Belastingen op crypto "staking" inkomst
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
- Newbie
- Contacteer:
Belastingen op crypto "staking" inkomst
Hallo iedereen,
ik ben van plan om mijn crypto munten te "staken" dit jaar. Staking is waar je je munten op een rekening stort (eigenlijk een smart contract) en je krijgt dan een dividend uitbetaald in het crypto munt. Dus bijvoorbeeld als ik 100 Ether (ETH) heb en ik stake voor een jaar, krijg ik 2 ETH per jaar in dividend.
Nu mijn vraag is: telt die 2 ETH als dividend, dus 30% belasting, of als diverse inkomen, dus 33% belasting? Of telt het absoluut niet als dividend of divers inkomen?
Dankjewel
ik ben van plan om mijn crypto munten te "staken" dit jaar. Staking is waar je je munten op een rekening stort (eigenlijk een smart contract) en je krijgt dan een dividend uitbetaald in het crypto munt. Dus bijvoorbeeld als ik 100 Ether (ETH) heb en ik stake voor een jaar, krijg ik 2 ETH per jaar in dividend.
Nu mijn vraag is: telt die 2 ETH als dividend, dus 30% belasting, of als diverse inkomen, dus 33% belasting? Of telt het absoluut niet als dividend of divers inkomen?
Dankjewel
Re: Belastingen op crypto "staking" inkomst
Aangezien dit een roerende inkomst betreft, die bij mijn weten niet uitdrukkelijk is vrijgesteld, is het principe volgens mij dat je deze zal moeten aangeven in de belastingaangifte. Je zal daar dan inderdaad op worden belast.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Renteinkomsten zijn roerende inkomsten. Dat lijkt mij dan ook de meest logische toepassing.
Aan te geven in je aangifte PB.
Aan te geven in je aangifte PB.
-
- Newbie
- Contacteer:
Bedankt iedereen. Dus roerende inkomsten dan maar.