Bank met beste online bankieren
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Bank met beste online bankieren
Ervaring met: ING, RecordBank, Rabobank, Fortis, KBC, AXA, Deutche Bank
ING Lion account voor gemeenschappelijke rekening: toch ook volledig gratis + goede mobiele app (weet niet of argenta dat heeft? RecordBank al zeker niet).
Voor de rest: welke de beste site/app heeft, wisselt wel. Vroeger was KBC stukken beter dan bv. Fortis. Nu vind ik Fortis beter omdat ze visueel sterker zijn én eindelijk gratis jarenlang consultatie mogelijk maken van rekeninguittreksels zodat je die niet meer moet opslaan of afdrukken. KBC was daar wel veel vlugger in, maar Fortis heeft bijgebeend.
Rabobank.be: enig voordeel is de rentecalculator, voor de rest is de site + app lachwekkend slecht, naam internetbank onwaardig.
Axa was ook een ramp, domiciliëringen kon je bv. niet zelf schrappen of ingeven. Maar dat was twee jaar terug, misschien nu al beter (ben er vertrokken dus geen idee).
Deutsche Bank vond ik vooral onhandig dat het weer eens ander bakje was om in te loggen. De cardreader van Fortis, KBC, AXA, ING, RecordBank zijn in feite identiek en kan je door elkaar gebruiken. Daardoor volstaat het om op je werk 1 cardreader te hebben om dringende overschrijvingen te kunnen doen.
ING Lion account voor gemeenschappelijke rekening: toch ook volledig gratis + goede mobiele app (weet niet of argenta dat heeft? RecordBank al zeker niet).
Voor de rest: welke de beste site/app heeft, wisselt wel. Vroeger was KBC stukken beter dan bv. Fortis. Nu vind ik Fortis beter omdat ze visueel sterker zijn én eindelijk gratis jarenlang consultatie mogelijk maken van rekeninguittreksels zodat je die niet meer moet opslaan of afdrukken. KBC was daar wel veel vlugger in, maar Fortis heeft bijgebeend.
Rabobank.be: enig voordeel is de rentecalculator, voor de rest is de site + app lachwekkend slecht, naam internetbank onwaardig.
Axa was ook een ramp, domiciliëringen kon je bv. niet zelf schrappen of ingeven. Maar dat was twee jaar terug, misschien nu al beter (ben er vertrokken dus geen idee).
Deutsche Bank vond ik vooral onhandig dat het weer eens ander bakje was om in te loggen. De cardreader van Fortis, KBC, AXA, ING, RecordBank zijn in feite identiek en kan je door elkaar gebruiken. Daardoor volstaat het om op je werk 1 cardreader te hebben om dringende overschrijvingen te kunnen doen.
Niet over twijfelen: neen, Argenta heeft geen mobiele app.neira schreef:goede mobiele app (weet niet of argenta dat heeft? RecordBank al zeker niet).
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ikzelf zit bij Axa, Fortis en Deutsche bank.
Axa
Heel handige app behalve dat je geen overschrijving kan uitvoeren naar nieuwe rekeningen. Heel vervelend want anders zou ik de gewone versie niet meer gebruiken.
Fortis
Deze app is net iets overzichtelijker. Het gewone online gebeuren verloopt dan weer wat minder vlekkeloos. Ik vergis me geregeld van rekeningnummer. Bij deutsche bank moet je eerst je rekening selecteren waarmee je wil overschrijven.
Deutsche bank
Tevreden over tot nu toe. Simpel maar overzichtelijk.
Axa
Heel handige app behalve dat je geen overschrijving kan uitvoeren naar nieuwe rekeningen. Heel vervelend want anders zou ik de gewone versie niet meer gebruiken.
Fortis
Deze app is net iets overzichtelijker. Het gewone online gebeuren verloopt dan weer wat minder vlekkeloos. Ik vergis me geregeld van rekeningnummer. Bij deutsche bank moet je eerst je rekening selecteren waarmee je wil overschrijven.
Deutsche bank
Tevreden over tot nu toe. Simpel maar overzichtelijk.
Wat ik vooral aangenaam vind aan Argenta is dat een overschrijving van je spaar naar giro of andersom direct wordt uitgevoerd, je ziet het gelijk.
