Ba verzekering en keuringsbewijs
Ba verzekering en keuringsbewijs
Hallo, een vraagje
Caravan wordt in 2016 gekeurd voor 2 jaar.
caravan gaat dan naar buitenland tot bvb 2020.
heeft dus in 2018 geen keuring.
kan deze caravan dan in 2020 terug zomaar de baan op met dekking.
verplaatsing buitenland naar Belgie voor keuring.
Ba en nummerplaat worden niet stopgezet tijdens periode verblijf in buitenland.
Indien niet , hoe dit op te lossen. ( buitenland is Spanje en of Portugal )
Het keuringsstation weet het niet.
Caravan wordt in 2016 gekeurd voor 2 jaar.
caravan gaat dan naar buitenland tot bvb 2020.
heeft dus in 2018 geen keuring.
kan deze caravan dan in 2020 terug zomaar de baan op met dekking.
verplaatsing buitenland naar Belgie voor keuring.
Ba en nummerplaat worden niet stopgezet tijdens periode verblijf in buitenland.
Indien niet , hoe dit op te lossen. ( buitenland is Spanje en of Portugal )
Het keuringsstation weet het niet.
Estate Guru believer.
Re: Ba verzekering en keuringsbewijs
(§ 4. Wanneer een voertuig zich in het buitenland, in een lid-Staat van de Europese Unie bevindt, laat de houder het voertuig keuren door een instelling die daartoe door de overheid van het betrokken land erkend is, ten einde de termijn zoals bepaald in artikel 23ter, te eerbiedigen.
In ieder geval, wordt het voertuig wanneer het terug naar België komt, zo vlug mogelijk gekeurd om zijn toestand te regulariseren.)
In ieder geval, wordt het voertuig wanneer het terug naar België komt, zo vlug mogelijk gekeurd om zijn toestand te regulariseren.)
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Beste Platin,
Dit is eigenlijk geen vraag over verzekeringen maar over de technische keuring. De verplichtingen rond keuringen en rond verzekeringen staan los van elkaar.
Het klopt volgens mij wel dat een voertuig gekeurd en ingeschreven moet zijn in het land waar het gebruikt en/of gestald wordt. Ik denk dus dat Ludo het bij het rechte eind heeft.
Voor alle zekerheid kan je je vraag richten aan de DIV.
Met vriendelijke groeten,
Nathalie Leemans
Pers & Communicatie Assuralia
Dit is eigenlijk geen vraag over verzekeringen maar over de technische keuring. De verplichtingen rond keuringen en rond verzekeringen staan los van elkaar.
Het klopt volgens mij wel dat een voertuig gekeurd en ingeschreven moet zijn in het land waar het gebruikt en/of gestald wordt. Ik denk dus dat Ludo het bij het rechte eind heeft.
Nathalie Leemans
Dus als ik het begrijp heb altijd Ba dekking zonder keuring ?Assuralia schreef:Beste Platin,
Nathalie Leemans
Estate Guru believer.
Beste Platin,
Dat heb ik niet gezegd hè. Aan verzekeringen zijn voorwaarden verbonden. Eén van de voorwaarden van de autoverzekering betreft dat het voertuig gekeurd moet zijn. Lees er je verzekeringscontract maar eens op na (artikel 25, punt 3c). Je bent in principe wel verzekerd als het voertuig niet gekeurd is, maar de verzekeraar mag in geval van schade bij jou (de verzekeringsnemer) komen aankloppen om vergoede bedragen terug te vorderen.
Deze FAQ zal je wellicht ook interesseren: bit.ly/1kONEJ7
met vriendelijke groeten,
Nathalie Leemans
Dat heb ik niet gezegd hè. Aan verzekeringen zijn voorwaarden verbonden. Eén van de voorwaarden van de autoverzekering betreft dat het voertuig gekeurd moet zijn. Lees er je verzekeringscontract maar eens op na (artikel 25, punt 3c). Je bent in principe wel verzekerd als het voertuig niet gekeurd is, maar de verzekeraar mag in geval van schade bij jou (de verzekeringsnemer) komen aankloppen om vergoede bedragen terug te vorderen.
Deze FAQ zal je wellicht ook interesseren: bit.ly/1kONEJ7
met vriendelijke groeten,
Nathalie Leemans