Beleggen in goud of zilver
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Beleggen in goud of zilver
Een gouden ketting lijkt mij een interessanter idee. Dan kan je dag per dag een schakeltje eruit nijpen om iedere dag vers brood te halen. Want brood van 14 dagen oud …voorheenCP1234 schreef: ↑23 februari 2024, 02:31 Jullie zouden beter eens wat geschiedenisboeken lezen, dan zouden jullie zien hoeveel mensen hun leven hebben kunnen vrijkopen met wat "goud waar ze een stuk brood voor hoogstens 2 weken" mee zouden kunnen kopen ...
Er is een groot verschil tussen chaos en de ineenstorting van bv. de financiële wereld door een cyberaanval of het internet dat uitvalt of het einde van de mensheid na een alomvattende nucleaire holocaust.
Wanneer er geen internet of stroom meer is voor weken en men geen euro meer op zak heeft, want volgens velen hier is cash toch passé; zullen zij met ruilmiddelen nog aan de "brood"nodige zaken raken, want ruilhandel heeft er altijd bestaan.
Alle gekheid … als je om die reden gouden munten koopt zullen u en uw zak vol gouden munten snel weten te vinden in tijden van chaos.
Zet dat uit uw hoofd …
Dat is met een goudbaar hetzelfde. Ga je die in een tas meezeulen? Hoe ga je daar een brood mee kopen?
Fysiek goud lijkt eenvoudig en veilig. Ik wil wel eens zien wat jullie daarmee gaan doen in tijden van oorlog. Wat heeft een Oekraïner in bezet gebied of een Palestijnse vluchteling in Rafah aan fysiek goud? Ofwel ligt het ergens waar hij niet meer aan kan ofwel heeft hij het bij zich en zit constant met de angst vermoord en/of beroofd te worden.
Fysiek goud lijkt eenvoudig en veilig. Ik wil wel eens zien wat jullie daarmee gaan doen in tijden van oorlog. Wat heeft een Oekraïner in bezet gebied of een Palestijnse vluchteling in Rafah aan fysiek goud? Ofwel ligt het ergens waar hij niet meer aan kan ofwel heeft hij het bij zich en zit constant met de angst vermoord en/of beroofd te worden.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Zonder goud kogel in het hoofd. Met goud, eerst goud afgeven en dan kogel in het hoofd. Dus je leeft een minuut of 2 langer.
Weet je hoe groot een goudbaar van 1 kg is? Dat is echt geen zeulen hoor.Yaris schreef: ↑23 februari 2024, 07:03 Dat is met een goudbaar hetzelfde. Ga je die in een tas meezeulen? Hoe ga je daar een brood mee kopen?
Laat staan als je 50 of 100 grams baartjes hebt.
En dat brood daargelaten, maar je kunt er wel een vliegtuig of boot mee huren als je weg wilt.
Trouwens met geld in je zak kun je ook beroofd worden.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Veel gezever maar zoals ik al zei, lees eens wat geschiedenisboeken dan zal je zoen hoe ver je "meestal" wel kwam als je fysiek goud bezat?
Zelfs tijdens WW II konden de Joden zich vrijkopen en naar het buitenland gaan als ze er maar genoeg van konden afgeven.
En het voorbeeld van Ukraïne, als men weet dat de Rus er aan komt, kan men niet zijn huis of inboedel meenemen maar wel zijn goud, hiermee kan je éénmaal ergens veilig aangekomen ten minste een tijdlang overleven.
En voor diegene die de moeite hebben genomen om mijn vorige postings grondig te lezen, ik ben geen "doomsday prepper" die gelooft dat men goud moet kopen voor als het einde ter tijden eraan komt maar dat het hoort in een gespreide portfolio en dat het buiten een steeds stijgende waarde doorheen de jaren ook nog dat extra voordeel heeft voor als er iets misgaat.
Zelfs tijdens WW II konden de Joden zich vrijkopen en naar het buitenland gaan als ze er maar genoeg van konden afgeven.
