belastingsgeld gestort op mastercard: wat nu?
Re: belastingsgeld gestort op mastercard: wat nu?
Hoe doe ik dit dan? Ik heb me al rot gezocht in mijn paypal account achter een optie die dit mogelijk maakt maar niks gevonden. Ik denk niet dat dit mogelijk is.Wook schreef: Een oplossing voor dit probleem zou Paypal kunnen zijn. Je opent een Paypalrekening, koppelt je kredietkaart aan de rekening en schrijft het bedrag over op je Paypalrekening. Daarna schrijf je het bedrag over van je Paypalrekening naar jou gewone bankrekening. Zo simpel is het en allemaal gratis.
Edit: je kan inderdaad een nieuwe paypal account aanmaken en dan via je bestaande paypal account het geld naar die nieuwe account transferen. Alleen moet je dan 2.9% + $0.30 USD als fee betalen...Dan kan ik evengoed het gewoon afhalen aan een terminal, komt goedkoper uit
Of ze denken dat je er vanzelf rijk van wordt ...Wook schreef:Veel mensen beseffen totaal niet hoe een kredietkaart werkt, ze denken dat je er vanzelf arm door wordt...
Inderdaad.Wook schreef:Veel mensen beseffen totaal niet hoe een kredietkaart werkt, ze denken dat je er vanzelf arm door wordt...
Ikzelf gebruik mijn kredietkaart vrij 'veel', bvb bij het tanken, kleding kopen, aankopen via internet, ...
Maar ik check wel eerst dat ik me die aankopen kan veroorloven, ik zou niet de eerste zijn dat zich in de sh*t werkt door grote aankopen waarvoor men het geld niet heeft
DenDeze schreef:Inderdaad.Wook schreef:Veel mensen beseffen totaal niet hoe een kredietkaart werkt, ze denken dat je er vanzelf arm door wordt...
Ikzelf gebruik mijn kredietkaart vrij 'veel', bvb bij het tanken, kleding kopen, aankopen via internet, ...
Maar ik check wel eerst dat ik me die aankopen kan veroorloven, ik zou niet de eerste zijn dat zich in de sh*t werkt door grote aankopen waarvoor men het geld niet heeft
Het is gewoon een kwestie van zelfkennis en-beheersing.
Wat berreft het overboeken van het geld op die Mastercard naar de bankrekening via Paypal: dat lijkt inderdaad niet mogelijk zonder kosten te maken. Ik zou het doen zoals hier gezegd is, de kredietkaart zoveel mogelijk gebruiken om alle normale aankopen te doen.
waarom niet gewoon de kredietkaart bij dexia stopzetten?
Dan wordt het saldo toch teruggestort, en bovendien betaal je de kaart bij dexia toch veel te duur.
Doe op spaargids de vergelijking en je zal zien dat hier heel wat goedkopere alternatieven zijn
https://www.spaargids.be/sparen/betalen ... elgie.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan wordt het saldo toch teruggestort, en bovendien betaal je de kaart bij dexia toch veel te duur.
Doe op spaargids de vergelijking en je zal zien dat hier heel wat goedkopere alternatieven zijn
https://www.spaargids.be/sparen/betalen ... elgie.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Je kunt je ook "rustig" naar het Dexia kantoor begeven en onderhandelen hoe je dit gratis op je rekening nummer krijgt.
Mijn inziens is Dexia op vandaag héél inschikkelijk, op alle mogelijke manieren om zijn klanten te behouden...
Probeer eens met vriendelijke woorden...
Mijn inziens is Dexia op vandaag héél inschikkelijk, op alle mogelijke manieren om zijn klanten te behouden...
Probeer eens met vriendelijke woorden...
Gaat dit? Moet je hiervoor geen extra kosten betalen?gerd schreef:waarom niet gewoon de kredietkaart bij dexia stopzetten?
Dan zal ik dit volgende week gaan doen en tegelijk een aanvraag tot overstap naar argenta aanvragen...
Vooraleer je de impulsieve overstap naar Argenta maakt hou er wel rekening mee dat je uw getrouwheidspremie zal verliezen op een deel van je kapitaal bij Dexia.Het beste is om een nieuwe rekening te openen bij Argenta,al uw stortingen en overschrijvingen vanaf heden daar op doen en uw Dexiarekening in de gaten houden tot je volledige getrouwheidspremie verworven hebt.Anders ga je u twee keer bedrogen voelen.limboo schreef:Gaat dit? Moet je hiervoor geen extra kosten betalen?gerd schreef:waarom niet gewoon de kredietkaart bij dexia stopzetten?
Dan zal ik dit volgende week gaan doen en tegelijk een aanvraag tot overstap naar argenta aanvragen...
verhuizen van bank is toch niet nodig
gewoon die kredietkaart opzeggen en een kaart openen waar geen verplichte zichtrekening aan gekoppeld is
bvb europabank of citibank
doe dat zo'n een jaartje en daarna kan je altijd terug een nieuwe kaart aanvragen bij dexia
gewoon die kredietkaart opzeggen en een kaart openen waar geen verplichte zichtrekening aan gekoppeld is
bvb europabank of citibank
doe dat zo'n een jaartje en daarna kan je altijd terug een nieuwe kaart aanvragen bij dexia
Als je niet tevreden bent over de manier waarop je Dexia kantoor dit afhandeld en misschien nog andere zaken dan zou ik zeker niet aarzelen om van bank te veranderen.