Bankautomaten nog nodig of niet ?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Bankautomaten nog nodig of niet ?
Achteraf gezien was mijn voorbeeld toch niet zo doordacht & ik ben het niet van plan om te proberen.
50 briefjes van 5€ is 0.51 cmhaelewyn schreef: ↑19 mei 2023, 09:30 Meestal !!
Een gemiddeld bankbiljet is 0,011 cm dik. Dat is tien keer zo veel als een haar op je hoofd.
Stapel je 21 duizend biljetten van twintig euro boven op elkaar, dan kom je tot 2,31 meter. (Bron : rijnmond.nl)
Als die hun huiswerk goed hebben gedaan meet een stapel van 100 briefjes 1,1 cm, geperst.
1000 briefjes 11 cm..
400 briefjes 4,4 cm..
Beide heren zaten er niet ver naast toch ? Moet allemaal ongeveer kloppen.
50 briefjes van 50 zijn 0.49 cm
juist gemeten met de schuifpasser
Deze van 50€ zijn dus nog iets dunner .
Met een stapeltje van 1,95 cm 50 euro biljetten kom ik een jaar toe.
Als ik niet toekomt zal ik zelf wel wat bijleggen..
Nijpende vraag blijft, Zijn verkreukelde geld briefjes nu dikker of zijn ze even dik als een niet gekreukeld..;
THATS THE QUESTION
THATS THE QUESTION
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Natuurlijk kan je ze niet zo plat stapelen als nieuwe.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Ai,ai wat een probleem ! lachwekkend !
neem 2 a4 papiertjes en leg het 5 eur briefje er tussen. En strijken maar. Best op de katoen stand.
Twee plankjes hout en een bankschroef... en dan vastbinden in de ideale positie met een touwtje van loze vinken.
Cash eruit gaan? Heb ik wel een pechdag. Bezoek markt waarvan de meesten cash vroegen maar indien echt nodig nog payconiq konden aanbieden. Liever cash werd zo telkens letterlijk gezegd. Dus alternatief was er nog. Dan op terras een groepje zangers die nadien met de hoed langskwamen. Spijtig. Dan een sanitaire stop waar in de deur een muntstuk in moest gestoken worden. Spijtig. Na een leuk terrasje zien we een dakloze die samen met zijn hond in onze ogen wel steun verdiende. Spijtig.
Dus in mijn ogen is er toch nog een lange weg te gaan. Ik heb nu al enkele weken de proef op de som genomen maar ik mis het cash geld toch geregeld.
Dus in mijn ogen is er toch nog een lange weg te gaan. Ik heb nu al enkele weken de proef op de som genomen maar ik mis het cash geld toch geregeld.
Volgens mij is de kwestie niet dat contant geld moet verbannen worden maar is de vraag of er nog (zoveel) geldautomaten nodig zijn.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik vraag me af hoe een cashloze maatschappij er uit zou zien nadat dreigingen zoals onderstaand artikel waarheid worden ?
Russische hackers: “We leggen Europese banken plat binnen 48 uur”
De bekende Russische hackersgroep KillNet zou een video gepubliceerd hebben waarin ze beweren dat ze met een ander hackerscollectief, REvil, de hele Europese bankensector zullen platleggen binnen 48 uur. KillNet staat bekend om heel wat aanvallen tijdens de Russische invasie van Oekraïne.
https://www.hln.be/tech/russische-hacke ... ~a027b80b/
Russische hackers: “We leggen Europese banken plat binnen 48 uur”
De bekende Russische hackersgroep KillNet zou een video gepubliceerd hebben waarin ze beweren dat ze met een ander hackerscollectief, REvil, de hele Europese bankensector zullen platleggen binnen 48 uur. KillNet staat bekend om heel wat aanvallen tijdens de Russische invasie van Oekraïne.
https://www.hln.be/tech/russische-hacke ... ~a027b80b/
Het zal denk ik nog decennia duren voor er misschien een cashloze maatschappij is. Als Europese banken plat worden gelegd, zullen geldautomaten ook niet meer werken denk ik.
Test-Aankoop maakte een handig overzicht van de kosten voor afhalingen aan geldautomaten, klik op een banklogo om een overzicht van de kosten te krijgen:
https://www.test-aankoop.be/geld/zichtr ... nsent=true
https://www.test-aankoop.be/geld/zichtr ... nsent=true
De banken liegen.
Want geldautomaten hebben personeel aan het loket vervangen, en doen dat voor veel lagere kosten.
Meer moet je er niet achter zoeken.
De overheid moet banken verplichten GRATIS automaten en transacties te garanderen OF anders opnieuw mensen achter het loket te hebben.
Moet jij eens opletten wat de banken kiezen vanwege de 'hoge' kosten.
Het probleem is dat politiekers gewoon omgekocht zijn om de banken hun bullshit verhaal op te hangen waarom geldautomaten weg moeten.
Banken verdienen geld tegen de klippen op, het argument dat geldautomaten geld kosten houd geen steek.
Net zo min als online bankieren geld moet kosten per transactie of je moet betalen, want JIJ doet het werk van iemand aan het loket.
Banken liegen, ze zeggen altijd dat iets geld kost, terwijl ze gewoon de klant uitpersen onder het mom van dienstverlening en andere leugens.
Tijd dat banken aangepakt worden, dringend.
Want geldautomaten hebben personeel aan het loket vervangen, en doen dat voor veel lagere kosten.
Meer moet je er niet achter zoeken.
De overheid moet banken verplichten GRATIS automaten en transacties te garanderen OF anders opnieuw mensen achter het loket te hebben.
Moet jij eens opletten wat de banken kiezen vanwege de 'hoge' kosten.
Het probleem is dat politiekers gewoon omgekocht zijn om de banken hun bullshit verhaal op te hangen waarom geldautomaten weg moeten.
Banken verdienen geld tegen de klippen op, het argument dat geldautomaten geld kosten houd geen steek.
Net zo min als online bankieren geld moet kosten per transactie of je moet betalen, want JIJ doet het werk van iemand aan het loket.
Banken liegen, ze zeggen altijd dat iets geld kost, terwijl ze gewoon de klant uitpersen onder het mom van dienstverlening en andere leugens.
Tijd dat banken aangepakt worden, dringend.
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.