Bank sluit ineens rekening af ?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Bank sluit ineens rekening af ?
Muggezifter, ge weet goe genoeg wat ik bedoel..EarthNvstr1 schreef: ↑15 maart 2022, 21:02Dus iets helemaal anders dan "Zelfs een landloper heeft recht op een gratis basis bankdienst." lijkt mij.
Bedankt om dat even recht te zetten.
Iemand die geen middelen van bestaan heeft of had werd aanzien als landloper.. Dus in dezelfde context, heeft diegene die géén middelen van bestaan heeft en die legaal in een lidstaat van de Europese Unie verblijft recht op een basisbankdienst. afhangkelijk van bank tot bank gratis of betaald..
Nu goe??? Bij klein kindjes moet te alles goe voor kauwen blijkbaar...
Een landloper heeft geen officieel adres (per definitie ?) in België.
Zonder officieel adres denk ik dat je geen rekening zal kunnen openen.
De bank gaat de volledige identiteit en woonplaats van zijn klant willen kennen.
Niet alleen omwille van anti witwas.
Zonder officieel adres denk ik dat je geen rekening zal kunnen openen.
De bank gaat de volledige identiteit en woonplaats van zijn klant willen kennen.
Niet alleen omwille van anti witwas.
Daklozen kunnen een referentieadres vragen bij het OCMW.
In dat geval geldt een referentieadres als officieel adres..
https://www.rechtenverkenner.be/Pages/R ... 88&pc=2800
((Een landloper is iemand die geen beroep, vaste woon- of verblijfplaats en/of bestaansmiddelen heeft.
Andere termen voor landloper zijn zwerver, clochard, vagebond en dakloze.))
Als de landloper/dakloze zijn recht wil laten gelden kan hij aldus gebruik maken van de basisbankdienst, afhangkelijk van bank tot bank gratis of betaald
Binnenkort zien we op straat dus bedelaars verschijnen die niet langer een plastic kopje aanbieden om te vullen maar een GSM met een QR code van Payconiq.
Het zij zo... Voor mij is 't allemaal ok.
Ik zie dat er ook mensen zijn (google) die een referentieadres aanbieden als bron van inkomsten, met gedetailleerd contract en tarieflijst inclusief.
Het zij zo... Voor mij is 't allemaal ok.
Ik zie dat er ook mensen zijn (google) die een referentieadres aanbieden als bron van inkomsten, met gedetailleerd contract en tarieflijst inclusief.
Dat is een goed voorbeeld van een onpersoonlijke belediging. Het is het resultaat van een onpersoonlijke procedure met abstracte selectiecriteria waar jij, samen met een in principe onbeperkt aantal anderen, wel of niet aan beantwoordt.Giskart schreef: ↑15 maart 2022, 18:28Die twee elementen sluiten elkaar niet uit. Je kunt begrijpen wat de oorzaak is van een bepaalde handeling; bijvoorbeeld geslacht + leeftijd + postcode = bepaalde actie.
En dat toch dat als een persoonlijke belediging nemen. Het feit dat er een uitleg voor volgens een bepaalde logica doe niets af van het feit dat die entiteit mij als klant behandelde op een wijze die ik niet kan waarderen.
De verwarring komt vermoed ik voort uit het feit dat men de term "persoonlijke belediging" in de praktijk gebruikt als synoniem voor "een zware belediging". Dit i.t.t. tot het grondwaterpijl van de gewone beledigingen, t.t.z. de alledaagse onbeschoftheid waar onze samenleving van doordrongen is.
Bedrijven zijn je vrienden niet. Je mag boos zijn over wat ze doen, maar je mag niet verbaasd zijn. Je moet cynisch zijn. Hoe cynischer je bent t.a.v. bedrijven, hoe kleiner de kans dat je hen impliciet als vrienden gaat beschouwen en je je laat beetnemen. Je moet er altijd van uit gaan dat elk bedrijf morgen alles zal doen wat verbintenisrechtelijk legaal en praktisch/financieel in jou nadeel is. Dan beëindig je je verbintenisrechtelijke relatie en ga je naar een ander.
Het slechtste is moeten gaan zeuren op online fora, uw relaas doen op Google Maps of app stores, protestacties ondernemen zoals de man die voor de ING parkeerde, helpdesks tweeten, ombudsdiensten contacteren, De Inspecteur op Radio 2 bellen, etc. Dat zijn allemaal strategieën voor mensen die te veel verzonken kosten gemaakt hebben in een relatie met een bedrijf.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Nogal "straf" verwoord, maar ik kan je wel volgen.
Het komt voor mij zowat op hetzelfde neer als wat ik (tussen de lijnen) schreef

EarthNvstr1 schreef: ↑15 maart 2022, 19:12 De kans is n.m.i. niet klein (om het zacht uit te drukken) dat iemand dan bij een andere bank net hetzelfde zal meemaken![]()