Bank sluit ineens rekening af ?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Bank sluit ineens rekening af ?
Op juridischform is er ook zo ene( die alles cash wil storten).
Die gaat ook met zijn klikken en klakken bij de bank buiten vliegen denk ik.
https://juridischforum.be/viewtopic.php?f=16&t=135691
Je kan ze ten allen tijde via de geldautomaat op de rekening storten, al is het met telkens een beetje per keer.paul schreef: ↑7 februari 2022, 18:08 Op juridischform is er ook zo ene( die alles cash wil storten).
Nee Ludo, dat laten ze zelfs niet toe. 1x per maand 100 euro zal wel mogen, maar elke week 50 euro zeker niet.
Het grote probleem is dat de banken gewoon te lui zijn om die cashstortingen op te volgen. Dan zijn ze nog liever een (dikke) klant kwijt. Bekijk hun recentste megawinsten maar eens. Geld genoeg voor extra personeel die het cashgedeelte op kan volgen, maar gewoon te gierig.
Het grote probleem is dat de banken gewoon te lui zijn om die cashstortingen op te volgen. Dan zijn ze nog liever een (dikke) klant kwijt. Bekijk hun recentste megawinsten maar eens. Geld genoeg voor extra personeel die het cashgedeelte op kan volgen, maar gewoon te gierig.
Het is slechts een veronderstelling dat het omwille van stortingen van cash geld zou gaan.
Is er ooit al een rekening opgezegd om die reden ? Dat kunnen ze ook wel ontmoedigen met tarifering.
Ze hebben het liever niet, maken het gewoon pokkeduur... en wie het dan toch doet is ook een goede klant.
Er zijn heel veel andere redenen mogelijk waarom een rekening wordt afgesloten..
Is er ooit al een rekening opgezegd om die reden ? Dat kunnen ze ook wel ontmoedigen met tarifering.
Ze hebben het liever niet, maken het gewoon pokkeduur... en wie het dan toch doet is ook een goede klant.
Er zijn heel veel andere redenen mogelijk waarom een rekening wordt afgesloten..
denk je dat de banken dom zijn ? die zetten een teller daar op. Ze zullen al de truukjes van de foor van hun klanten al wel kennen zeker ?ludo schreef: ↑7 februari 2022, 22:11Je kan ze ten allen tijde via de geldautomaat op de rekening storten, al is het met telkens een beetje per keer.paul schreef: ↑7 februari 2022, 18:08 Op juridischform is er ook zo ene( die alles cash wil storten).
Ook onlangs zelfde verhaal gehoord:
Rekening van VME van een klein appartementsgebouw werd zo op zelfde manier afgesloten door ING.
Blijkbaar wil ING van een aantal klanten af, waar ze geen winst op maken.
Rekening van VME van een klein appartementsgebouw werd zo op zelfde manier afgesloten door ING.
Blijkbaar wil ING van een aantal klanten af, waar ze geen winst op maken.
-
- Verbannen Gebruiker
Het vorige verhaal was er een van witwassen van zwart geld. Is dit hier ook het geval?
ING (zoals alle banken) riskeert enorme boetes als ze niet optreden, en zelfs gevangenisstraffen voor toplui als ze meewerken aan witwassen.
Bij de topic-starter zie ik nergens een aanleiding om te denken dat het hier zwart geld betreft.VLblokpate schreef: ↑11 februari 2022, 15:45Het vorige verhaal was er een van witwassen van zwart geld. Is dit hier ook het geval?
ING (zoals alle banken) riskeert enorme boetes als ze niet optreden, en zelfs gevangenisstraffen voor toplui als ze meewerken aan witwassen.
Dit is iets wat sommige reageerders ervan maken.
Ik vermoed dat deze newbie er daardoor de brui aan gegeven heeft.
Indien zoiets mij overkwam, zou ik hier voortaan ook wegblijven.
-
- Verbannen Gebruiker
Newbie heeft niet willen antwoorden op de vragen die we hebben gesteld. Wou blijkbaar dat we zomaar meegingen in het verhaal "wat erg! Hoe oneerlijk" ! Die gangsters van banken !"dhalluinR schreef: ↑11 februari 2022, 16:22Bij de topic-starter zie ik nergens een aanleiding om te denken dat het hier zwart geld betreft.VLblokpate schreef: ↑11 februari 2022, 15:45
Het vorige verhaal was er een van witwassen van zwart geld. Is dit hier ook het geval?
Dit is iets wat sommige reageerders ervan maken.
Ik vermoed dat deze newbie er daardoor de brui aan gegeven heeft.
Indien zoiets mij overkwam, zou ik hier voortaan ook wegblijven.
Uit alles wat newbie zei en niet zei, en stilte bij vragen was het heel duidelijk. Dus newbie weg. Sommigen hebben nog altijd niet door dat het in de hele wereld (behalve Rusland e.d.) menens is qua strijd tegen zwart geld.
De aanleiding werd niet vernoemd.
Ik blijf er alleszins van overtuigd dat een bank altijd een reden heeft om een klantenrelatie op te zeggen en dat die reden bij de klant meestal gekend is.
Door een onvolledig verhaal te vertellen kom je vaak niet aan een antwoord.
Ik blijf er alleszins van overtuigd dat een bank altijd een reden heeft om een klantenrelatie op te zeggen en dat die reden bij de klant meestal gekend is.
Door een onvolledig verhaal te vertellen kom je vaak niet aan een antwoord.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Waarom zou TS hier zijn verhaal doen en hulp vragen als hij/zij zelf de reden van de ondernomen actie van de bank weet/vermoedt?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
TS kwam ook niet echt hulp vragen n.m.i.
Vraag was: Kan dit zomaar ?
Antwoord werd gegeven: Ja.
Edit:
Zo newbie is TS trouwens niet overschrijving-ing-enkel-nog-online-t28714.html#p452428
Was ook al voor iemand anders... men zou gaan denken dat TS een bijverdienste heeft als financiëel adviseur of zo

Of gewoon iemand die andere mensen wil helpen.EarthNvstr1 schreef: ↑11 februari 2022, 18:33TS kwam ook niet echt hulp vragen n.m.i.
Vraag was: Kan dit zomaar ?
Antwoord werd gegeven: Ja.
Edit:
Zo newbie is TS trouwens niet overschrijving-ing-enkel-nog-online-t28714.html#p452428
Was ook al voor iemand anders... men zou gaan denken dat TS een bijverdienste heeft als financiëel adviseur of zo![]()
Gevangenisstraffen, op papier toch. Heb geen enkele opsluiting van een CEO of andere paljas gezien voor of na de bankencrisis (eufemisme: kredietcrisis). Alleen in ijsland waren ze niet "too big to jail".VLblokpate schreef: ↑11 februari 2022, 15:45Het vorige verhaal was er een van witwassen van zwart geld. Is dit hier ook het geval?
When asked how Fascism starts, Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen