Basisinkomen
Re: Basisinkomen
Een basisinkomen zal er nooit komen voor diegene die
- Niet werken
- Een uitkering ontvangen ( bijstandsuitkering - ziekte - invaliditeit - stempelgeld
Maak U géén illusies....
- Niet werken
- Een uitkering ontvangen ( bijstandsuitkering - ziekte - invaliditeit - stempelgeld
Maak U géén illusies....
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Definiëer "partner".Huisjetuintjefietsje schreef: ↑23 augustus 2024, 21:10Voor mij niet.EarthNvstr1 schreef: ↑23 augustus 2024, 20:56 1073 dan ? (het gemiddelde van een "samenwonende" en een "alleenstaande")
Wie een partner heeft kan de kosten delen met iemand, een alleenstaande kan dat niet.
Wie een gezin heeft, heeft ook meer kosten.
Zodus, om je volgende post al te beantwoorden: geen gemiddelde nemen maar de 3 categorieën behouden.
Definiëer "alleenstaande".
Definiëer "gezin".
Dat was inderdaad totaal niet duidelijk, alé voor mij toch niet.Huisjetuintjefietsje schreef: ↑23 augustus 2024, 21:10 PS: voor zover het niet duidelijk zou zijn, ik pleit niet voor een algemeen basisinkomen voor iedereen. Enkel voor wie nu geen inkomen heeft en moet zien te (over)leven met een leefloon of werkloosheidsvergoeding.
Onder "algemeen basisinkomen" versta ik (als simpele ziel wellicht) dat dat voor iedereen is en voor iedereen hetzelfde.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
En waarom niet dan ?
Als er voldoende draagvlak is dan komt "het" er wel hoor ... maak je vooral geen illusies.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 23 augustus 2024, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Newbie
- Contacteer:
Dat laatste is dan toch ten minste uitgeklaard.EarthNvstr1 schreef: ↑23 augustus 2024, 21:18Definiëer "partner".Huisjetuintjefietsje schreef: ↑23 augustus 2024, 21:10
Voor mij niet.
Wie een partner heeft kan de kosten delen met iemand, een alleenstaande kan dat niet.
Wie een gezin heeft, heeft ook meer kosten.
Zodus, om je volgende post al te beantwoorden: geen gemiddelde nemen maar de 3 categorieën behouden.
Definiëer "alleenstaande".
Definiëer "gezin".
Dat was inderdaad totaal niet duidelijk, alé voor mij toch niet.Huisjetuintjefietsje schreef: ↑23 augustus 2024, 21:10 PS: voor zover het niet duidelijk zou zijn, ik pleit niet voor een algemeen basisinkomen voor iedereen. Enkel voor wie nu geen inkomen heeft en moet zien te (over)leven met een leefloon of werkloosheidsvergoeding.
Onder "algemeen basisinkomen" versta ik (als simpele ziel wellicht) dat dat voor iedereen is en voor iedereen hetzelfde.
Voor de definities van “alleenstaande” enz. : zie de huidige definities ervan in het kader van leefloon (met wat opzoekingswerk lukt dat jou zeker wel).
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Haha... de vraag is wat *jouw* definitie is. Wil je echt dat ik het opzoek en dat dan als *jouw* definitie neem ? Voor mij ok hoor.Huisjetuintjefietsje schreef: ↑23 augustus 2024, 21:26 Voor de definities van “alleenstaande” enz. : zie de huidige definities ervan in het kader van leefloon (met wat opzoekingswerk lukt dat jou zeker wel).
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 23 augustus 2024, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-----------EarthNvstr1 schreef: ↑23 augustus 2024, 21:21En waarom niet dan ?
Als er voldoende draagvlak is dan komt "het" er wel hoor ... maak je geen ullusies.
Dit is :
- onbetaalbaar
- zet aan tot profitariaat
Als je afgestudeerd bent en gaat werken heb je voldoende sociale zekerheid opgebouwd om een inkomen te verwerven, waarom dat een inkomen geven aan mensen die helemaal nog niets gepresteerd hebben.....
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Kan goed zijn, maar wat bedoel je juist met "dit" ?
Als ik dit deel zou kunnen vatten ...
... dan zou ik misschien proberen dit deel te ontcijferen.
-------------EarthNvstr1 schreef: ↑23 augustus 2024, 21:40Kan goed zijn, maar wat bedoel je juist met "dit" ?
Een goede verstaander heeft maar een half woord nodig om iets te begrijpen..
Blijkbaar kan je niet lezen of begrijpen wat er staat,of je bent analfabeet...
1/ DIT = Het gaat over " basisinkomen '
2/ Of je hebt een loon uit arbeid, of je hebt een vervangingsinkomen als je in orde bent met de sociale zekerheid
3/ Er zijn al genoeg profiteurs die hier toekomen, nooit gewerkt hebben, en toch een bestaans inkomen krijgen van het OCMW
Precies.ludo schreef: ↑23 augustus 2024, 22:49-------------EarthNvstr1 schreef: ↑23 augustus 2024, 21:40
Kan goed zijn, maar wat bedoel je juist met "dit" ?
Een goede verstaander heeft maar een half woord nodig om iets te begrijpen..
Blijkbaar kan je niet lezen of begrijpen wat er staat,of je bent analfabeet...
1/ DIT = Het gaat over " basisinkomen '
2/ Of je hebt een loon uit arbeid, of je hebt een vervangingsinkomen als je in orde bent met de sociale zekerheid
3/ Er zijn al genoeg profiteurs die hier toekomen, nooit gewerkt hebben, en toch een bestaans inkomen krijgen van het OCMW
Z.g. Profitetrollen
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Een opmerkelijk verschijnsel op menig fora maar hier de normaalste zaak, een discussie onder Trollen ...
Wist trouwens niet dat Trollen pro-profitariaat waren maar we hebben weer eens iets bijgeleerd.
Vraag me trouwens af wat we hier juist zagen een echte discussie was of een monoloog van één trol met 2 accounts
Make Spaargids " Great Again ! "
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
1/ Ja, maar blijkbaar heeft iedereen daar een ander idee over (zie de bijdrage van Huisjetuintjefietsje bv.ludo schreef: ↑23 augustus 2024, 22:49 1/ DIT = Het gaat over " basisinkomen '
2/ Je beschrijft het huidige systeem, het gaat hier over een volledig nieuw/anders systeem
3/ Dat zou je in een nieuw/ander systeem bv. kunnen veranderen