Beleggen in goud of zilver
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Beleggen in goud of zilver
Voor alle genoemde problemen die u noemt zijn eenvoudig oplossingen te vinden. Trouwens ik zeg niet dat je het thuis moet bewaren. En je kunt op een gegeven moment ook iets duidelijk aan zien komen.Wimble schreef: ↑25 februari 2024, 18:20 Dus even praktisch en concreet.
Voor in tijden van oorlog moet je volgens u gouden munten/baren hebben.
Buiten oorlog moet je die dan thuis bewaren. Want als het plots oorlog wordt kan je mogelijks niet meer naar je kluisje in de bank.
Je verstopt dit ergens thuis heel goed weg? Wat als jij (en je partner of iedereen die je goud weet liggen) verongelukt in een auto-ongeval. Dan zijn je erfgenamen dit kwijt en is een toekomstige verbouwer van je woning de gelukkige.
Je verstopt het minder goed, al dan niet in een kluis, dan kan een inbreker de gelukkige zijn. Op goud staat geen naam en in de meeste verzekeringspolissen is er een vergoedingsgrens voor waarden en goud van een paar duizend euro.
Verder.
Het wordt oorlog en je loopt daar met je zakken vol goud. Denk je dan niet dat je medevluchters dit snel door zullen hebben? Ik denk dat veel mensen (ook je buren, vrienden en kennissen) mogelijks beesten worden en dat je al snel een target wordt. Ook daarvan zijn er veel verhalen uit de geschiedenis.
Ik blijf uw plan dan ook erg naïef vinden. Zoals ik zei zijn er betere alternatieven voor dat doel (conserven en voeding in zakjes, wapens, tent en survivalkledij/kit, goeie wandelschoenen,...)
Maar goed, u mag het naïef vinden. Dus laten we er verder maar niet over discussiëren.
Weinig concrete reactie.
En verder zal ik zelf wel beslissen wanneer ik zwijg. Dank u.
En verder zal ik zelf wel beslissen wanneer ik zwijg. Dank u.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik zou toch liever conserven in huis hebben en een kieken dat eitjes legt dan een paar gouden munten als er oorlog uitbreekt.
Sowieso zie ik hier de komende jaren weinig kans op oorlog.
Sowieso zie ik hier de komende jaren weinig kans op oorlog.
Gouden lepeltjes... daar gaan ze in den hemel grof geld voor geven
Spijtig dat je geen concrete antwoorden kan geven, enkel wat laatste-woord-gedrag. Lijkt mij nochtans zinvol voor mensen die het met je eens zijn, en mogelijks kan je mij dan overtuigen ook wat gouden munten te kopen.
Ik zou niet weten waarom ik jou zou moeten overtuigen om wat gouden munten te kopen.
Om de strategie die je hier met hand en tand aan het verdedigen bent wat meer te concretiseren voor ons allemaal. Zodat wij onze tijd niet hoeven te verdoen door er meerdere malen te moeten naar vragen.
Daar dient dit forum voor. Dat we er allemaal iets van leren. Anders lijkt mij dat je hier aan het verkeerde adres bent. Aan pedante onruststokers hebben we hier niet veel.
Ik heb hier al bijzonder veel bijgeleerd waaraan ik al een mooi extraatje heb verdiend. Wees wat nederig en tracht iets op te steken van zij die er iets van kennen. En neen, wat goud betreft zal je van mij niet veel leren. Ik dacht dat mogelijk van u maar niet dus.
Beste Wimble,
je stelt in je eerste reactie dat je mijn "plan" naïef vindt.
Daarna vind je dat ik "de strategie die ik hier met hand en tand aan het verdedigen ben" MOET concretiseren zodat we (zeg liever Wimble) onze (lees zijn) tijd niet hoeven/hoeft te verdoen.
Vervolgens begin je nog te vertellen dat ik hier aan het verkeerde adres ben en suggereer je dat ik een pedante onruststoker ben.
Dat lijkt me nu niet bepaald een volwassen, laat staan verstandige of beleefde manier om iemand om een verdere uitleg te vragen.
Daarom raad ik je aan eerst dit hele draadje eens rustig te lezen, (voor zover je dat kan) vervolgens er eens rustig over na te denken en je niet zo als een klein verwend kind te gedragen dat niet direct zijn zin krijg.
PS ik heb hier trouwens nog weinig zinnigs van jou gelezen, waar wij allemaal iets van kunnen leren. Kortom zoals een oud Chinees spreekwoord zegt: commandeer je hondje en blaf zelf!
je stelt in je eerste reactie dat je mijn "plan" naïef vindt.
Daarna vind je dat ik "de strategie die ik hier met hand en tand aan het verdedigen ben" MOET concretiseren zodat we (zeg liever Wimble) onze (lees zijn) tijd niet hoeven/hoeft te verdoen.
Vervolgens begin je nog te vertellen dat ik hier aan het verkeerde adres ben en suggereer je dat ik een pedante onruststoker ben.
Dat lijkt me nu niet bepaald een volwassen, laat staan verstandige of beleefde manier om iemand om een verdere uitleg te vragen.