En het voorbeeld van Ukraïne, als men weet dat de Rus er aan komt, kan men niet zijn huis of inboedel meenemen maar wel zijn goud, hiermee kan je éénmaal ergens veilig aangekomen ten minste een tijdlang overleven.
En voor diegene die de moeite hebben genomen om mijn vorige postings grondig te lezen, ik ben geen "doomsday prepper" die gelooft dat men goud moet kopen voor als het einde ter tijden eraan komt maar dat het hoort in een gespreide portfolio en dat het buiten een steeds stijgende waarde doorheen de jaren ook nog dat extra voordeel heeft voor als er iets misgaat.
Make Spaargids " Great Again ! "
En wat goud dan verschillend met iets anders zoals geld , aandelen enzvoorheenCP1234 schreef: ↑23 februari 2024, 14:58 Veel gezever maar zoals ik al zei, lees eens wat geschiedenisboeken dan zal je zoen hoe ver je "meestal" wel kwam als je fysiek goud bezat?
Iemand die geld heeft zal niet vast komen te zitten in welke vorm je dit aanhoud speelt geen enkele rol ook niet in een oorlog .
Ik hoop dat je daar de komende jaren nooit achter hoeft te komen.lop schreef: ↑23 februari 2024, 16:47En wat goud dan verschillend met iets anders zoals geld , aandelen enzvoorheenCP1234 schreef: ↑23 februari 2024, 14:58 Veel gezever maar zoals ik al zei, lees eens wat geschiedenisboeken dan zal je zoen hoe ver je "meestal" wel kwam als je fysiek goud bezat?
Iemand die geld heeft zal niet vast komen te zitten in welke vorm je dit aanhoud speelt geen enkele rol ook niet in een oorlog .
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Meen je dat nu echt die vraag of ben je er mee aan het lachen, ik hoop het laatste ...lop schreef: ↑23 februari 2024, 16:47En wat goud dan verschillend met iets anders zoals geld , aandelen enzvoorheenCP1234 schreef: ↑23 februari 2024, 14:58 Veel gezever maar zoals ik al zei, lees eens wat geschiedenisboeken dan zal je zoen hoe ver je "meestal" wel kwam als je fysiek goud bezat?
Hoeveel mensen hebben er nog cash ? Probeer maar eens aan je digitaal geld te raken als het internet plat ligt of er geen stroom meer is ! Aandelen waren vroeger misschien deels nog een optie maar daar die nu ook volledig digitaal zijn, veel geluk ermee ...
Het goud waar je aan kan, is tastbaar en kan je dus gebruiken.
Als je daar dus het verschil niet in ziet, ok, einde discussie.
“Heavy metal” is een interessant boek over goud van Jan Longevil, voor de liefhebbers.
Dus als er oorlog uitbreekt en Jeff Bezos die daar woont bezit geen goud ga jij beter af zijn met je klompje goudvoorheenCP1234 schreef: ↑23 februari 2024, 23:04Meen je dat nu echt die vraag of ben je er mee aan het lachen, ik hoop het laatste ...
Hoeveel mensen hebben er nog cash ? Probeer maar eens aan je digitaal geld te raken als het internet plat ligt of er geen stroom meer is ! Aandelen waren vroeger misschien deels nog een optie maar daar die nu ook volledig digitaal zijn, veel geluk ermee ...
Inderdaad einde discussie .
Goud heeft geen enkele meerwaarde in oorlogen , bezit in het algemeen wel .
En je moet echt naïef zijn om anders te denken .
Maar ja het is hier spaargids
Beste Lop,lop schreef: ↑25 februari 2024, 06:40Dus als er oorlog uitbreekt en Jeff Bezos die daar woont bezit geen goud ga jij beter af zijn met je klompje goudvoorheenCP1234 schreef: ↑23 februari 2024, 23:04
Meen je dat nu echt die vraag of ben je er mee aan het lachen, ik hoop het laatste ...
je weet alles beter, dat is ons bekend.
Alleen ben je wel erg naïef en ken je weinig van de geschiedenis, laat staan oorlogssituaties.
Beste Lop,
als jij de doorsnee Belg of Europeaan met Bezos wilt vergelijken.....
