beginneling in pensioensparen
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
beginneling in pensioensparen
hallo
ben 47 en heb nog nooit aan ps gedaan. volgens mijn leeftijd kies ik dan best voor een neutraal pensioenspaarfonds?
ik vermeld er ook nog bij dat ik een schuldsaldoverzekering heb lopen nog tot en met 2018 (indien ik mijn woning niet eerder verkoop). (vul ieder jaar rubriek 1353-05 in (die in aanmerking komen voor de vermindering voor het lange
termijnsparen). Dien ik met dit gegeven best rekening te houden?.
is de informatie van testaankoop inves een goede bron?
is BNP Paribas B Pension Balanced een goed fonds (verdeler is Rabobank)
ben 47 en heb nog nooit aan ps gedaan. volgens mijn leeftijd kies ik dan best voor een neutraal pensioenspaarfonds?
ik vermeld er ook nog bij dat ik een schuldsaldoverzekering heb lopen nog tot en met 2018 (indien ik mijn woning niet eerder verkoop). (vul ieder jaar rubriek 1353-05 in (die in aanmerking komen voor de vermindering voor het lange
termijnsparen). Dien ik met dit gegeven best rekening te houden?.
is BNP Paribas B Pension Balanced een goed fonds (verdeler is Rabobank)
Re: beginneling in pensioensparen
Pensioensparen (fonds of verzekering) staat los van langetermijn sparen of hypotheek. De belastings code is 1361 en je mag in 2015 930 euro aangeven. BNP Paribas B Pension Balanced is tot nu toe een goed fonds, wat natuurlijk geen garantie in de toekomst biedt.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Waarom 930 euro ? De limiet staat toch op 940 euro.
Neen, een beleggingsblad dat ik zou mijden. Inside beleggen eveneens.bartman schreef:
Ja. Via Rabobank is het inderdaad ook een stuk goedkoper.bartman schreef: is BNP Paribas B Pension Balanced een goed fonds (verdeler is Rabobank)
@vortex: wie vorig jaar 950 euro gestort heeft mag daarvan maar 940 euro aangeven. Dit jaar is het omgekeerd: hij hoeft maar 930 euro te storten en mag 940 aangeven.