Beleggen in Bitcoins?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Beleggen in Bitcoins?
Mooi ...
Alle bitcoins en shitcoins verkocht, met 15% winst. Ik ben blij dat ik ze kwijt ben. Bitcoin is nog altijd even volatiel als een paar jaar geleden en zal dus niet snel als munt gebruikt worden of als “store of value”. Puur speculatief speeltje. Iedereen denkt dat we naar een nieuwe all-time high gaan. We zullen zien
Volatiel betekent niet speculatief. Nu verkopen door een kleine dip van 7% is speculatief. Uitzoomen en bijhouden :-)
Buy bitcoin
Niet rechtstreeks, maar de redenering "volatiel -> niet geschikt als munt -> speculatief" is wel een geldige redenering. Tenzij je natuurlijk een andere usecase voor ogen hebt voor bitcoin dan het gebruik als munt.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Het is de dip niet die mij doet verkopen hoor. Ik sta nog maar recent positief. Ik had het eerlijk gezegd niet meer verwacht. En ik heb gisteren ook het boek gelezen waar het op dit forum al over ging, van Philippe Gijsels en Koen de Leus. Die 2 dingen samen hebben tot mijn beslissing geleid.
“Men” vertelde ten tijde van mijn aankoop dat naarmate de tijd vorderde en de bitcoins over meer handen verspreid zouden raken, de volatiliteit zou afnemen. Ik geloofde dat ook wel. Moest dat gebeurd zijn, dan zou ik ze zeker gehouden hebben. Maar zie wat er net weer gebeurd is. Bijna maal 3 op een jaar tijd. Dat is niets voor mij. Munt? Voorlopig nog altijd onmogelijk. Store of value? Ook onmogelijk. Dus sell vandaag. En plukje goud mee kopen bvb. Of een stuk van een bedrijf.
En het is wel speculatief, omdat het nog altijd geen enkel nut heeft. Een aandeel is een stuk van een bedrijf. Een munt kan je mee betalen. Goud is een store of value. Wat is bitcoin? Niets. Nog altijd niets.
“Men” vertelde ten tijde van mijn aankoop dat naarmate de tijd vorderde en de bitcoins over meer handen verspreid zouden raken, de volatiliteit zou afnemen. Ik geloofde dat ook wel. Moest dat gebeurd zijn, dan zou ik ze zeker gehouden hebben. Maar zie wat er net weer gebeurd is. Bijna maal 3 op een jaar tijd. Dat is niets voor mij. Munt? Voorlopig nog altijd onmogelijk. Store of value? Ook onmogelijk. Dus sell vandaag. En plukje goud mee kopen bvb. Of een stuk van een bedrijf.
En het is wel speculatief, omdat het nog altijd geen enkel nut heeft. Een aandeel is een stuk van een bedrijf. Een munt kan je mee betalen. Goud is een store of value. Wat is bitcoin? Niets. Nog altijd niets.
Ik zou het punt voor punt kunnen weerleggen, maar het zal neerkomen op erin geloven of niet. Ik bekijk het heel technisch en dan sta ik versteld. Het nut ervan zal zich bewijzen. Je kweekt er in elk geval een sterke maag mee.
Buy bitcoin
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Als men uitzoomt en op langere termijn kijkt, dan kan men eventueel concluderen dat de volatiliteit gestaag afneemt.
De vorige "hype piek" was ook een stuk lager dan wat algemeen verwacht werd. Ik kan me voorstellen dat dat nu weer zal zijn.
Men kan het zien als "een project", eventueel zelfs gewoon "een statement", en voor sommigen is het gewoon lucratief.
Ik hoorde onlangs iets op de radio dat men de diamanthandel zou traceren met behulp van blockchai techniek.
Maar ik zie niet goed in hoe dat invloed zou kunnen hebben op de prijs van Bitcoin?
Maar ik zie niet goed in hoe dat invloed zou kunnen hebben op de prijs van Bitcoin?
Op de prijs van bitcoin zal er hoegenaamd geen invloed zijn, uitgezonderd de invloed veroorzaakt door idioten die denken dat er wel een link is en daardoor bitcoins kopen. Aangezien de beschikbaarheid van idioten niet onderschat mag worden kan die invloed significant zijn.
Iig, het idee om diamanten te traceren via blockchain is boeiend. Men zou op termijn zelfs de fysieke diamant achterwege kunnen laten, en enkel de tracering van het bezit via blockchain behouden. Vervolgens zou men die eigendoms-tracering rechtsreeks kunnen verhandelen met mekaar.
