Beleggen in Bitcoins?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Beleggen in Bitcoins?
Men steekt dat niet af als speculatie want door te doen alsof het een get rich sceme ding af te steken maken ze net die woekerwinsten. Zijn dus types als die hierboven, wrs verschillende accounts op verschillende fora die voor die platformen werken die deze woekerwinsten maken. Maw de bitcoinsmannen zijn overduidelijk lobbygasten. Overduidelijk. Het is hun goed recht maar ze mogen af en toe ook eens de wind langs voor krijgen zodat onschuldige niet de wind vanvoor krijgen door hun toedoen. Ik vind dat gedrag alles behalve ok. Zou geilligaliseerd moeten worden.
-
- Full Member
- Contacteer:
Controle 1 - net als jij producten van dat bedrijf aanraden aan naastenkristofvdb schreef: ↑24 augustus 2022, 13:20aandelen kopen is ook speculeren, op de beurs dan. Je investeert in een bedrijf waar je zelf geen controle over hebt. Je kan er je hoogstens grondig in verdiepen maar dan nog zijn er tal van factoren die een aandeel kunnen doen kelderen of de hoogte doen in schieten. Bedrijven kunnen (totaal onverwacht) zelfs failliet gaan. In die zin lijkt handelen in crypto mij niet meer of minder speculatie dan handelen in aandelen. Bij crypto liggen de risico's hoger maar ook het potentieel. Soit, zoals gezegd, elk is vrij om te doen met zijn centen wat hij wil.
controle 2 - net als jij mensen doen beleggen in het bedrijf zijn waarde (product dat ze verkopen of dienst)
Controle 3 - Zelf de producten gebruiken
Controle 4 - Degene die ook aandelen kochten op jouw aanraden de producten laten gebruiken
Controle 5 - Concurrentie zijn producten afschieten als inferieur
Controle 6 - Voor het bedrijf gaan werken
Controle 7 - Carriere maken en het bedrijf verder krijgen als het nu al is door innovatieve ideeen toe te voegen
... Ik kan nog meer controleacties blijven toevoegen hoor, als jij dat wilt
bv.
Controle 8 - Een soortgelijk bedrijf opstarten met de bedoeling 'concurrentie' te zijn maar onder dezelfde groep (aandeel) zitten. Diene laatste is wat verder gezocht maar dat weten vele niet. Hun denken blijft oppervlakkig.
-
- Newbie
- Contacteer:
Een boeiende discussie hier Ik wil hier toch nog even op reageren. De meeste aandeelhouders hebben een gediversifieerde portefeuille. Je kan in realiteit onmogelijk bovenstaande gaan uitvoeren voor alle bedrijven waar je aandelen van hebt. 'Controle 1 tot en met 7' vind ik dan ook onrealistisch en bovendien nogal naïef om te denken op die manier een noemenswaardige invloed te hebben. 'Controle 8'... dat was om te lachen, toch?Verviertig schreef: ↑24 augustus 2022, 13:30Controle 1 - net als jij producten van dat bedrijf aanraden aan naastenkristofvdb schreef: ↑24 augustus 2022, 13:20
aandelen kopen is ook speculeren, op de beurs dan. Je investeert in een bedrijf waar je zelf geen controle over hebt. Je kan er je hoogstens grondig in verdiepen maar dan nog zijn er tal van factoren die een aandeel kunnen doen kelderen of de hoogte doen in schieten. Bedrijven kunnen (totaal onverwacht) zelfs failliet gaan. In die zin lijkt handelen in crypto mij niet meer of minder speculatie dan handelen in aandelen. Bij crypto liggen de risico's hoger maar ook het potentieel. Soit, zoals gezegd, elk is vrij om te doen met zijn centen wat hij wil.
controle 2 - net als jij mensen doen beleggen in het bedrijf zijn waarde (product dat ze verkopen of dienst)
Controle 4 - Degene die ook aandelen kochten op jouw aanraden de producten laten gebruiken
Controle 7 - Carriere maken en het bedrijf verder krijgen als het nu al is door innovatieve ideeen toe te voegen
bv.
