Bank sluit ineens rekening af ?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Bank sluit ineens rekening af ?
De syndicus kan dat ook gevraagd hebben bij de overgang van een syndicus-mede-eigenaar naar een professionele syndicus. Zie https://www.jalo.be/administratieve-ver ... me-kosten/
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
https://www.hln.be/asse/zelfstandige-ma ... ~a57d38ea/Zelfstandige Marc (58) blokkeert toegang tot ING-filiaal: “Rekening al sinds oktober geblokkeerd zonder uitzicht”
Zoals ik al geschreven had , is de rekening zomaar ineens zonder echte reden opgezegd. Vandaar mijn vraagje. En neen het heeft NIETS te maken met zwart geld en co ! En Ja ik heb nog eens een vraag gesteld voor andere mensen. Die ik wou helpen ! En ja die bestaan ook nog , ze zijn zeldzaam maar toch zijn ze er nog ! Wat een giftige reacties hier 

Een bank kan zonder enige reden op te geven de bankrelatie beeindigen..
Ook jij als klant hebt de mogelijkheid dit te doen...
Ook jij als klant hebt de mogelijkheid dit te doen...
Ook energieleveranciers doen dat regelmatig.
Ja, dat mag. Maar het is toch moeilijk dit als iets anders dan een persoonlijke belediging te nemen. Zeker als ze niet willen zeggen waarom.
Ja, dat mag. Maar het is toch moeilijk dit als iets anders dan een persoonlijke belediging te nemen. Zeker als ze niet willen zeggen waarom.
Zeggen waarom is alleen maar voer tot discussie.. en dat willen ze nu juist niet..
-
- Verbannen Gebruiker
Op deze vraag hebben we geen antwoord gekregen.VLblokpate schreef: ↑7 februari 2022, 15:35In welke sector is zakenman actief? Als het sector is met veel zwart geld zoals tweedehandsautos, bouwsector, prostitutie dan zijn banken extra voorzichtig.
op juridischforum is er nog een andere zijn rekening geblokkeerd
( daar geeft topicstarter wel meer details )
https://juridischforum.be/viewtopic.php?f=15&t=136270
( daar geeft topicstarter wel meer details )
https://juridischforum.be/viewtopic.php?f=15&t=136270
https://www.telegraaf.nl/financieel/240 ... r-zich-aan
Ing krijgt in het G.H luxembourg last met het gerecht om niet voldoende hebben meegewerkt, met anti wit-was
Je zou als bank voor minder lastig worden en klanten buitengooien
Ing krijgt in het G.H luxembourg last met het gerecht om niet voldoende hebben meegewerkt, met anti wit-was
Je zou als bank voor minder lastig worden en klanten buitengooien
Als je om het even welke handeling van een bank persoonlijk neemt, heb je geen idee van hoe gesofisticeerde actoren zoals banken werken. Je hebt banken die je expliciet als een nummer behandelen (vb. de zuivere online spaarbanken), en banken die je als een nummer behandelen, maar personeel hebben wiens taak het is om te pretenderen dat jouw lotgevallen hen interesseren. Mensen zouden beter boos zijn op zichzelf omdat ze onvoldoende cynisch waren over het feit dat ze slechts een nummer zijn voor de banken.
Week terug de nieuwe reclame van Belfius gezien "Voor uw love doen we meer" en "Onze love voor ondernemers is groot"... er zijn sekten die discreter zijn over hoe ze hun leden emotioneel manipuleren... Ik denk dat we niet ver meer zijn van het moment waarop op elk product "Wij houden van jou, dus jij moet ons kopen!" staat.
Die twee elementen sluiten elkaar niet uit. Je kunt begrijpen wat de oorzaak is van een bepaalde handeling; bijvoorbeeld geslacht + leeftijd + postcode = bepaalde actie.
En dat toch dat als een persoonlijke belediging nemen. Het feit dat er een uitleg voor volgens een bepaalde logica doe niets af van het feit dat die entiteit mij als klant behandelde op een wijze die ik niet kan waarderen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Het omgekeerde is echter evengoed van toepassing ...

Waarom je er druk over maken..Dora schreef: ↑13 maart 2022, 13:19 Zoals ik al geschreven had , is de rekening zomaar ineens zonder echte reden opgezegd. Vandaar mijn vraagje. En neen het heeft NIETS te maken met zwart geld en co ! En Ja ik heb nog eens een vraag gesteld voor andere mensen. Die ik wou helpen ! En ja die bestaan ook nog , ze zijn zeldzaam maar toch zijn ze er nog ! Wat een giftige reacties hier![]()
Is de sop de kool niet waard.
Ga naar een andere bank, en open een nieuwe rekening en ga verder met je leven.. .
Case closed//////////
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Lijkt mij inderdaad een algemene tendens.Kumquat schreef: ↑14 maart 2022, 22:25 ... Je hebt banken die je expliciet als een nummer behandelen (vb. de zuivere online spaarbanken), en banken die je als een nummer behandelen, maar personeel hebben wiens taak het is om te pretenderen dat jouw lotgevallen hen interesseren. Mensen zouden beter boos zijn op zichzelf omdat ze onvoldoende cynisch waren over het feit dat ze slechts een nummer zijn voor de banken.
Week terug de nieuwe reclame van Belfius gezien "Voor uw love doen we meer" en "Onze love voor ondernemers is groot"... er zijn sekten die discreter zijn over hoe ze hun leden emotioneel manipuleren... Ik denk dat we niet ver meer zijn van het moment waarop op elk product "Wij houden van jou, dus jij moet ons kopen!" staat.
De interessante vraag lijkt mij wat oorzaak is en wat gevolg is... ageren de B2C bedrijven niet gewoon op wat ze denken/inschatten wat hun (potentiële) klanten willen ?
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 15 maart 2022, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.