Bankkaart medirect
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
- VIP member
- Contacteer:
Bankkaart medirect
Vandaag is het tariefkaartje gepubliceerd op de site van medirect. De bankkaart is blijkbaar toch gratis! (hopelijk gaan ze het niet betalend maken na een paar maanden en het zeer omslachtig maken om het op te zeggen...)
IK leest het volgende :
Kosten voor het gebruik van bankkaarten in andere munteenheden dan euro, alleen indien geen gebruik wordt gemaakt van een
rekening in dezelfde munteenheid als de betaling/opname
Geldopnames aan geldautomaten (ATM):
In GBP, USD, NOK, CHF Marge van 1,5% op de huidige interbancaire wisselkoers
Andere valuta’s Marge van 1,5% op de wisselkoers van Mastercard
Wilt dit zeggen dat als je een zichtrekening hebt in Britse Ponden, geldafhalingen in de UK zonder wisselkoersmarge zijn en dus potentieel zo goed als gratis (alleen 0,5% marge voor de omzetting van euro naar britse ponden via de zichtrekening)? Dat is toch te mooi om waar te zijn?
IK leest het volgende :
Kosten voor het gebruik van bankkaarten in andere munteenheden dan euro, alleen indien geen gebruik wordt gemaakt van een
Wilt dit zeggen dat als je een zichtrekening hebt in Britse Ponden, geldafhalingen in de UK zonder wisselkoersmarge zijn en dus potentieel zo goed als gratis (alleen 0,5% marge voor de omzetting van euro naar britse ponden via de zichtrekening)? Dat is toch te mooi om waar te zijn?
Re: Bankkaart medirect
Als ik het nog eens goed lees, willen ze juist niet dat de betalingen van je evt. ponden of USD gaan. Gewoon van je Euro rekening + 1,5% wisselkosten.Sebastiaan1985 schreef: ↑18 januari 2024, 10:52 Vandaag is het tariefkaartje gepubliceerd op de site van medirect. De bankkaart is blijkbaar toch gratis! (hopelijk gaan ze het niet betalend maken na een paar maanden en het zeer omslachtig maken om het op te zeggen...)
IK leest het volgende :
Ze gaan juist niet de euro eerst naar je pondenrekening omzetten tegen 0,5% en dan van je pondenrekening betalen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Je gaat je bankkaart dan aan die rekening met Britse ponden moeten koppelen vrees ik, bij Medirect hebben al die valuta rekeningen immers een eigen rekening nr.Sebastiaan1985 schreef: ↑18 januari 2024, 10:52
En dan gaan ze ook weer een bedrag vragen voor een z.g. buitenlandse betaling.
Ik maakte vorig jaar USD's over van mijn USD rekening bij een Belgisch bank naar mijn USD rekening bij een andere Belgische bank in dezelfde Belgische plaats 2 km verderop.
Kosten buitenlandse overmaking 123,50 euro.
Klacht ingediend op aanraden medewerker achter de balie.
Geen succes, want zo stond het ergens in hun kleine lettertjes van de voorwaarden, dit was een buitenlandse overmaking.
Ik maakte vorig jaar USD's over van mijn USD rekening bij een Belgisch bank naar mijn USD rekening bij een andere Belgische bank in dezelfde Belgische plaats 2 km verderop.
Kosten buitenlandse overmaking 123,50 euro.
Klacht ingediend op aanraden medewerker achter de balie.
Geen succes, want zo stond het ergens in hun kleine lettertjes van de voorwaarden, dit was een buitenlandse overmaking.

-
- Verbannen Gebruiker
Het is een buitenlandse overmaking, want die dollars staan niet bij de Belgische banken.
De Belgische banken (of om het even welke) hebben een USD rekening bij een correspondent bank (dat is een Belgische bank of bank in Engeland, Duitsland of ...) die dan eventueel zelf een USD rekening heeft bij een andere correspondent bank, en eventueel nog een andere ertussen tot ze uiteindelijk op een bank staan die in de US gevestigd is.
Bij een overschrijving in USD zijn al die banken betrokken.
Maar wat je betaalt is heel duur. Saxo doet het gratis. Dat is die bank waarover iedereen zo negatief is, ik niet. Ze hebben de shit van Binck bank moeten opkuisen (waar iedereen zo tevreden van was)

Als je zegt : 'dat is te mooi om waar te zijn' neem ik aan dat je aan dergelijke afhalingen wel nut hebt ?
Revolut heeft de mogelijkheid om in vele munten een rekening aan te houden, bv GBP en dat dan cash af te halen zonder kosten in de UK met je Revolut kaart.
De Revolut rekening is kostenloos.
Andere fintech banken bieden vermoedelijk hetzelfde.
Zo uitzonderlijk is dat dus allemaal niet.
Revolut heeft de mogelijkheid om in vele munten een rekening aan te houden, bv GBP en dat dan cash af te halen zonder kosten in de UK met je Revolut kaart.
De Revolut rekening is kostenloos.
Andere fintech banken bieden vermoedelijk hetzelfde.
Zo uitzonderlijk is dat dus allemaal niet.
Blijkbaar alleen maar gratis in het tweede jaar als je minimum aantal verrichtingen doet Levering van een fysieke Mastercard-debetkaart Gratis voor het eerste jaar
Vanaf het 2e
jaar gratis op voorwaarde dat u minstens 12
transacties (betalingen of geldopnames) doet tijdens het jaar;
anders 12 EUR/jaar.
Levering van een virtuele Mastercard-debetkaart Gratis
Levering van fysieke kaart Gratis
Vanaf het 2e
anders 12 EUR/jaar.
-
- VIP member
- Contacteer:
Geen probleem! COllega's een keer trakteren op een colatje en ze alle twaalf apart afrekenen in het bedrijfsrestaurantjv1 schreef: ↑18 januari 2024, 14:28 Blijkbaar alleen maar gratis in het tweede jaar als je minimum aantal verrichtingen doet Levering van een fysieke Mastercard-debetkaart Gratis voor het eerste jaar
Vanaf het 2e
anders 12 EUR/jaar.

Tof dat Medirect nu ook een kaart aanbiedt, alleen jammer dat het en geen Bancontact kaart is, en er geen verzekeringen inbegrepen zijn. Dubbel pech op een manier. De virtuele kaart is handig en voor een Belgische speler uniek op dit moment. Het lijkt mij dat de goedkoopste manier om in het buitenland te betalen eerst een rekening openen in de vreemde valuta, dan valuta omzetten aan een kost van 0.5% en nadien wordt er automatisch met de vreemde valuta betaald?
MeDirect is aan het promoten.
De kaart ziet er wel funky & flashy uit.
De kaart ziet er wel funky & flashy uit.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.