20 klanten bij die makelaar andere oorden zullen moeten opzoeken met verschillende polissen.Hijzelf stelt Nateus voor.Ook onder zijn beheer.
1.Moet de maatschappij zelf geen schriftelijk contact opnemen met reden van stopzetting?
2.Hijzelf stelt Nateus(Mercator?) voor en zou goedkoper zijn dan Axa maar men moest zo snel mogelijk beslissen.
3.Hebben andere forumleden weet of ervaringen met éénzijdige stopzettingen polissen bij Axa en/of andere maatschappijen?
Alvast bedankt voor de reacties.
Er zijn hier al vaak vreemde en moeilijke situaties aangekaart geweest zodat deze er ook nog wel bijkan.
Mijn vader(BA auto,brand,familiale) en neef zijn beiden verzekerd bij Axa.Nu hebben beiden deze week na telefonisch contact van hun makelaar te horen gekregen dat mijn vader zijn autoverzekering word stopgezet wegens een klein schadegeval een jaar geleden(+/-1000€).
Voor brand en familiale is er geen probleem.
Mijn neef is vorig jaar het slachtoffer geweest van een inbraak in zijn gloednieuwe woning.De daders zijn enkele dagen later opgepakt geweest(nieuwe Belgen

Blijkbaar neemt Axa het goede met het kwade niet.
Dat brokkenmakers en klanten die veelvuldig aangiftes doen bij de minste bliksem ed vind ik logisch.Maar bij één schadegeval waarbij mijn neef zelf het slachtoffer is op straat gezet worden vind ik serieus met haren getrokken.
Bij navraag blijkt dat een 20 klanten bij die makelaar andere oorden zullen moeten opzoeken met verschillende polissen.Hijzelf stelt Nateus voor.Ook onder zijn beheer.
1.Moet de maatschappij zelf geen schriftelijk contact opnemen met reden van stopzetting?
2.Hijzelf stelt Nateus(Mercator?) voor en zou goedkoper zijn dan Axa maar men moest zo snel mogelijk beslissen.

3.Hebben andere forumleden weet of ervaringen met éénzijdige stopzettingen polissen bij Axa en/of andere maatschappijen?
Alvast bedankt voor de reacties.
Re: Axa.De schaamte voorbij?
Als onafhangkelijk makelaar zal hij misschien meer bonus krijgen bij Nateus dan bij AXA misschien. En een portefeuille/klantenbestand met schadevrije klanten bij AXA zal ook wel iets meer waard zijn vermoedt ik.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Axa is zwaar aan het saneren in hun portefeuille. Ik heb al dergelijke verhalen gehoord over Axa.
Ze maken op hun verzekeringsportefeuille al 6 jaar verlies. Als ze 100 euro binnenkrijgen moeten ze er 112 uitgeven (de zogenaamde combined ratio?). Ze zitten echt op hun tandvlees.
Ik heb gehoord dat ze 1000 van de 6000 man gaan ontslaan, terwijl hun diensten nu al vierkant draaien.
Ik zou sowieso weggaan van AXA. Bij elk schadegeval gegarandeerd moeilijkheden.
Nateus is op zijn kant ook brol maar goedkoop. Geven wel mooie reizen aan de makelaars, vandaar misschien...
Je krijgt inderdaad van de maatschappij een bericht van opzeg met de reden. Dit kan wel gebeuren via de makelaar.
Een goeie makelaar neemt dan contact op met de maatschappij om hun standpunt te herzien.
Ze maken op hun verzekeringsportefeuille al 6 jaar verlies. Als ze 100 euro binnenkrijgen moeten ze er 112 uitgeven (de zogenaamde combined ratio?). Ze zitten echt op hun tandvlees.
Ik heb gehoord dat ze 1000 van de 6000 man gaan ontslaan, terwijl hun diensten nu al vierkant draaien.
Nateus is op zijn kant ook brol maar goedkoop. Geven wel mooie reizen aan de makelaars, vandaar misschien...
Je krijgt inderdaad van de maatschappij een bericht van opzeg met de reden. Dit kan wel gebeuren via de makelaar.
Een goeie makelaar neemt dan contact op met de maatschappij om hun standpunt te herzien.
Ikzelf heb ook AXA als autoverzekering op aanraden van mijn makelaar.
Als dit zo is, is dit er inderdaad ver over.
Mijn makelaar zijn indertijd (4 jaar geleden toen ik veranderde van autoverzekering) dat de grootste in België AXA en Fortis (AG Insurance) waren, en dat die sowieso een goede opvolging garanderen.
Als dit zo is, is dit er inderdaad ver over.
Mijn makelaar zijn indertijd (4 jaar geleden toen ik veranderde van autoverzekering) dat de grootste in België AXA en Fortis (AG Insurance) waren, en dat die sowieso een goede opvolging garanderen.
