Beleggen in Bitcoins?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Beleggen in Bitcoins?
Daar ben ik niet slim genoeg voor
Kraken vandaag:
€370.00000 last price
€532.50000 high price
€242.95911 low price
Wat een spreiding
€370.00000 last price
€532.50000 high price
€242.95911 low price
Wat een spreiding
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
aan iedereen die me contacteerde, sorry dat ik niet heb gereageerd. Heb het echt te druk de laatste tijd
Je kan sindskort op bitplaats.be bitcoins kopen; Je betaalt wel iets meer, maar het is een makkelijker systeem dan bitstamp en je dient je niet te registreren. Heb de website zelf nog niet uitgetest, maar ze hebben een Nederlandse zusterwebsite, en die draait al een tijdje zonder problemen.
Dus wil je van de tijdelijke dip gebruik maken, weet je nu waar je eenvoudig terecht kan!
Ikzelf heb 15% van mn coins verkocht boven de 1000 USD. Het ging me net iets te hard en deed me terugdenken aan april
Heb dus ruim mijn investering terug en nu kan het me niet veel meer schelen. Ik ben bullish op lange termijn, en heb geduld.
10000 USD binnen enkele jaren lijkt me geen onrealistische schatting. Ondertussen nog wat verdiend met belegging in aandelen van bitcoinbedrijven, aankoop/verkoop van miners en verzamelmunten.
Ik zit in mn laatste examenperiode ooit, en zal me moeten motiveren om te beginnen werken, want dit wereldje is leuk om wat zaken te doen
Je kan sindskort op bitplaats.be bitcoins kopen; Je betaalt wel iets meer, maar het is een makkelijker systeem dan bitstamp en je dient je niet te registreren. Heb de website zelf nog niet uitgetest, maar ze hebben een Nederlandse zusterwebsite, en die draait al een tijdje zonder problemen.
Dus wil je van de tijdelijke dip gebruik maken, weet je nu waar je eenvoudig terecht kan!
Ikzelf heb 15% van mn coins verkocht boven de 1000 USD. Het ging me net iets te hard en deed me terugdenken aan april
Heb dus ruim mijn investering terug en nu kan het me niet veel meer schelen. Ik ben bullish op lange termijn, en heb geduld.
10000 USD binnen enkele jaren lijkt me geen onrealistische schatting. Ondertussen nog wat verdiend met belegging in aandelen van bitcoinbedrijven, aankoop/verkoop van miners en verzamelmunten.
Ik zit in mn laatste examenperiode ooit, en zal me moeten motiveren om te beginnen werken, want dit wereldje is leuk om wat zaken te doen
En hoe de bitcoins bewaren? Is https://blockchain.info/nl/wallet" onclick="window.open(this.href);return false; betrouwbaar?
Ja, als je met de volgende zaken rekening houdt:Maarten schreef:En hoe de bitcoins bewaren? Is https://blockchain.info/nl/wallet" onclick="window.open(this.href);return false; betrouwbaar?
1) koppel je emailadres aan je account, zo kan je je account weer gebruiken als je je wachtwoord of gebruikersid verloren bent
2) schrijf het ezelsbruggetje op (of druk het af) op het moment dat je je account aanmaakt. Hiermee kan je je account tot leven wekken als je geen toegang meer hebt tot je emailadres en je wachtwoord en gebruiksersnaam
3) kies een lang (>15 karakters) wachtwoord, zodat het bestand is tegen "brute force attack" (ik zou zelfs 30+ karakters aanraden)
4) druk je paper backup af eens je ingelogd bent. Doe dit elke keer opnieuw als je een nieuw ontvangstadres aanmaakt. Op die manier kan je ook aan je coins geraken zonder account.
Er is dan nog één risico: als je een virus op je computer hebt, met een zogenaamde "keylogger" in, kan die alles zien wat je op je PC typt, dus ook je wachtwoord als je inlogt. De enige manier om dit op te lossen is een technisch veel moeilijkere manier, namelijk het offline bewaren van bitcoins (google op "cold storage" voor meer info).
Maar, zoals ik zei, het probleem is dus dat dit redelijk ingewikkeld is voor de gewone gebruiker. Er worden momenteel verschillende hardware wallets ontwikkeld die dit probleem oplossen. Ik zal hier geen reclame maken voor een bepaalde fabrikant. Ik heb er zelf één in pre-order en kan die binnen enkele weken uittesten. Deze zullen vanaf februari voor iedereen beschikbaar zijn. Dit soort hardware wallets is 100% veilig want je coins komen nooit direct in aanraking met internet, en toch kan je transacties doen (is één van de geniale onderdelen van het bitcoin protocol).
Ik wil u niet bang maken om blockchain.info te gebruiken, ik doe het zelf ook voor kleine bedragen, maar het grootste deel van mn coins staat offline. Als je tot nu nooit virussen hebt gehad, acht ik de kans klein dat je snel een keylogger op je PC zou hebben. Maar ik raad wel aan eens je coins een redelijke waarde vertegenwoordigen, om te investeren in zo een hardware wallet. Prijzen zijn nog niet bekend, maar ik gok op 30-50 EUR.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Een leuk artikel van op Zerohedge over Bitcoin-mining.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
In de dip nog wat bijgekocht.