Controle 8 - Een soortgelijk bedrijf opstarten met de bedoeling 'concurrentie' te zijn maar onder dezelfde groep (aandeel) zitten. Diene laatste is wat verder gezocht maar dat weten vele niet. Hun denken blijft oppervlakkig.
-
- Verbannen Gebruiker
Soortgelijke discussie hebben we hier meegemaakt rond familiale holdings. De Tijd heeft een ondertussen hier zeer beroemd artikel (iedereen verwijst ernaar; bijna niemand heeft het gelezen; nog minder weten dat het in De Tijd was; bijna iedereen parafraseert het - totaal verkeerd - als: "er is bewezen dat familiale holdings het beter doen dan elke andere belegging") gepubliceerd waarin getoond werd dat familiale holdings het beter gedaan hebben dan de gemiddelde beurs.
Alle fans van familiale holdings (Sofina, Kinnevik, ...) allemaal euforisch: zie je wel. Extase alom.
De realiteit:
- De Tijd heeft ACHTERAF een artikel geschreven wat de beste belegging was. Iedereen kan dat. Er is altijd 1 soort die het beter gedaan heeft.
- Sofina, Kinnevik, ... allemaal -40% tot -50% YTD. Die worden nu opgeraapt door de familiale-holdings-fans onder het motto "een pracht-holding, een mooie holding met heel veel expertise voor de lange termijn".
Zo overtuigen ze zichzelf. Niet beseffend dat een aandeel nooit zonder reden 50% van zijn waarde verliest. Maar het geloof in een holding mogen we gerust religieus opvatten. Het is geloof zonder rationaliteit. Dat is het kenmerk van het "echte geloof"
Iedereen zoekt en vindt zijn eigen gelijk, beperkt in zijnhaar visie door wat zhij kent.
Elke aap slaat met om het even welk voorwerp op een nagel, denkend dat het een hamer is.
Op dezelfde manier slaat elke "aap" op om het even welke belegging met wat hij kent, en de aap kent aandelen, vastgoed, ...
De "aap" kent crypto niet, maar probeert wel crypto te beoordelen vanuit zijnhaar visie van aandelen, ... Dit gaat natuurlijk niet.
Wie crypto afwijst op basis van beperkte, archaïsche, traditionele elementen, bewijst dat zhij niet alleen crypto niet kent, maar het ook niet wil kennen, laat staan begrijpen. Hoe "redelijk" hun redenering ook klinkt, maar wel totaal ernaast
Natuurlijk is er een reden! Maar die redenen (meervoud) hebben te maken met externe factoren. Net zoals bij de corona-crisis zorgt paniek en negatieve verwachtingspatronen ervoor dat vrijwel ALLE aandelen in de uitverkoop komen te staan, ook de goeie. Dat is een mooi moment om die bedrijven op te pikken.VLblokpate schreef: ↑24 augustus 2022, 15:25
Zo overtuigen ze zichzelf. Niet beseffend dat een aandeel nooit zonder reden 50% van zijn waarde verliest. Maar het geloof in een holding mogen we gerust religieus opvatten. Het is geloof zonder rationaliteit. Dat is het kenmerk van het "echte geloof"
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
-
- Full Member
- Contacteer:
Weet niet of je het in de gaten hebt maar Berkshire koopt aandelen van Bill gates en beide hebben aandelen van andere grote bedrijven in hun portefieulle. Denk jij dat die hogere mannen niet met elkaar praten over waar ze heengaan? Die houden bedrijven recht als elitair clubke. Dus je kan prima werken in verschillende bedrijven. Consultant ceo overstijgt een enkel bedrijf. Die gaat ff langs bij de directeurs en die aan de tand voelen en de voor de meute onbekende targets bijstellen.kristofvdb schreef: ↑24 augustus 2022, 14:57Een boeiende discussie hier Ik wil hier toch nog even op reageren. De meeste aandeelhouders hebben een gediversifieerde portefeuille. Je kan in realiteit onmogelijk bovenstaande gaan uitvoeren voor alle bedrijven waar je aandelen van hebt. 'Controle 1 tot en met 7' vind ik dan ook onrealistisch en bovendien nogal naïef om te denken op die manier een noemenswaardige invloed te hebben. 'Controle 8'... dat was om te lachen, toch?Verviertig schreef: ↑24 augustus 2022, 13:30
Controle 1 - net als jij producten van dat bedrijf aanraden aan naasten
bv.
