Base vast internet en tv via de kabel
Re: Base vast internet en tv via de kabel
Ze doen dat al. Edpnet is onderdeel van CityMesh/Digi sinds het najaar...Vaganzza schreef: ↑5 juni 2024, 15:06Ze gaan ook vast internet en TV aanbieden vanaf het begin, maar in eerste instantie via Proximus als ik mij niet vergis. Hun eigen netwerk zal inderdaad nog wel veel langer duren.MountainTop schreef: ↑5 juni 2024, 12:31 Had gelezen dat Digi enkel met een mobiel telefoon aanbod ging beginnen. Internet lijkt me een verhaal van jaren voor het er echt gaat zijn.
-
- Full Member
- Contacteer:
Iemand dat BASE internet al genomen?
Sta min of meer op het punt, alleen een beetje bezorgd over de download snelheid.
Een jaar of 3 terug Proximus unlimited internet gehad en trok op niks imo. Denk niet dat een film downloaden aan 10mbps erin zat. Eerder 6 -7mbps ofzo. Terwijl base Telenet het dubbel / driedubbele snelheid was. Precies 10 jaar terug gestapt in de tijd toen.
Sta min of meer op het punt, alleen een beetje bezorgd over de download snelheid.
Een jaar of 3 terug Proximus unlimited internet gehad en trok op niks imo. Denk niet dat een film downloaden aan 10mbps erin zat. Eerder 6 -7mbps ofzo. Terwijl base Telenet het dubbel / driedubbele snelheid was. Precies 10 jaar terug gestapt in de tijd toen.
Base gebruikt de coax van Telenet dus je zal de aangekondigde snelheden sowieso halen
Waarom Starlink niet als alternatief.MountainTop schreef: ↑2 juli 2024, 13:41 Iemand dat BASE internet al genomen?
Woning 50 € per maand + hardware aankoop.
Europa 59 € per maand + hardware aankoop.
Estate Guru believer.
Enkel te overwegen als er echt geen andere oplossing is. De hardware is duur...
De bandbreedte zal wel een fractie zijn van vast bedraad internet.
Hij vond proximus vast internet al niet genoeg..
Zolang je tv programmas niet onderbroken worden is het allemaal wel genoeg. Als je dan tegelijk met 3 of 4 bezig bent met streamen of aanverwanten is het wat anders.
Maar voor 1 persoon ? Voor mij voldoet proximus basisabonnement.
Voor wie echt ver van de centrale woont is het minder goed soms.
Je kan ook nog altijd de komst van fiber afwachten..
De bandbreedte zal wel een fractie zijn van vast bedraad internet.
Hij vond proximus vast internet al niet genoeg..
Zolang je tv programmas niet onderbroken worden is het allemaal wel genoeg. Als je dan tegelijk met 3 of 4 bezig bent met streamen of aanverwanten is het wat anders.
Maar voor 1 persoon ? Voor mij voldoet proximus basisabonnement.
Voor wie echt ver van de centrale woont is het minder goed soms.
Je kan ook nog altijd de komst van fiber afwachten..
Starlink heeft zijn abonnementsprijzen nu verder verlaagd naar 50 euro per maand, ontdekte NU.nl. Dat was tot voor kort 65 euro per maand. De snelheid van de internetverbinding ligt volgens Starlink tussen de 95 en 205 Mbit per seconde.5 mrt 2024
Te weinig ?
Hardware 249 € thuis of 349 € mobiel.
Estate Guru believer.
Als ze minstens 95 Mbit halen per seconde, dan is dat inderdaad niet te weinig. Dat was vroeger ook wel anders.
De opstelling en de prijs van het abonnement + hardware blijft m.i. problematisch. Mijn Proximus abo kost niets aan hardware.
Zou er nog een administratieve opstartkost zijn ?
Een oplossing voor als je in een bos woont en genoeg bomen kunnen kappen hebt rondom.
De opstelling en de prijs van het abonnement + hardware blijft m.i. problematisch. Mijn Proximus abo kost niets aan hardware.
Zou er nog een administratieve opstartkost zijn ?
Een oplossing voor als je in een bos woont en genoeg bomen kunnen kappen hebt rondom.
Het aanbod van DIGI is al zichtbaar op hun Belgische website, digi-belgium.be : mobiel maar ook TV en Fiber internet zal aangeboden worden.
nu nog de prijzen.
nu nog de prijzen.
Allemaal goed en wel dat Base wat goedkoper is dan Telenet.
