Beleggen in Bitcoins?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Re: Beleggen in Bitcoins?
Bitstamp
Wel nogal een gedoe om je 'tegenrekening' in Slovenie via londen te bevestigen
Wel nogal een gedoe om je 'tegenrekening' in Slovenie via londen te bevestigen
Ik heb lang geleden via coinbase.com gekocht. Gebruiksvriendelijk maar wel wat duurder...
Zeer lang heel stabiel geweest rond de €400 / BTC
Het voorbije weekend plots een sprong gemaakt en nu op ~€487 / BTC
Het voorbije weekend plots een sprong gemaakt en nu op ~€487 / BTC
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Geruchten gaan dat de prijsstijging te maken heeft met een toenemende vraag uit China
Stonden ze daar niet uren in de rij om goud te kopen?Krulle schreef:Geruchten gaan dat de prijsstijging te maken heeft met een toenemende vraag uit China
Als er niet direct een duidelijke verklaring is dan is het altijd China geweest 

Geen idee hoor.Inversor schreef: Stonden ze daar niet uren in de rij om goud te kopen?
Maar bij deze gaat het gerucht dat ze uren in de rij stonden om goud te kopen.
Bij buikkrampen na restaurantbezoek is dat ook meestal China.reteiP schreef:Als er niet direct een duidelijke verklaring is dan is het altijd China geweest

En het wordt nog gekker. Al boven de €630 ~$700
Inderdaad - ben benieuwd wat er over een maand zal gebeuren met de waarde...
Vraag en aanbod...
Aanbod zal halveren (letterlijk), dus wordt er geanticipeerd dat de prijs zal stijgen.
Daarom kopen mensen nu al massaal in, en stijgt de prijs nu al (self fulfilling prophecy).
Na de halvering zal er waarschijnlijk, eens de groei stagneert, massaal verkocht worden tgv de hoge prijs, en zal de prijs tijdelijk weer wat zakken.
Aanbod zal halveren (letterlijk), dus wordt er geanticipeerd dat de prijs zal stijgen.
Daarom kopen mensen nu al massaal in, en stijgt de prijs nu al (self fulfilling prophecy).
Na de halvering zal er waarschijnlijk, eens de groei stagneert, massaal verkocht worden tgv de hoge prijs, en zal de prijs tijdelijk weer wat zakken.
Koers in 2 weken gestegen van ongeveer 400 naar 670 euro.
Ik had gegokt dat de diff ging zakken tgv de halvering, maar prijs blijft stijgen, zo blijven de miners rendabel.
Hopelijk blijft het nog enkele dagen laag, dinsdag kan ik weer een paar bitcoins bijkopen.
Ik reken op een prijsstijging naar om en bij de 900-1000 euro.
Ik had gegokt dat de diff ging zakken tgv de halvering, maar prijs blijft stijgen, zo blijven de miners rendabel.
Hopelijk blijft het nog enkele dagen laag, dinsdag kan ik weer een paar bitcoins bijkopen.
Ik reken op een prijsstijging naar om en bij de 900-1000 euro.
http://datanews.knack.be/ict/nieuws/bit ... 37377.html
Beleg even in bitcoins en op een gegeven moment zie je 1/3 van je belegging in rook opgaan na een hack
Beleg even in bitcoins en op een gegeven moment zie je 1/3 van je belegging in rook opgaan na een hack
Koers is ongeveer 11% lager dan voorheen. (537 tegenover 600 euro)
Wie coins bewaarde op de gehackte exchange verloor 1/3 van wat hij daar bijhield.
Maar zoals iedereen zou moeten weten: BEWAAR GEEN COINS VOOR LANGE TERMIJN OP EEN EXCHANGE.
Wat me wel stoort is dat in de uitleg van Bitfinix altijd beweert stond dat ze 99% van de tegoeden in cold storage hielden (wat dus niet gehackt zou kunnen worden). Maar nu blijkt dat ze dit toch niet deden.
Wie coins bewaarde op de gehackte exchange verloor 1/3 van wat hij daar bijhield.
Maar zoals iedereen zou moeten weten: BEWAAR GEEN COINS VOOR LANGE TERMIJN OP EEN EXCHANGE.
Wat me wel stoort is dat in de uitleg van Bitfinix altijd beweert stond dat ze 99% van de tegoeden in cold storage hielden (wat dus niet gehackt zou kunnen worden). Maar nu blijkt dat ze dit toch niet deden.

De zoveelste hack waarbij Bitcoins gestolen worden is uiteraard geen goed nieuws en dat zagen we ook aan de koers.
Ik ga Bitfinex niet verdedigen, maar dat sommigen nu 1/3 van hun "belegging" in rook zien opgaan ligt toch voor een groot stuk aan hunzelf.
Je zou denken dat iedereen nu wel beseft dat het geen goed idee is om al je coins op een exchange te laten staan (what's in a name).
Iedereen kan zoveel privé portefeuilles aanmaken als ze zelf willen.
Je kunt die extreem goed beveiligen en loskoppelen van het internet.
Je kunt zelfs alles op een blaadje papier zetten en in je kluis steken.
Ik ga Bitfinex niet verdedigen, maar dat sommigen nu 1/3 van hun "belegging" in rook zien opgaan ligt toch voor een groot stuk aan hunzelf.
Je zou denken dat iedereen nu wel beseft dat het geen goed idee is om al je coins op een exchange te laten staan (what's in a name).
Iedereen kan zoveel privé portefeuilles aanmaken als ze zelf willen.
Je kunt die extreem goed beveiligen en loskoppelen van het internet.
Je kunt zelfs alles op een blaadje papier zetten en in je kluis steken.