Beleggen in Bitcoins?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Beleggen in Bitcoins?
Vroege bitcoin-verzamelaar (41) verdronken in Costa Rica, mogelijk blijft z’n digitaal vermogen van omgerekend 1 miljard dollar ontoegankelijk.
https://www.hln.be/internet/vroege-bitc ... k~a322c74f
Zijn erfgenamen zullen zijn harde schijf krijgen om af en toe eens te kijken naar dat miljard dollar die er ergens op staat.
Zijn erfgenamen zullen zijn harde schijf krijgen om af en toe eens te kijken naar dat miljard dollar die er ergens op staat.
Overal enkele jaren te koop op Catawiki onder curiosa: harde schijven en USB sticks met bitcoin wallets. Commentaar: bitcoin (artificiële, gedecentraliseerde munt uit het eerste kwart van de 21e eeuw) wallet, ooit bejubeld als DE munt van de toekomst. Vandaar verwonderlijk dat ze werden bijgehouden op zgn harde schuiven (de opvolger van de magnetische tape uit de 20e eeuw) of USB sticks. Beide technologieën waren al voorbijgestreefd toen ze als drager van de "munt van de toekomst" werden gebruikt.geebee schreef: ↑3 juli 2021, 18:40 Vroege bitcoin-verzamelaar (41) verdronken in Costa Rica, mogelijk blijft z’n digitaal vermogen van omgerekend 1 miljard dollar ontoegankelijk.
Als erfgenaam zou ik ook beweren dat de Bitcoins 'verloren' zijn.geebee schreef: ↑3 juli 2021, 18:40 Vroege bitcoin-verzamelaar (41) verdronken in Costa Rica, mogelijk blijft z’n digitaal vermogen van omgerekend 1 miljard dollar ontoegankelijk.
Maar ik kan me niet voorstellen dat die man zo dom zou zijn om geen scenario voor een plotse dood voorbereid te hebben.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Waarom zou hij dat wel gedaan hebben? Hij is er niet meer. Waarom aan iemand een miljard geven die zelf niet zo slim was om in bitcoin te beleggen? Wat wint hij daarmee?reteiP schreef: ↑4 juli 2021, 19:04Als erfgenaam zou ik ook beweren dat de Bitcoins 'verloren' zijn.geebee schreef: ↑3 juli 2021, 18:40 Vroege bitcoin-verzamelaar (41) verdronken in Costa Rica, mogelijk blijft z’n digitaal vermogen van omgerekend 1 miljard dollar ontoegankelijk.
Maar ik kan me niet voorstellen dat die man zo dom zou zijn om geen scenario voor een plotse dood voorbereid te hebben.
Tenzij je ruzie hebt met alles en iedereen is het toch nogal logisch dat je bij jouw overlijden je enkele erfgenamen het "kapitaal" gunt.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Waarom? Wat hebben ze gedaan om dit te verdienen? Waarom moeten erfgenamen iets krijgen? Hij kan er alleen maar iets aan hebben als hij tijdens zijn leven iets weggeeft. Waarom iets weggeven daarna? Je weet nooit dat reincarnatie bestaat en dan liggen zijn bitcoins daar voor gebruik. Indien niet? Niets verloren. In de middeleeuwen en daarvoor was dit om geen chaos te hebben en rijken en fortuinen niet kapot te laten gaan. Mensen hebben het altijd zo gedaan, en vinden het daarom normaal. Behalve superrijken, weten dat daar niets logisch aan is, en zijn daarmee gestopt.
Daarnaast, ik geloof er niets van dat hij dood is. 3 vrouwen die zeggen hem gekend hebben zeggen dat hij het is. Wil gewoon van aardbol verdwijnen en andere identiteit aannemen. Hebben elk een miljoen gekregen om te zeggen dat hij het is. Niets gemakkelijker dan met miljard bitcoins. Harde schijf met zijn bitcoins? Succes. Nu bitcoin aan het kwakkelen is wachtte hij best niet te lang. Hij was nu al de helft kwijt.
You crack me up ... stel dat hij reïncarneert in een ijsbeer, daar zit hij daar op de smeltende Noordpool met zijn miljard aan bitcoins op die harde schijf. En zelfs mocht hij reïncarneren als mens dan moet hij eerst nog een jaar of 15 als baby, peuter, kleuter en tiener doorlopen én vooral zijn codes nog kennen ... machtig !bantsee schreef: ↑4 juli 2021, 21:09 Je weet nooit dat reincarnatie bestaat en dan liggen zijn bitcoins daar voor gebruik.