Bedankt voor de toelichting Nuyttie.nuyttie schreef:Axa is zwaar aan het saneren in hun portefeuille. Ik heb al dergelijke verhalen gehoord over Axa.
Maar mijn vader en neef zijn nu zodanig gefrustreerd dat ze waarschijnlijk met al hun polissen zullen weggaan bij Axa.
Blijkbaar werken de verschillende diensten bij Axa los van elkaar zonder dat ze van elkaar weten wat die klant in totaliteit bij hun is verzekerd.Door een klein visje weg te gooien kan de grote vis wel eens volgen.
Hehe, wat een verkoperspraat. De grootsten zijn over het algemeen steeds de slechtsten om op te volgen, bij kleinere is de service zo goed als altijd veel beter dat is in praktisch elke sector zo.Bart schreef:Mijn makelaar zijn indertijd (4 jaar geleden toen ik veranderde van autoverzekering) dat de grootste in België AXA en Fortis (AG Insurance) waren, en dat die sowieso een goede opvolging garanderen.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Nou, dat is in ieder geval niet correct van AXA. Een tijd geleden had ik voor mijn zaak ook enkele verzekeringen nodig en heb toen zitten twijfelen tussen AXA en AG. Ben toen maar voor AG gegaan omdat zij de beste reputatie hebben.
Nog iets over die zogenaamde "onafhankelijke" verzekeringsmakelaars. Die mensen zijn helemaal niet zo onafhankelijk als ze willen laten uitschijnen. Zoals hier reeds aangehaald krijgen ze van verschillende verzekeringsmaatschappijen cadeaus zoals reizen en andere luxegoederen wanneer ze bepaalde verkoopdoelen bereiken. Hoe kan je zo'n mensen nog onafhankelijk noemen als ze er eerder naar streven om een leuke reis voor hen en hun familie te verdienen dan het voordeel van hun klanten te verdedigen?
Nog iets over die zogenaamde "onafhankelijke" verzekeringsmakelaars. Die mensen zijn helemaal niet zo onafhankelijk als ze willen laten uitschijnen. Zoals hier reeds aangehaald krijgen ze van verschillende verzekeringsmaatschappijen cadeaus zoals reizen en andere luxegoederen wanneer ze bepaalde verkoopdoelen bereiken. Hoe kan je zo'n mensen nog onafhankelijk noemen als ze er eerder naar streven om een leuke reis voor hen en hun familie te verdienen dan het voordeel van hun klanten te verdedigen?
Dag Davy V.,
Hebben ook al enkele minder goeie ervaringen met AXA gehad.
Jaren geleden waren ze interessant voor de CREST-formules waar ze een goed rendement gaven (wellicht om zich te lanceren) maar de laatste jaren is het rendement op CREST ondergemiddeld geworden.
Wat spaarrekeningen betreft geven ze ook een triestig rendement en als ze acties doen is het altijd met kleine lettertjes en onder voorwaarden waarbij kleine spaarder benadeeld wordt.
Verzekeringen : Betalen geen probleem / als ze moeten uitbetalen doen ze moeilijk (zie arbeidsongevallen / autoverzekeringen).
Pensioensparen : Gemiddeld maar redelijk veel kosten (zoals de collega's grootbanken).
Zelf heb ik onlangs eens bepaalde informatie willen opvragen rond pensioensparen (o.a. kostenstructuur) maar toen kreeg ik als antwoord dat dit interne materie was en ze niet verplicht waren hierrond informatie te geven.
Hebben onze conclusies getrokken : premievrij laten zetten lopende contract en overgeschakeld naar andere bank waar er iets minder (verborgen) kosten aangerekend worden.
Het enige dat je kan doen bij banken is direct veranderen als je niet tevreden bent / al de rest is verloren energie want ze luisteren (op enkele uitzonderingen na) toch weinig naar de grieven van één of zelfs meerdere klanten bij de banken.
Het enige dat helpt is weggaan bij dergelijke banken zodat ze minder en minder omzet halen in de toekomst.
Succes !
Realist
Hebben ook al enkele minder goeie ervaringen met AXA gehad.

Jaren geleden waren ze interessant voor de CREST-formules waar ze een goed rendement gaven (wellicht om zich te lanceren) maar de laatste jaren is het rendement op CREST ondergemiddeld geworden.
Wat spaarrekeningen betreft geven ze ook een triestig rendement en als ze acties doen is het altijd met kleine lettertjes en onder voorwaarden waarbij kleine spaarder benadeeld wordt.
Verzekeringen : Betalen geen probleem / als ze moeten uitbetalen doen ze moeilijk (zie arbeidsongevallen / autoverzekeringen).