Belfius ontbreekt? Dexia is echter nog aanwezig, hier kan je mi niet meer bankieren?
Deze poll is gelanceerd op een moment dat Dexia nog de naam was van Belfius. Als ik dat nu verander zijn alle resultaten weg, dus ik laat het even zo staan.
Ik werk sedert kort met Key trade bank en moet zeggen dat het heel goed is. Supersnel.
Wat is uw definitie van online bankieren? Bankieren via GSM (mobile banking) kan een gans andere ervaring opleveren dan via PC
vb. Keytrade scoort goed wat betreft PC, maar slechts middelmatig (elementair) qua mobile.
vb. Keytrade scoort goed wat betreft PC, maar slechts middelmatig (elementair) qua mobile.
Het gaat hier over online bankieren, niet over mobiel bankieren 

Keytrade. Volledig gratis (zoals Argenta en Record bank)...
Als ge de volgende promocode gebruikt krijg je nog een gratis 30 euro als je je rekening opent.
edit mod: het is verboden een persoonlijke code te delen
Als ge de volgende promocode gebruikt krijg je nog een gratis 30 euro als je je rekening opent.
edit mod: het is verboden een persoonlijke code te delen
Kunnen we deze poll niet eens herstarten en nieuw leven inblazen ?
Er staan hier nog banken in de lijst met lang vergeten namen als 'DEXIA' en 'Landbouwkrediet'.
De vraag op zich vind ik interessant. De antwoorden zijn niet meer relevant.
Er staan hier nog banken in de lijst met lang vergeten namen als 'DEXIA' en 'Landbouwkrediet'.
De vraag op zich vind ik interessant. De antwoorden zijn niet meer relevant.
Het probleem met dit soort polls is dat iedereen slechts kan spreken over de banken waar hij klant is / geweest is. Hoe zou hij/zij kunnen een oordeel geven over de andere banken? Afschaffen dan maar? En commentaar geven in de gepaste Bankdraad?haelewyn schreef:...De vraag op zich vind ik interessant. De antwoorden zijn niet meer relevant.
Argenta online bankieren = héél complex, moeilijk en traag
Keytrade = snel en gemakkelijk.
Recordbank = snel en gemakkelijk
het blijkt dus dat argenta de allermoeilijkste bank is om online te bankieren. Daarmee is iédereen akkoord.
Keytrade = snel en gemakkelijk.
Recordbank = snel en gemakkelijk
het blijkt dus dat argenta de allermoeilijkste bank is om online te bankieren. Daarmee is iédereen akkoord.
-
- VIP member
- Contacteer:
Herinner me nog het volgende: in het begin was Argenta heel gebruiksvriendelijk. Toen gebeurde er echter bedrog (denk dat een klant achteloos met zijn wachtwoord om sprong). Deze zaak kwam uitvoerig in het nieuws. De toenmalige Belgische Vereniging van Banken en de NBB namen drastische maatregelen om de veiligheid te verbeteren (invoering digipas). Argenta nam het zekere voor het onzekere en deed helaas aan 'overshooting': van eenvoudigste tot moeilijkste bank ...
Waarom biedt Argenta aan zijn klanten niet de mogelijkheid eenvoudiger te werken maar het risico op zich te nemen ? Zou in dat geval graag met een Vlaamse bank werken.
Keytrade vind ik het best.
Waren ook zeer goed: de Turkse banken DHB en Credit Europe (volgens Test-aankoop: 'hoe kleiner, hoe beter').
Waarom biedt Argenta aan zijn klanten niet de mogelijkheid eenvoudiger te werken maar het risico op zich te nemen ? Zou in dat geval graag met een Vlaamse bank werken.
Keytrade vind ik het best.
Waren ook zeer goed: de Turkse banken DHB en Credit Europe (volgens Test-aankoop: 'hoe kleiner, hoe beter').
Laatst gewijzigd door Leemans-broertje op 7 januari 2016, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat is er precies complex aan het internetbankieren van Argenta? Ik heb er nooit problemen. Omgeving is recent nog visueel vernieuwd en ze hebben een gebruiksvriendelijke app.