Bezos woont in een land dat zich het best van alle landen ter wereld kan verdedigen.
Bezos bezit vliegtuigen om any moment waar dan ook heen te gaan.
Bezos bezit groot jacht met volledige bemanning, waarop hij in alle luxe waar ook ter wereld, zolang hij wil kan leven.
Dus ik vind dat niet zo'n goed bewijs voor je stelling.
En inderdaad, laten we het hier maar bij laten.
als jij de doorsnee Belg of Europeaan met Bezos wilt vergelijken.....
Bezos woont in een land dat zich het best van alle landen ter wereld kan verdedigen.
Bezos bezit vliegtuigen om any moment waar dan ook heen te gaan.
Bezos bezit groot jacht met volledige bemanning, waarop hij in alle luxe waar ook ter wereld, zolang hij wil kan leven.
Dus ik vind dat niet zo'n goed bewijs voor je stelling.
En inderdaad, laten we het hier maar bij laten.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Wat een vergelijking maar ja, van sommige hier kan je inderdaad niet anders denken ...lop schreef: ↑25 februari 2024, 06:40Dus als er oorlog uitbreekt en Jeff Bezos die daar woont bezit geen goud ga jij beter af zijn met je klompje goudvoorheenCP1234 schreef: ↑23 februari 2024, 23:04
Meen je dat nu echt die vraag of ben je er mee aan het lachen, ik hoop het laatste ...
Dus even praktisch en concreet.
Voor in tijden van oorlog moet je volgens u gouden munten/baren hebben.
Buiten oorlog moet je die dan thuis bewaren. Want als het plots oorlog wordt kan je mogelijks niet meer naar je kluisje in de bank.
Je verstopt dit ergens thuis heel goed weg? Wat als jij (en je partner of iedereen die je goud weet liggen) verongelukt in een auto-ongeval. Dan zijn je erfgenamen dit kwijt en is een toekomstige verbouwer van je woning de gelukkige.
Je verstopt het minder goed, al dan niet in een kluis, dan kan een inbreker de gelukkige zijn. Op goud staat geen naam en in de meeste verzekeringspolissen is er een vergoedingsgrens voor waarden en goud van een paar duizend euro.
Verder.
Het wordt oorlog en je loopt daar met je zakken vol goud. Denk je dan niet dat je medevluchters dit snel door zullen hebben? Ik denk dat veel mensen (ook je buren, vrienden en kennissen) mogelijks beesten worden en dat je al snel een target wordt. Ook daarvan zijn er veel verhalen uit de geschiedenis.
Ik blijf uw plan dan ook erg naïef vinden. Zoals ik zei zijn er betere alternatieven voor dat doel (conserven en voeding in zakjes, wapens, tent en survivalkledij/kit, goeie wandelschoenen,...)
Voor in tijden van oorlog moet je volgens u gouden munten/baren hebben.
Buiten oorlog moet je die dan thuis bewaren. Want als het plots oorlog wordt kan je mogelijks niet meer naar je kluisje in de bank.
Je verstopt dit ergens thuis heel goed weg? Wat als jij (en je partner of iedereen die je goud weet liggen) verongelukt in een auto-ongeval. Dan zijn je erfgenamen dit kwijt en is een toekomstige verbouwer van je woning de gelukkige.
Je verstopt het minder goed, al dan niet in een kluis, dan kan een inbreker de gelukkige zijn. Op goud staat geen naam en in de meeste verzekeringspolissen is er een vergoedingsgrens voor waarden en goud van een paar duizend euro.
Verder.
Het wordt oorlog en je loopt daar met je zakken vol goud. Denk je dan niet dat je medevluchters dit snel door zullen hebben? Ik denk dat veel mensen (ook je buren, vrienden en kennissen) mogelijks beesten worden en dat je al snel een target wordt. Ook daarvan zijn er veel verhalen uit de geschiedenis.
Ik blijf uw plan dan ook erg naïef vinden. Zoals ik zei zijn er betere alternatieven voor dat doel (conserven en voeding in zakjes, wapens, tent en survivalkledij/kit, goeie wandelschoenen,...)