Daarnaast, ik geloof er niets van dat hij dood is. 3 vrouwen die zeggen hem gekend hebben zeggen dat hij het is. Wil gewoon van aardbol verdwijnen en andere identiteit aannemen. Hebben elk een miljoen gekregen om te zeggen dat hij het is. Niets gemakkelijker dan met miljard bitcoins. Harde schijf met zijn bitcoins? Succes. Nu bitcoin aan het kwakkelen is wachtte hij best niet te lang. Hij was nu al de helft kwijt.
Je tweede verhaal is even grappig, stel dat die inderdaad nog leeft dan is hij verraden de seconde dat hij iets doet met die bitcoins want die zijn traceerbaar.
Probeer nog eens iets anders
Ja, maar dan? Hoe onderscheid maken tussen hij die bitcoins verkoopt en iemand anders die paswoord van wallet van hem gekregen heeft?
Zeker FBI kan traceren. Russen, Chinezen, Israeli zullen ook wel kunnen. Nog vele andere ook.
Maar dan. Welke misdaad heeft hij gedaan?
En veel belangrijker wat zal FBI traceren. Ze weten niet welke bitcoins hij heeft. Weten dus niet welke ze moeten traceren. Alleen indien transacties gebeuren die aan hem gelinkt kunnen worden weten ze wat ze moeten traceren.
Wordt grappig als deze mannen computers van bitcoin blockchain hacken. Zullen dan wel 100 miljard eisen.
Vermoedelijke hackers achter de grote cyberaanval eisen maar liefst 70 miljoen dollar om bestanden opnieuw vrij te geven
De hackers die vermoedelijk achter de grote cyberaanval van dit weekend zitten, eisen 70 miljoen dollar om de gegevens opnieuw vrij te geven. Dat staat te lezen in berichten op het dark web. Honderden bedrijven van over de hele wereld zijn getroffen.
Maar liefst 70 miljoen dollar eisen de hackers die waarschijnlijk achter de grote cyberaanval van afgelopen weekend zitten. Voor dat geld zou de groep een universele sleutel vrijgeven waardoor de getroffen bedrijven hun bestanden opnieuw krijgen. Volgens de hackersgroep zelf zijn er een miljoen systemen geïnfecteerd, al is er nog geen duidelijkheid over het precieze aantal.
Vermoedelijke hackers achter de grote cyberaanval eisen maar liefst 70 miljoen dollar om bestanden opnieuw vrij te geven
De hackers die vermoedelijk achter de grote cyberaanval van dit weekend zitten, eisen 70 miljoen dollar om de gegevens opnieuw vrij te geven. Dat staat te lezen in berichten op het dark web. Honderden bedrijven van over de hele wereld zijn getroffen.
Maar liefst 70 miljoen dollar eisen de hackers die waarschijnlijk achter de grote cyberaanval van afgelopen weekend zitten. Voor dat geld zou de groep een universele sleutel vrijgeven waardoor de getroffen bedrijven hun bestanden opnieuw krijgen. Volgens de hackersgroep zelf zijn er een miljoen systemen geïnfecteerd, al is er nog geen duidelijkheid over het precieze aantal.
Na 10 weken :
Opbrengst in BTC aan huidige koers van €26800 : €127,60
Energieverbruik (1154uur) : €49,10
Tegen huidig tempo is de terugverdientijd 79 weken.
Het minen blijft rendabel maar er is toch al een serieus verschil met de voorziene 25 weken van begin mei.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Heel simpel, niet. Wat niet weet, niet deert
Nee serieus, zolang ik niets verkoop ben ik absoluut niet van plan om hier iets van aan te geven.
Het lijkt beter om nu je -kleine- inkomsten nu aan te geven (en de kosten in mindering te brengen) en dan zonder meerwaardebelasting te laten groeien als goede huisvader,
dan later 33% te moeten betalen op de volledige waarde van de crypto.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik zou het eerder via via uitgeven zonder dat de fiscus er iets van afweet, net zoals zwart geld.
Zo betaal je geen belastingen. In België moet men creatief zijn