Nog steeds maar 0.9 BTC in bezit.
Zou ik graag in gespreide aankopen naar 2 brengen. Goed om in je port te hebben als "systeem aversie" diversificatie. En veel makkelijker te kopen, spreiden en bewaren dan bijvoorbeeld fysiek goud.
Minen is gewoon niet interessant, voor de 100ste keer.
Nog steeds maar 0.9 BTC in bezit.
Zou ik graag in gespreide aankopen naar 2 brengen. Goed om in je port te hebben als "systeem aversie" diversificatie. En veel makkelijker te kopen, spreiden en bewaren dan bijvoorbeeld fysiek goud.
Minen is gewoon niet interessant, voor de 100ste keer.
Dat wordt ook wel heel duidelijk als je dat artikel leestreteiP schreef:Minen is gewoon niet interessant, voor de 100ste keer.
Leuke grafieken hier: https://blockchain.info/nl/charts" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze is pijnlijk voor de miners:
https://blockchain.info/nl/charts/difficulty" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze is pijnlijk voor de miners:
https://blockchain.info/nl/charts/difficulty" onclick="window.open(this.href);return false;
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad, da's veel erger dan David tegen Goliathsleepnot schreef:Dat wordt ook wel heel duidelijk als je dat artikel leestreteiP schreef:Minen is gewoon niet interessant, voor de 100ste keer.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Even over de fees. Vinden jullie het relevant om het handelsplatform met de laagste fees te kiezen, en zoja, welk is dat dan? Volgens Roeland zou dat bitstamp zijn, maar daar zit je met conversie van EUR naar Dollar, en ook nog eens 0,50% op alle USD op je rekening. Bij Localbitcoins betaal je dan weer een fee bij elke transfer uit je localbitcoins account. Iemand een goed voorstel?
de fee op bitstamp gaat naar beneden als je grotere volumes hebt.bartgo schreef:Even over de fees. Vinden jullie het relevant om het handelsplatform met de laagste fees te kiezen, en zoja, welk is dat dan? Volgens Roeland zou dat bitstamp zijn, maar daar zit je met conversie van EUR naar Dollar, en ook nog eens 0,50% op alle USD op je rekening. Bij Localbitcoins betaal je dan weer een fee bij elke transfer uit je localbitcoins account. Iemand een goed voorstel?
Sinds kort bestaat er ook nog een website genaamd "kraken" , maar heb er nog geen ervaring mee en kan dus niets zeggen over de fee structuur. Ik weet ook uit goede bron dat er binnenkort 2 nieuwe exchanges zullen komen gericht op de BeNeLux. Hoe hun fee structuur eruit zal zien is ook nog niet duidelijk.
De omzetting van EUR naar USD is inderdaad wat vervelend, gezien de laatste weken de USD wat gezakt is. Maar je moet weten dat dit egenlijk pas begint te spelen als je je geld lang op je account laat staan, als je snel omwisselt in BTC dan heb je dus geen wisselrisico. En als je gaat vergelijken met bitplaats.be betaal je nog steeds veel minder per BTC.
ik zou aanraden toch al een account aan te maken op bitstamp en later kan je dan nog altijd veranderen. Nu lijkt de koers zich wat te stabiliseren, misschien geen slecht moment om stilaan wat te kopen. Ik verwacht persoonlijk nog een lichte daling de komende weken, maar een positie nieuwsbericht in een bepaald land kan snel voor een ommekeer zorgen. Bitcoin blijft voorlopig volatiel, hou daar rekening mee...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Bedankt Roeland. Heb jij ook ervaring met localbitcoins? Op het eerste gezicht zijn de fees daar lager: je betaalt per uitgaande transfer vanuit je wallet. De prijzen worden door aanbieders bepaald.
Sent from my iPad using Tapatalk
-
- Hero Member
- Contacteer:
Kraken.com lijkt dezelfde fee structuur te hanteren als bitstamp en is met 0.20% tot 2500 EUR dan toch weer goedkoper. Zelf nog niks geprobeerd.
Ik heb zelf nog niets gekocht via localbitcoins. Als ik ooit besluit een deel te cashen zal je me daar waarschijnlijk wel terugvindenbartgo schreef:Bedankt Roeland. Heb jij ook ervaring met localbitcoins? Op het eerste gezicht zijn de fees daar lager: je betaalt per uitgaande transfer vanuit je wallet. De prijzen worden door aanbieders bepaald.
Ik ken persoonlijk wel 2 mensen die aanbieder zijn op localbitcoins en ook 2 die er gekocht hebben.
Ze zeiden dat het allemaal redelijk vlot verloopt en zichzelf uitwijst. Je moet natuurlijk wel naar de trust ratings kijken. Want er gaan ook verhalen de ronde van mensen die bestolen worden. Als je echter zaken doet met een betrouwbaar persoon zal deze meestal zelfs nog uitleg geven (en je zal vermoedelijk iets meer betalen).
De verschillende opties samengevat:
Bitstamp/Kraken: beursaccount (je kan ook koop en verkooporders ingeven op bepaalde prijspunten), registratie verplicht
Bitplaats.be: geen registratie, aankoop vanachter je PC, je betaald wat meer, veilig
localbitcoins.com: geen registratie, aankoop persoon tot persoon met cash, risico op diefstal.