bedrijfsobligaties: evenwichtig pakketje?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
bedrijfsobligaties: evenwichtig pakketje?
Ik ben op zoek naar een evenwichtig pakketje van een 4 à 5 tal bedrijfsobligaties.
Eentje die er al zeker bijzit:
AB Inbev - looptijd 4 jaar - coupon 7,375%
Iemand nog idee'tjes? Liefst uit verschillende sectoren... mss ééntje uit de autosector erbij? VW? Mercedes-Benz?
Iemand nog idee'tjes? Liefst uit verschillende sectoren... mss ééntje uit de autosector erbij? VW? Mercedes-Benz?
Re: bedrijfsobligaties: evenwichtig pakketje?
Wow, met een coupure (minimuminleg) van 50.000 euro voor deze obligatie, ben je ongetwijfeld een kapitaalkrachtig iemand. Ik denk dat je bank je met open armen zal ontvangen want een evenwichtig "pakketje" kost je dus een 250.000 euro.Timino schreef: Ik ben op zoek naar een evenwichtig pakketje van een 4 à 5 tal bedrijfsobligaties.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom AB Inbev zoveel % geeft. Zitten er geen addertjes onder het gras??
-
- Sr. Member
De risicopremie voor een bedrijfsobligatie is vandaag de dag sowieso hoog en bij AB InBev waarschijnlijk nog hoger omwille van de overname.
Laatst gewijzigd door mpeeters007 op 31 januari 2009, 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
De rating voor deze obligaties is BBB+, wat neerkomt op "middelmatig veilig, maar op termijn kunnen er problemen optreden".
Inbev is haar uitstekende A-rating kwijtgespeeld door de overname van AB.
Inbev is haar uitstekende A-rating kwijtgespeeld door de overname van AB.
-
- Full Member
- Contacteer:
Wat vinden jullie van volgende obligatie?
http://www.dexia.be/wwwdexiabe/Template ... 0064135527
Ik zoek obligatie in dollar.
http://www.dexia.be/wwwdexiabe/Template ... 0064135527
Ik zoek obligatie in dollar.
Dit is geen obligatie, dit is een fonds.christophe schreef: Wat vinden jullie van volgende obligatie?
Heeft het op 1 jaar niet onaardig gedaan (+15%) maar dit is eerder door de dollarstijging dan de onderliggende waarde (+3,1%).
-
- Full Member
- Contacteer:
Uiteraard bedoel ik obligatiefonds.
Ik verwacht dat dit fonds ook komend jaar wel goed zal presteren?
Ik verwacht dat dit fonds ook komend jaar wel goed zal presteren?
In een markt met stijgende obligatierentes en daling van vertrouwen in de bedrijven, dalen de koersen van bestaande obligaties. Hierdoor zullen obligatiefondsen het wellicht minder goed doen.
Het lijkt me beter nu in obligaties te beleggen. Dit levert een vast en gekend rendement op. Je moet die dan wel gedurende hun hele looptijd bijhouden.
Best wel gespreid instappen want de obligatierentes zullen nog verder stijgen.
Het lijkt me beter nu in obligaties te beleggen. Dit levert een vast en gekend rendement op. Je moet die dan wel gedurende hun hele looptijd bijhouden.
Best wel gespreid instappen want de obligatierentes zullen nog verder stijgen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Enig voorstel van een USD obligatie?
Reden om in USD te beleggen is er binnenkort een obligatie vervalt die in USD dollar was en het niet echt de moment is om terug in EUR om te wisselen.
Zit momenteel bij Dexia voor deze obligaties.
Reden om in USD te beleggen is er binnenkort een obligatie vervalt die in USD dollar was en het niet echt de moment is om terug in EUR om te wisselen.
Zit momenteel bij Dexia voor deze obligaties.