Jij vind dat misschien onrealistisch, dat is een jouw probleem. Ik zie er enkel doordachtheid en realiteitszin in. Misschien moet je nog wat huiswerk gaan doen voor we op dezelfde lijn zitten. Afschieten mag je proberen maar daar zal je bij mij niet in slagen. Noch bij mensen die op dezelfde rank(of zelfs wat lager) staan als ik. Ik heb helemaal geen hoge dunk van mijzelf. Ik ben in al deze kennis en de daarbijhorende ervaringen terecht gekomen omdat men mij zag als potentieel. En terecht.
Controle 8 is alles behalve een grap. Als je wil kan ik u een voorstel doen om een 'concurentieel bedrijf open te doen'. Maar ik kijk nog ff toe op je huiswerk de komende jaren.
Ik ben blij dit met je gedeelt te hebben. Wat jij er mee gaat doen is aan u.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ben jij nu aan het solliciteren voor dat concurrentieel bedrijf? Dacht dat ik dat juist aan een ander beloofde.VLblokpate schreef: ↑24 augustus 2022, 15:25Soortgelijke discussie hebben we hier meegemaakt rond familiale holdings. De Tijd heeft een ondertussen hier zeer b
.....
Crypto is zowiezo een tak van familiale bedrijven. Maar dat is een tak waarvan ze weten, dat als de apen erop zitten, die krak doet.
Denk niet dat die de crypto afschieten naief zijn beste jongeman. Het zijn misschien wel de apen die zeggen... armagedon zal komen. Moet je daarom resoluut zeggen ik geloof er niks van? Doe gerust.
In ieder geval ik denk dat ik wel een takje voor je weet in het bedrijf. Er is wel een voorwaarde. Tegenspraak ten aanzien van de boveste laag, als die zich moeien, dulden we niet. Want die weten meer over het geheel van de stam dan dat je je kan inbeelden.
Ik ben ermee door Heb genoeg toegevoegd.
1) Heb je het zelf gelezen? Het klopt dat een paar holdings 50% gezakt zijn. Maar als je gespreid had over al die holdings dan was uw rendement dit jaar beter geweest dan IWDA.VLblokpate schreef: ↑24 augustus 2022, 15:25Soortgelijke discussie hebben we hier meegemaakt rond familiale holdings. De Tijd heeft een ondertussen hier zeer beroemd artikel (iedereen verwijst ernaar; bijna niemand heeft het gelezen; nog minder weten dat het in De Tijd was; bijna iedereen parafraseert het - totaal verkeerd - als: "er is bewezen dat familiale holdings het beter doen dan elke andere belegging") gepubliceerd waarin getoond werd dat familiale holdings het beter gedaan hebben dan de gemiddelde beurs.
Alle fans van familiale holdings (Sofina, Kinnevik, ...) allemaal euforisch: zie je wel. Extase alom.
De realiteit:
- De Tijd heeft ACHTERAF een artikel geschreven wat de beste belegging was. Iedereen kan dat. Er is altijd 1 soort die het beter gedaan heeft.
- Sofina, Kinnevik, ... allemaal -40% tot -50% YTD. Die worden nu opgeraapt door de familiale-holdings-fans onder het motto "een pracht-holding, een mooie holding met heel veel expertise voor de lange termijn".
2) Het is nu eenmaal alleen maar mogelijk om over rendementen uit het verleden te schrijven. B7 zei toen het daarover ging dat je moest kijken naar hoe die aandelen gepresteerd hadden in de tien jaar daarvoor. Ik post een grafiek met rendementen vanaf het jaar 2000 waaruit blijkt dat ook vanaf dan er een outperformance was. Zijn antwoord was dat het weer niet goed is omdat 2000 zo’n speciaal jaar was. Het is niets nieuw hoor, die familiale holdings die beter doen dan de markt. Kijk naar dit artikel dat JHN gepost heeft jaren geleden, een artikel uit 2011: http://beursloper.be/holdings-als-alter ... r-fondsen/
Gaan ze het de komende tien jaar weer beter doen dan de indexen? Ik weet het niet maar met de kaarten die ik in handen heb zet ik er (ook) op in.