Ik zie de volatiliteit niet afnemen hoor. Ook niet wanneer ik uitzoom… Net 75% gezakt. En nu bijna 200% gestegen op een jaar.EarthNvstr1 schreef: ↑13 december 2023, 15:56Als men uitzoomt en op langere termijn kijkt, dan kan men eventueel concluderen dat de volatiliteit gestaag afneemt.
De vorige "hype piek" was ook een stuk lager dan wat algemeen verwacht werd. Ik kan me voorstellen dat dat nu weer zal zijn.
Men kan het zien als "een project", eventueel zelfs gewoon "een statement", en voor sommigen is het gewoon lucratief.
Lucratief, ja, vooral voor slimme programmeurs (hoofdzakelijk in de VS waarschijnlijk). Zou jij ook investeren in andere “projecten” en “statements” die niets opbrengen of die je niet kan vastnemen? “Lucratief” zijn is ook geen nuttige eigenschap van een asset he.
Ik ben niet opeens een hater geworden he. Doe maar. Maar ik zie het voorlopig nog altijd niet. Mijn verkoop kan ook gezien worden als eerbetoon aan Charlie Munger.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
https://buybitcoinworldwide.com/volatility-index/
"The Bitcoin Volatility Index"
https://www.investopedia.com/ask/answer ... -value.asp
"Why Do Bitcoins Have Value?"
De dagelijkse volatiliteit neemt misschien wat af, al zie je in de tabel “What is Bitcoin's historical volatility?” dat de volatiliteit in 2012 4,5% was en in 2021 nog altijd 4,5%. Van 2013 tot 2016 was er ook een daling van de volatiliteit, maar ze is teruggekomen. En wat met de maandelijkse/jaarlijkse volatiliteit? Een asset dat 75% verliest op een jaar tijd om daarna 200% te stijgen zou ik toch volatiel durven noemen (en dat is zeer recent, nu eigenlijk, gebeurd).
Met de argumenten beschreven op de website van uw tweede link ben ik het niet eens, ik heb de redenen hierboven al vermeld. Postzegels zijn ook schaars. En niemand wil ze nog. Het is dus niet zo dat iets geld waard is omdat het schaars is. Wat dan trouwens met de concurrentie van de “shitcoins” (altcoins)?
Dat het een munt is of store of value, dat klopt gewoon niet. Iets dat op een jaar tijd daalt met 75% en dan stijgt met 200% kan nooit de functie van een munt of store of value vervullen.
De enige reden waarom het omhoog en omlaag gaat is pure speculatie. En waarschijnlijk zal hij daarom wel blijven bestaan en iets waard zijn. Zolang hij niet verboden wordt natuurlijk.
Met de argumenten beschreven op de website van uw tweede link ben ik het niet eens, ik heb de redenen hierboven al vermeld. Postzegels zijn ook schaars. En niemand wil ze nog. Het is dus niet zo dat iets geld waard is omdat het schaars is. Wat dan trouwens met de concurrentie van de “shitcoins” (altcoins)?
Dat het een munt is of store of value, dat klopt gewoon niet. Iets dat op een jaar tijd daalt met 75% en dan stijgt met 200% kan nooit de functie van een munt of store of value vervullen.
De enige reden waarom het omhoog en omlaag gaat is pure speculatie. En waarschijnlijk zal hij daarom wel blijven bestaan en iets waard zijn. Zolang hij niet verboden wordt natuurlijk.
Misschien is het net het idee dat overheden Bitcoin zouden kunnen verbieden dat Bitcoin zo onweerstaanbaar maakt voor sommigen?
Allerhande drugs zijn ook verboden door de overheid en dat heeft niet direct een negatieve invloed op wat mensen bereid zijn om er voor te betalen.
En als ik het goed heb dan is bezit van fysiek goud ook wel wel al een aantal keer verboden geweest in de loop van de geschiedenis.
Allerhande drugs zijn ook verboden door de overheid en dat heeft niet direct een negatieve invloed op wat mensen bereid zijn om er voor te betalen.
En als ik het goed heb dan is bezit van fysiek goud ook wel wel al een aantal keer verboden geweest in de loop van de geschiedenis.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Je hoeft het niet eens te zijn met iets om iets te proberen begrijpen.
En omdat iets voor jou geen waarde heeft, betekent niet dat het voor anderen geen waarde kan hebben.
https://www.investopedia.com/terms/f/fiatmoney.asp
"Fiat Money: What It Is, How It Works, Example, Pros & Cons"