Beleggen als niet-inwoner
TIP
Beleggen als niet-inwoner
Hallo
Vraagje, als niet inwoner van Belgie (heb me uitgeschreven 3 jaar geleden) zou ik graag mijn opgespaard 'potje' willen laten beleggen in Belgie vermits ik van plan ben over enkele jaren terug te keren.
Mijn vraag is of dit überhaupt kan en of ik hierop belastingen moet betalen?
Groet
Vraagje, als niet inwoner van Belgie (heb me uitgeschreven 3 jaar geleden) zou ik graag mijn opgespaard 'potje' willen laten beleggen in Belgie vermits ik van plan ben over enkele jaren terug te keren.
Mijn vraag is of dit überhaupt kan en of ik hierop belastingen moet betalen?
Groet
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Beleggen als niet-inwoner
Je kunt het geld zeker repatriëren. Daar betaal je geen belastingen op.
Maar gezien de strengere witwasregeling ga je tot in detail moeten bewijzen vanwaar het geld komt: (buitenlandse en binnenlandse) loonbrieven, rekeninguittreksels, belastingaangiftes, bewijzen van andere bronnen van inkomsten, bewijzen van eigendommen, alle aankopen en verkopen, intresten, dividenden, uitoefening van stock options, ...
De banken gaan je niet met open armen ontvangen omdat ze geen enkel risico willen lopen.
Het beste is op voorhand met een bank te praten voor je het geld repatrieert. Anders kan je geld voor maanden geblokkeerd worden.
Als het uit een land komt dat op de zwarte lijst staat: het zal niet gaan. Komt het uit een land op de grijze lijst: zal zeer moeilijk zijn.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.