Beleggen in Bitcoins?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Beleggen in Bitcoins?
Peter Schiff's mening is dat net omdat bitcoin transacties niet echt in bitcoin zijn, maar onmiddellijk omgezet worden in EUR/USD. Wat betekent dat hoe meer bedrijven bitcoin (ttz bitpay) aanvaarden, hoe meer sells van bitcoin erzijn en dus ook neerwaartse druk op de bitcoin waarde. En daarom gelooft hij alleszins niet in bitcoin als belegging.
Speculatie daar spreek ik me niet over uit. Maar net als goud vind ik bitcoin een goede aanvulling in een gespreide portefeuille.
Ga het wat betalen betreft geen 100 keer herhalen, maar het dient om digitale betalingen te doen.
Dus weinig of geen waarde in het vervangen van munten/cash geld.
100% waarde in het verdringen van kredietkaarten, paypal, ...
Het is ook superieur tov Western Union en het verzenden naar verre landen. Daar internet landsgrenzen en politieke barrieres overbrugt.
Waar mobiele betalingen ingang vinden zie Scandinavië bijvoorbeeld, voor betalen op de bus, in het station op café... kan makkelijk en snel met de smartphone. Ook daar is bitcoin superieur als onderliggend protocol.
Er is nergens sprake van offertes en contracten voor wisselkoersen, zeker een autoverkoper zal zoiets niet doen.
Ga het wat betalen betreft geen 100 keer herhalen, maar het dient om digitale betalingen te doen.
Dus weinig of geen waarde in het vervangen van munten/cash geld.
100% waarde in het verdringen van kredietkaarten, paypal, ...
Het is ook superieur tov Western Union en het verzenden naar verre landen. Daar internet landsgrenzen en politieke barrieres overbrugt.
Waar mobiele betalingen ingang vinden zie Scandinavië bijvoorbeeld, voor betalen op de bus, in het station op café... kan makkelijk en snel met de smartphone. Ook daar is bitcoin superieur als onderliggend protocol.
Er is nergens sprake van offertes en contracten voor wisselkoersen, zeker een autoverkoper zal zoiets niet doen.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Er is een wijziging in het protocol voorgesteld waardoor de transactiekosten van bitcoin (nog) zouden dalen.
Maakt erg kleine betalingen mogelijk. Een digitale fooi als het ware. Ook goed voor de "donate" knop onderaan zoveel websites.
http://finance.fortune.cnn.com/2014/03/ ... nsactions/" onclick="window.open(this.href);return false;
Maakt erg kleine betalingen mogelijk. Een digitale fooi als het ware. Ook goed voor de "donate" knop onderaan zoveel websites.
http://finance.fortune.cnn.com/2014/03/ ... nsactions/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik blijf in bitcoin geloven; Wall straat houdt zich nog niet bezig met bitcoin. Eens dat die instappen, zullen we véél hogere koersen zien. 

Winkdex van de winklevoss twins komt er heel snel aan hoor.Roeland schreef:Ik blijf in bitcoin geloven; Wall straat houdt zich nog niet bezig met bitcoin. Eens dat die instappen, zullen we véél hogere koersen zien.
Heeft al een ticker op Bloomberg.
Eerste grote mijlpaal is de sale van de seized coins van the Silkroad.
Gaat over 30.000 bitcoins, kan dus wel wat invloed hebben op de prijs. Maar kan ook off market verkocht worden en geeft ergens wel legitimiteit aan de munt.
I know, dat is de reden dat ik vandaag wat zilver verkocht heb voor BTC. Ik zocht al een tijdje een koper, eindelijk iemand gevondenreteiP schreef:Winkdex van de winklevoss twins komt er heel snel aan hoor.Roeland schreef:Ik blijf in bitcoin geloven; Wall straat houdt zich nog niet bezig met bitcoin. Eens dat die instappen, zullen we véél hogere koersen zien.
Heeft al een ticker op Bloomberg.

