Barco
TIP
Re: barco
Positie toch maar verdubbeld. Momenteel op -6%. Komt wel snor op termijn.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: barco
Reactie verplaatst: barco-t28742-60.html#p587400
(en gemeld om te mergen)
(en gemeld om te mergen)
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Barco
Lijkt me ook.
In de eerste helft van het jaar stegen de bestellingen met 6% ten opzichte van de eerste helft van 2022. Deze groei kwam er onder impuls van een bijzonder sterke vraag in Entertainment. De groei van de bestellingen in Entertainment en Enterprise werd gecompenseerd door Healthcare, waar het aantal bestellingen daalde ten opzichte van een sterk 1H22. Met een positieve book-to-billverhouding in 1H23 steeg het orderboek tot 505,8 miljoen euro.
De omzet steeg tot 520,9 miljoen euro, een stijging van 10% op jaarbasis en een historisch record voor een eerste halfjaar bij Barco. De omzetgroei werd gestimuleerd door beide business units in de Entertainment-divisie, en ook door Meeting Experience. De omzet steeg in APAC, Noord- en Zuid-Amerika en meest uitgesproken in EMEA. Specifiek in China daalde de omzet, doordat het herstel van de economische activiteit na de pandemie langer duurt dan verwacht. Binnen het eerste halfjaar, na een sterke jaar-op-jaar omzetgroei in het eerste kwartaal, groeide de omzet trager in het tweede kwartaal aangezien dit vergeleken wordt met een sterker tweede kwartaal vorig jaar, toen de vraag toenam na de pandemie.
De omzet en EBITDA-marge zullen naar verwachting hoger zijn in de tweede helft van het jaar dan in de eerste helft van het jaar. We verwachten een meer gematigde omzetgroei omwille van China, wat resulteert in een verwachting van high-single-digit omzetgroei voor het volledige jaar.
De EBITDA-toename zal gehandhaafd worden. De impact van lagere verkoop wordt tenietgedaan door een verbetering van de bruto marge en een betere productmix. Het management herbevestigt haar verwachting voor een EBITDA marge van meer dan 14% voor het volledige jaar 2023.
We herbevestigen onze lange termijn verwachting voor een high-single-digit CAGR omzetgroei en een EBITDA marge tussen 14% en 18%.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Een WT-analyse.karine schreef: ↑19 juli 2023, 14:35 Zwaktes
Tot enkele jaren terug relatief weinig groei.
Omzet in Azië loopt al enkele jaren achteruit.
Schommelende resultaten in de verschillende divisies (ups & downs door de jaren heen).
Afhankelijkheid van sterproducten
Afhankelijk van populariteit cinema
In het verleden wisselvallig succes met producten. Het bedrijf moet continu innoverende producten lanceren om de resultaten op peil te houden. Barco voelt de hete adem van (hoofdzakelijk Aziatische) massaproducenten in zijn nek, die voortdurend bijbenen. Als niet-massaproducent moet Barco zich na verloop van tijd terugtrekken uit markten die eens winstgevend waren en waar het eens de koploper was.
Bedreigingen
Nieuwe technologieën (bij concurrenten) kunnen succesvolle producten soms snel buitenspel zetten.
Het eventueel niet tijdig ontwikkelen van nieuwe succesvolle producten om de vorige producten te vervangen is een risico.
Eventuele logistieke onderbrekingen door epidemie.
Eventuele druk op het dividend in uitzonderlijke omstandigheden.
...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Bwa ... we zullen wel zien.
https://www.barco.com/en/about/this-is-barco
Bij Kodak was het probleem dat ze veel te laat op de digitale kar zijn gesprongen.
In combinatie met stevige concurrentie van Fujifilm (reeds voor de overgang naar digitaal) was dat fataal.
Welke boot Barco aan het missen zou zijn, zie ik niet direct.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 27 juli 2023, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Analyse komt van een private-bank maar ze sommen het wel netjes op.
Analist van dienst geeft een koopzone mee onder de €17 en een verkoopzone boven de €26.
Eigenlijk moet je als kleine belegger van dergelijke gevoelige aandelen afblijven. Dergelijke aandelen worden ook vaker bij magazines als VFB aangehaald net als aandelen als bv een Miko.
De pro's jagen de koers omhoog om bij het minste slechte nieuws eruit te stappen.
Beter meesurfen met de grote jongens en laat de kleintjes aan de proffessionelen over.
De analyses van Dierickx-leys zijn echt fantastisch
Niet zozeer vanwege hun koop/verkoopzone's, daar zou ik niet teveel naar kijken, maar vanwege hun SWOT-analyse en argumentaties.
Niet zozeer vanwege hun koop/verkoopzone's, daar zou ik niet teveel naar kijken, maar vanwege hun SWOT-analyse en argumentaties.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Wil je nu zeggen dat er volgens hen dan geen S en geen O zijn ? (of heeft karine die weggelaten ?)
Ja, die heeft ze weggelaten, maar die zijn er ook op de site
https://www.dierickxleys.be/nl/studies/barco
https://www.dierickxleys.be/nl/studies/barco
Barco heeft een omzet van 1 miljard maar een winst van een schamele 75 miljoen.
Ze keren 44ct dividend uit op een koers van 20,56 euro, dat is 1,50% (bruto).
Er zijn meer bedrijven die zo laag uitkeren maar gewoonlijk hebben die dan enorme winsten.
De winst is hier quasi niks. Het zou veel hoger moeten liggen, een zware tegenslag en het bedrijf valt om.
Geen idee waarom die koers zo hoog ligt, maar iets zegt met dat het kunstmatig is door eigen inkoop.
Ik steek er geen cent in. Maar dat is mijn analyse.
Er zijn meer bedrijven die zo laag uitkeren maar gewoonlijk hebben die dan enorme winsten.
De winst is hier quasi niks. Het zou veel hoger moeten liggen, een zware tegenslag en het bedrijf valt om.
Geen idee waarom die koers zo hoog ligt, maar iets zegt met dat het kunstmatig is door eigen inkoop.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Lijkt mij wel aan te geven dat er potentieel in zit, na het inkopen van zoveel eigen aandelen.
Barco is koopwaardig aan deze prijzen en al die commentaren hier zijn niet van toepassing.Bassie schreef: ↑27 juli 2023, 18:35 Barco heeft een omzet van 1 miljard maar een winst van een schamele 75 miljoen.
Wonderbaarlijk want Barco zit in een markt met enorm veel spelers.
Het is niet bepaald dat ze de enige zijn die monitoren kunnen maken.
En cinema apparatuur maken er ook heel veel.
Er moet niet veel gebeuren aan concurentie en ze vallen gewoon om.
Ze hebben geen producten die anderen ontbreken, ze zijn gewoon de zoveelste speler enkel hebben ze een goede naam.
Maar of dat ze gaat redden is maar de vraag.
Ze zitten in een markt met heel veel kapers op de kust. Dat maakt dit aandeel niet heel solide in mijn boek.
Ik koop het dan ook niet.
Groeten Bas.
Opvallend hoe Barco steeds door bepaalde analisten de hoogte wordt ingepraat en wanneer ze dan aan topkoersen noteren plots gedumpt worden en niets meer lijken waard te zijn en de kleine belegger met de gebakken peren blijft zitten.