Ze doen het (samen) al 22 jaar beter dan de markt (waarschijnlijk langer maar daar heb ik geen data van). Dat heeft niets met geloof te maken maar alles met rationaliteit.
Interesting, hoe hebben de aandelen uit dat lijstje het gedaan sinds 2011?Barryke schreef: ↑25 augustus 2022, 16:29 Het is niets nieuw hoor, die familiale holdings die beter doen dan de markt. Kijk naar dit artikel dat JHN gepost heeft jaren geleden, een artikel uit 2011: http://beursloper.be/holdings-als-alter ... r-fondsen/
Die resultaten kan je terugvinden in de tabel van het artikel van De Tijd, terug te vinden op het subtopic holdings p 476.
Alleen voor de Belgische familiale holdings komen we uit op een CAGR van 15.18% over de periode 2012-2022. Dit tegenover 10% voor de eurostoxx 50 en 12% voor de msci world.
Het is niet helemaal hetzelfde lijstje (henex en npm zijn bvb van de beurs gehaald, gimv is geen familiale holding,..). De overlappende holdings zijn:
Ackermans
Brederode
Gbl
Bois sauvage
Sofina
Floridienne
Voor dat zestal komen we op een CAGR van 15.21%. Ongeveer identiek hetzelfde resultaat.
Alleen voor de Belgische familiale holdings komen we uit op een CAGR van 15.18% over de periode 2012-2022. Dit tegenover 10% voor de eurostoxx 50 en 12% voor de msci world.
Het is niet helemaal hetzelfde lijstje (henex en npm zijn bvb van de beurs gehaald, gimv is geen familiale holding,..). De overlappende holdings zijn:
Ackermans
Brederode
Gbl
Bois sauvage
Sofina
Floridienne
Voor dat zestal komen we op een CAGR van 15.21%. Ongeveer identiek hetzelfde resultaat.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Voor wie wil "beleggen" in bitcoin en/of andere crypto ... 't is de moment om te accumuleren ... ik ben toch alvast terug begonnen.
Ondertussen reeds mooie winsten op deze holdings, vaak meer dan 10% op enkele weken. Maar het is een marathon en geen sprint. Over 25 jaar maken we de rekening.VLblokpate schreef: ↑24 augustus 2022, 15:25Zo overtuigen ze zichzelf. Niet beseffend dat een aandeel nooit zonder reden 50% van zijn waarde verliest. Maar het geloof in een holding mogen we gerust religieus opvatten. Het is geloof zonder rationaliteit. Dat is het kenmerk van het "echte geloof"
Wat je als aandeelhouder meteen opmerkt is de veel hogere volatiliteit dan bij een brede index. Verliezen lopen veel sterker op, maar bij de minste opleving van de beurzen zoals vorige week, zie je die holdings ook veel harder opveren. De outperformance komt dus zeker niet gratis, het is voor een stuk eigen aan de veel kleinere bedrijven waarin de holdings investeren. Zie het als beleggen met een grote hefboom. Dat maakt deze holdings uitermate goed geschikt om in te investeren gedurende turbulente tijden. De beste koopjes vind je eerst bij dergelijke bedrijven.Barryke schreef: ↑25 augustus 2022, 16:29 Gaan ze het de komende tien jaar weer beter doen dan de indexen? Ik weet het niet maar met de kaarten die ik in handen heb zet ik er (ook) op in.
Ze doen het (samen) al 22 jaar beter dan de markt (waarschijnlijk langer maar daar heb ik geen data van). Dat heeft niets met geloof te maken maar alles met rationaliteit.
En de toekomst, die kan nog steeds niemand voorspellen. Ik zie het dan ook niet als een alternatief voor "de markt", maar als een aanvulling op.
Dit hoort eigenlijk thuis in het holdingstopic. Maar wat je zegt klopt. Er zijn ook wel minder volatiele holdings. Het is voor mij zeker ook een en-en-verhaal. Op dit ogenblik heb ik voor zo’n 50% holdings, 10% losse aandelen en zo’n 40% “de markt”. Als je niet zo slim bent, zoals ik, dan kan je maar 1 ding doen en dat is spreiden, spreiden en nog eens spreiden.