Maar: als ik het goed lees moet je naar elke TV een vaste internet verbinding/internetkabel hebben (werkt dus niet via bestaande coax kabel).
Ik heb hier 5 TV's in huis en daar overal een kabel naar leggen in ondoenbaar. En als powerlines de oplossing zouden zijn: mijn ervaring leert dat dat zeker niet stabiel is. Of zie ik dat nu verkeerd ?
Overigings: effe een simulatie op de website van testaankoop gemaakt: Base:
onbeperkt internet, mobiel: 1x50 GB en 3x8GB en TV via box en 200 download: 79,50 euro levenslang zegt testaankoop.
Als ik dezelfde simulatie via de Base website doe: 105 euro
tja: ik volg niet meer: kan iemand dat verklaren ?
En ja: ik zit nu bij Telenet: WIGO 70 GB: (one zou dezelfde prijs zijn: 134 euro en 1 onbeperkt mobiel): dus bakjes vervangen, email adres en email archieve kwijt bij overstap naar Base: kosten...?
Denk toch bij Telenet te blijven omwille van bovenstaande of zie ik dat verkeerd ?
Maar: als ik het goed lees moet je naar elke TV een vaste internet verbinding/internetkabel hebben (werkt dus niet via bestaande coax kabel).
Ik heb hier 5 TV's in huis en daar overal een kabel naar leggen in ondoenbaar. En als powerlines de oplossing zouden zijn: mijn ervaring leert dat dat zeker niet stabiel is. Of zie ik dat nu verkeerd ?
onbeperkt internet, mobiel: 1x50 GB en 3x8GB en TV via box en 200 download: 79,50 euro levenslang zegt testaankoop.
En ja: ik zit nu bij Telenet: WIGO 70 GB: (one zou dezelfde prijs zijn: 134 euro en 1 onbeperkt mobiel): dus bakjes vervangen, email adres en email archieve kwijt bij overstap naar Base: kosten...?
Denk toch bij Telenet te blijven omwille van bovenstaande of zie ik dat verkeerd ?
Als het je een troost mag wezen : ik kom ook uit op 105, kortingen reeds afgetrokken.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Base is van Telenet, ze zullen het dus wel iets goedkoper laten dan hun main product ( Telenet zelf ) maar ze zullen ook wel steeds de prijzen verhogen ...lucas123 schreef: ↑14 juli 2024, 01:24 Allemaal goed en wel dat Base wat goedkoper is dan Telenet.
Ik wil ook al lang weg van Telenet maar zowel mijn telenet-mail als het kleine prijsverschil houden me tegen.
En eerlijk, van de kwaliteit moet ik zeker niet klagen, daar scoort Telenet in mijn geval zeer goed in, zowel als stabiel netwerk als dat ze de beloofde snelheden waarmaken.
Make Spaargids " Great Again ! "
-
- Full Member
- Contacteer:
Uw email mag je behouden. Van wat ik lees 18 maanden + daarna mogen ze u 1.5 euro per maand aanrekenen.
In de praktijk kan je u email dus levenslang houden. Misschien aan kost. Momenteel gratis bij telenet en proximus en wss anderen.
Want telecomproviders zijn wettelijk verplicht om je nog minstens 18 maanden gratis toegang te geven tot je oude mailaccount en alle mails die je daar bewaart. Maar vanaf 1 januari 2024 kunnen ze na die periode een vergoeding vragen, zij het beperkt.
-
- Full Member
- Contacteer:
Juist speedtest gedaan voor ons nieuw Base internet.
190 mbps down.
19 mbps up.
Blij mee.
Nu hopen dat ze niet elke 2 maanden prijs verhogingen gaan doen zodat er weer naar iets anders gezocht moet worden.
190 mbps down.
19 mbps up.
Blij mee.
Nu hopen dat ze niet elke 2 maanden prijs verhogingen gaan doen zodat er weer naar iets anders gezocht moet worden.
Base vast Internet besteld via Easyswitch.
Afspraak voor installatie was pas mogelijk na 3 weken.
Geen technieker gezien op datum van afspraak.
Gebeld naar de klantendienst.
Technieker ging me terug bellen.
SMS gekregen met nieuwe afspraak over 5 weken.
Wordt vervolgd.
Afspraak voor installatie was pas mogelijk na 3 weken.
Geen technieker gezien op datum van afspraak.
Gebeld naar de klantendienst.
Technieker ging me terug bellen.
SMS gekregen met nieuwe afspraak over 5 weken.
Wordt vervolgd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Zo "easy" ...