mijn target voor het najaar is een top tussen 3000 en 6000 USD.
de Amerikaanse overheid heeft 30000 Bitcoins op de markt gedumpt via een gesloten veiling. Veel mensen dachten dat dit een negatieve impact op de prijs zou hebben, ik was eerder positief ingesteld:
meer awereness + mensen die in de veiling het onderspit moesten delven zouden misschien op de 'open markt' kopen. En inderdaad...
De wisslekoers is gestgegen van 590 naar 650 USD.
Ben héél tevreden dat ik vorige week nog een kilo zilver heb kunnen verpatsen voor BTC. Ik koop ooit nog wel wat edelmetaal terug, maar voorlopig moet je in Bitcoin zitten om echt mooie returns te zien
meer awereness + mensen die in de veiling het onderspit moesten delven zouden misschien op de 'open markt' kopen. En inderdaad...
De wisslekoers is gestgegen van 590 naar 650 USD.
Ben héél tevreden dat ik vorige week nog een kilo zilver heb kunnen verpatsen voor BTC. Ik koop ooit nog wel wat edelmetaal terug, maar voorlopig moet je in Bitcoin zitten om echt mooie returns te zien

Blijkbaar heeft één partij de hele zwik opgekocht
http://www.zerohedge.com/news/2014-07-0 ... ll-auction
goed nieuws!sleepnot schreef:Blijkbaar heeft één partij de hele zwik opgekocht
andere partijen die regelmatig op de open markt kochten, hebben sinds de aankondiging van de veiling duidelijk minder gekocht (de volumes waren laag). ik vermoed dat de recente prijsstijging vooral een 'inhaalbeweging' is van alle andere bieders.
Mijn laatste echte aankoop was midden april. Toen aan een low van €286 gekocht. 
Nu doe ik elke maand mijn Mobile Vikings herladingen met bitcoin, en tegelijk koop ik dan wat extra bij. €15 voor de herlading en €15 extra.
"positie" bitcoin is ongeveer hetzelfde dan 1 aandeel in men port.

Nu doe ik elke maand mijn Mobile Vikings herladingen met bitcoin, en tegelijk koop ik dan wat extra bij. €15 voor de herlading en €15 extra.
reteiP schreef:Mijn laatste echte aankoop was midden april. Toen aan een low van €286 gekocht.
nice! 286 was een mooi koopmoment

ik had vorige zomer gewoon méér bitcoin moeten kopen (rond 100 EUR/BTC). In plaats daarvan kocht ik ook zilver

Anyway, ik ben nu gestopt met kopen. Een paar honderd euro extra vergroot mijn positie niet voldoende, dus ik heb besloten dat mijn voorraad groot genoeg is

Al mijn crypto-investeringen samen is trouwens 70% van mijn vermogen.
70% van mijn crypto-investeringen is in BTC, de rest zit in altcoins en crypto-stocks
(dus ongeveer 50% van mijn vermogen is puur bitcoin)
edit: de overige 30% van mn vermogen zit quasi volledig in goud en zilver.
Ik weet dat het risicovol is, maar ik ben nog jong hé

Riskant Roeland. Vind ik toch geen gezonde spreiding. Dan zou ik in uw geval bij euforie op de markten toch wel wat verzilveren.
Gezien de quasi zero transactiekost kan je dit makkelijk doen. Welke exchange gebruik je?
Ik gebruik kraken.
Gezien de quasi zero transactiekost kan je dit makkelijk doen. Welke exchange gebruik je?
Ik gebruik kraken.
Wees gerust, ik heb een verkoopstrategie uitgedacht. Ik begin kleine beetjes te verkopen vanaf 2000 USD/BTC. Maar ik zal nog een groot aantal bitcoins overhouden, zelfs als de koers boven 10000 EUR/BTC stijgt (wat ik verwacht binnen de 5 jaar, vermoedelijk een stuk vroeger).
Ik heb een account op bitstamp, maar die account gebruikte ik enkel om aan te kopen. Verkopen zal ik vermoedelijk via cash laten verlopen.
Ik heb een account op bitstamp, maar die account gebruikte ik enkel om aan te kopen. Verkopen zal ik vermoedelijk via cash laten verlopen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Roeland: via cash verkopen? Waar dan?
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
bartgo schreef:Roeland: via cash verkopen? Waar dan?
Er bestaan verschillende websites, maar localbitcoins.com is de bekendste. Wel oppassen, want er doen verhalen de ronde van mensen die bestolen zijn. Je kan ook advertenties plaatsen rechtsreeks vanuit de "mycelium" app voor android.
Ik heb voorlopig nog geen ervaring met die website of app, want ik zit nog niet in mijn "verkoopfase". Maar het moet ook niet per sé via die site of app. Er zijn bijvoorbeeld meetups van bitcoingebruikers, daar vind je altijd wel iemand die bitcoins wil kopen of verkopen. En dat kan dan in een veiligere omgeving