Beleggen in Britse Pond?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Beleggen in Britse Pond?
Beste,
Ik las vandaag een artikel in een krant waarbij men suggereerde om te investeren in de Britse Pond. Men ging er vanuit dat de BP de zware klappen van de crisis had opgevangen en dus niet meer zo onderhevig zou zijn aan de komende crisisgolf.
Zelf ben ik niet zo'n kenner van de valutakoersen en vroeg me dus af of het een goed idee is om nu Britse Ponden aan te kopen en die te zien als een vorm van belegging.
Heel erg benieuwd naar wat jullie ervan vinden.
Groeten
Ik las vandaag een artikel in een krant waarbij men suggereerde om te investeren in de Britse Pond. Men ging er vanuit dat de BP de zware klappen van de crisis had opgevangen en dus niet meer zo onderhevig zou zijn aan de komende crisisgolf.
Zelf ben ik niet zo'n kenner van de valutakoersen en vroeg me dus af of het een goed idee is om nu Britse Ponden aan te kopen en die te zien als een vorm van belegging.
Heel erg benieuwd naar wat jullie ervan vinden.
Groeten
Re: Beleggen in Britse Pond?
om te beleggen in een munt moet je veel investeren en misschien lang wachten op resultaat, je verliest ook vaak geld op aankoop en wisselkoersen,
ik zou iets aanschaffen in bp, zoals een obligatie of aandelenfondsen en zo een graantje meepikken van koers.
gewoon aankopen en in kluis leggen verliest al zeker jaarlijks waarde van de inflatie
Als men nu ergens een rekening kon openen in BP die gratis is en dan die later kunnen omzetten naar euro, ook gratis zou geweldig zijn.
de experten hier zullen er wel iets op vinden.
kingsfan
ik zou iets aanschaffen in bp, zoals een obligatie of aandelenfondsen en zo een graantje meepikken van koers.
gewoon aankopen en in kluis leggen verliest al zeker jaarlijks waarde van de inflatie
Als men nu ergens een rekening kon openen in BP die gratis is en dan die later kunnen omzetten naar euro, ook gratis zou geweldig zijn.
kingsfan
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Thx voor de reply,
Zijn er nog andere manieren om te profiteren (behalve gaan shoppen in GB) van de lage Pond?
Zijn er nog andere manieren om te profiteren (behalve gaan shoppen in GB) van de lage Pond?
DVD's kopen op Britse websites, je betaalt in lage ponden en er komen geen douanekosten bij heb ik gehoord
Rentematig levert het pond geen fluit op
Rentematig levert het pond geen fluit op
Bij elke grootbank kan je zonder al teveel moeite een rekening in GBP openen en er een storting op doen. De rente is uiteraard nog lager dan die op je rekening in EUR maar dat moet je erbij nemen....kingsfan schreef: om te beleggen in een munt moet je veel investeren en misschien lang wachten op resultaat, je verliest ook vaak geld op aankoop en wisselkoersen,
kingsfan
De wisselkosten ken ik niet precies maar ALS het pond enkele % stijgt tov de euro begin je 'winst' te maken.
Als ik het je met zekerheid kon vertellen Davidva zou ik onmiddellijk een stapeltje eigen eurootjes laten omzetten maarja...
Op CNBC laten ze wel geregeld analisten zien die de 'meest waarschijnlijke' evolutie 'voorspellen' van onder andere de wisselkoersen maar ik noteer sinds een tijdje hun voorspellingen en moet vaststellen dat ze er ook geregeld compleet naast zitten.
Op 'termijn' kan je stellen dat Britse bedrijven nu aan erg scherpe prijzen kunnen concurreren bij de export naar de EU en dat zij (en bij uitbreiding ook het pond) hier op 'termijn' van profiteren....
Het Britse pond is zeer sterk ondergewaardeerd. Het ziet er zeker niet naar uit dat de Britten ooit tot de Euro toetreden. Het Britse pond staat laag omdat de Centrale Bank daar dit zo wil. Goed beseffen dat de Britse economie veel meer veerkracht heeft dan de Europese. Ze krijgen wel zware klappen, maar ze groeien wel sneller, wat het Britse pond zal ondersteunen. Zeker doen, zou ik zeggen. Op langere termijn zal het Britse pond zeker terug rond de 70 frank voor 1 pond staan.