Pensioensparen : Gemiddeld maar redelijk veel kosten (zoals de collega's grootbanken).
Zelf heb ik onlangs eens bepaalde informatie willen opvragen rond pensioensparen (o.a. kostenstructuur) maar toen kreeg ik als antwoord dat dit interne materie was en ze niet verplicht waren hierrond informatie te geven.
Hebben onze conclusies getrokken : premievrij laten zetten lopende contract en overgeschakeld naar andere bank waar er iets minder (verborgen) kosten aangerekend worden.
Het enige dat je kan doen bij banken is direct veranderen als je niet tevreden bent / al de rest is verloren energie want ze luisteren (op enkele uitzonderingen na) toch weinig naar de grieven van één of zelfs meerdere klanten bij de banken.
Het enige dat helpt is weggaan bij dergelijke banken zodat ze minder en minder omzet halen in de toekomst.
Succes !
Realist
Bekijk de website van Axa eens. Hou onoverzichtelijk en slordig die in mekaar zit, is voor mij al genoeg reden om daar met een wijde boog omheen te gaan
Misschien goede verzekeraar, maar blijf er zeker weg voor je bankzaken (kent het spreekwoord wel: schoenmaker, blijf bij je leest)

Ik ben op de hoogte van een collectieve hospitalisatiepolis die door AXA in mei 2011 is opgezegd "als gevolg van de belangrijke stijging van hospitalisatiekosten en de ongunstige sinistraliteit die de verzekeringsmaatschappij in de loop van de laatste jaren moest vaststellen".
De sinistraliteit is een term uit de verzekeringswereld die de ratio aanduidt tussen enerzijds de bedragen van de te betalen schadegevallen en anderzijds de geïncasseerde premies.
In principe moet die ratio lager zijn dan 1 om de kosten te dekken en de rentabiliteit van de verzekeringsmaatschappij te garanderen.
De sinistraliteit is een term uit de verzekeringswereld die de ratio aanduidt tussen enerzijds de bedragen van de te betalen schadegevallen en anderzijds de geïncasseerde premies.
In principe moet die ratio lager zijn dan 1 om de kosten te dekken en de rentabiliteit van de verzekeringsmaatschappij te garanderen.
Mijn vader en neef zijn enkel met hun verzekeringen bij Axa.Bankzaken zijn ze elders.Dus dat probleem hebben ze bij Axa niet.Realist schreef:Dag Davy V.,
Hebben ook al enkele minder goeie ervaringen met AXA gehad.![]()
Succes !
Realist
Morgen gaat mijn vader contact opnemen met de hoofdzetel van Axa voor verdere uitleg,als hij die al zou krijgen.Want de makelaar maakt ons niet veel wijzer wat betreft de reden van stopzetting.De polis vervalt pas in januari en mijn vader zou nu al moeten beslissen voor overstap naar Nateus omdat hij in augustus 70 jaar word.
Ik hou jullie op de hoogte.
Als de leeftijd van je vader maar niet de reden is dat ze de autoverzekering willen stopzetten.
Geld maakt niet gelukkig, maar liever ongelukkig met, dan zonder
Dit kan inderdaad de reden zijn.Maar dan moeten ze rechtlijnig zijn en de brand en familiale ook stopzetten.Het goede met het kwade nemen.Meer dan 50 jaar schadevrij gereden,één klein ongeval en eruit.En wat dan van de brandpolis van mijn neef?Hij is het slachtoffer van een inbraak en ze gooien hem eruit.mijn_geld schreef:Als de leeftijd van je vader maar niet de reden is dat ze de autoverzekering willen stopzetten.
Wat ik niet begrijp ? Ik ben voor mijn autoverzekering al jaren verzekerd bij AXA, en rij al meer dan 10 jaar schadevrij. Daardoor heb ik bij AXA een joker. Bij een botsing of schadegeval in fout, komt mijn joker tussen en gaat mijn bonus malus graad niet in de hoogte.
Bovendien garandeerd AXA contractueel dat je polis nooit opgezegd zal worden omwille van je leeftijd. Sorry, maar ik begrijp het niet.
Bovendien garandeerd AXA contractueel dat je polis nooit opgezegd zal worden omwille van je leeftijd. Sorry, maar ik begrijp het niet.
Mijn vader had ook een joker zodat hij niet meer moest betalen en bonus malus niet veranderd is.patrick1 schreef:Wat ik niet begrijp ? Ik ben voor mijn autoverzekering al jaren verzekerd bij AXA, en rij al meer dan 10 jaar schadevrij. Daardoor heb ik bij AXA een joker. Bij een botsing of schadegeval in fout, komt mijn joker tussen en gaat mijn bonus malus graad niet in de hoogte.
Wat betreft opzeggen leeftijd weten wij vooralsnog van niets.