Daarom raad ik je aan eerst dit hele draadje eens rustig te lezen, (voor zover je dat kan) vervolgens er eens rustig over na te denken en je niet zo als een klein verwend kind te gedragen dat niet direct zijn zin krijg.
PS ik heb hier trouwens nog weinig zinnigs van jou gelezen, waar wij allemaal iets van kunnen leren. Kortom zoals een oud Chinees spreekwoord zegt: commandeer je hondje en blaf zelf!
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
1- zoals ik al schreef en zoals je zelf kan zien als je de goudkoers neemt van 30-20-10 jaar geleden is goud op zich al een betere belegging met een beter rendement als de meesten ( daarom niet jij specifiek natuurlijk ) ooit zullen hebben; bijkomend is het een verzekering voor moest er ooit iets serieus misgaanWimble schreef: ↑25 februari 2024, 18:20 Dus even praktisch en concreet.
Buiten oorlog moet je die dan thuis bewaren. Want als het plots oorlog wordt kan je mogelijks niet meer naar je kluisje in de bank.
Je verstopt dit ergens thuis heel goed weg? Wat als jij (en je partner of iedereen die je goud weet liggen) verongelukt in een auto-ongeval. Dan zijn je erfgenamen dit kwijt en is een toekomstige verbouwer van je woning de gelukkige.
Je verstopt het minder goed, al dan niet in een kluis, dan kan een inbreker de gelukkige zijn. Op goud staat geen naam en in de meeste verzekeringspolissen is er een vergoedingsgrens voor waarden en goud van een paar duizend euro.
Verder.
Het wordt oorlog en je loopt daar met je zakken vol goud. Denk je dan niet dat je medevluchters dit snel door zullen hebben? Ik denk dat veel mensen (ook je buren, vrienden en kennissen) mogelijks beesten worden en dat je al snel een target wordt. Ook daarvan zijn er veel verhalen uit de geschiedenis.
Ik blijf uw plan dan ook erg naïef vinden. Zoals ik zei zijn er betere alternatieven voor dat doel (conserven en voeding in zakjes, wapens, tent en survivalkledij/kit, goeie wandelschoenen,...)
2 zoals ik al had geschreven, doe de moeite en lees eens wat geschiedenisboeken of google gewoon hoe goud doorheen de eeuwen mensen heeft geholpen tijdens duistere perioden ( WW II - wat nog een 80 jaar geleden is, is hier een perfect voorbeeld van )
3- "je zakken vol goud" Het is duidelijk dat je niets van goud af weet, een kilo goud ( 60 000 euro dus ) is kleiner dan uw gsm ...
4- ik ben het volledig met je eens dat je ook zaken als eten, goede kledij en bescherming moet hebben
Maar van mij moet je juist niets kopen en ik wil je nergens van overtuigen. MIJN stelling is dat het behalve een belegging die voor vele mensen beter is dan wat ze zelf hebben, ( spaarrekening, termijnrekening, obligaties, aandelen waar ze vaak verliezen op hebben, ... ) het een goede verzekering is voor als het ooit misgaat. Een verzekering waar je de premie dus eigenlijk niet van moet betalen.
En hier laat ik het bij, wie het met me eens is, mooi; wie het niet met me eens is, ook goed.
Make Spaargids " Great Again ! "
Ik ben volledig mee met uw stelling. Maar ik las nog nooit ergens een oplossing voor de veiligheidsproblematiek van het bewaren van munten alvorens het oorlog wordt alsook van die tijdens het dragen ervan tijdens oorlog. En dat is nu net mijn vraag.voorheenCP1234 schreef: ↑26 februari 2024, 23:321- zoals ik al schreef en zoals je zelf kan zien als je de goudkoers neemt van 30-20-10 jaar geleden is goud op zich al een betere belegging met een beter rendement als de meesten ( daarom niet jij specifiek natuurlijk ) ooit zullen hebben; bijkomend is het een verzekering voor moest er ooit iets serieus misgaanWimble schreef: ↑25 februari 2024, 18:20 Dus even praktisch en concreet.
Verder.
2 zoals ik al had geschreven, doe de moeite en lees eens wat geschiedenisboeken of google gewoon hoe goud doorheen de eeuwen mensen heeft geholpen tijdens duistere perioden ( WW II - wat nog een 80 jaar geleden is, is hier een perfect voorbeeld van )
3- "je zakken vol goud" Het is duidelijk dat je niets van goud af weet, een kilo goud ( 60 000 euro dus ) is kleiner dan uw gsm ...
4- ik ben het volledig met je eens dat je ook zaken als eten, goede kledij en bescherming moet hebben
Maar van mij moet je juist niets kopen en ik wil je nergens van overtuigen. MIJN stelling is dat het behalve een belegging die voor vele mensen beter is dan wat ze zelf hebben, ( spaarrekening, termijnrekening, obligaties, aandelen waar ze vaak verliezen op hebben, ... ) het een goede verzekering is voor als het ooit misgaat. Een verzekering waar je de premie dus eigenlijk niet van moet betalen.
En hier laat ik het bij, wie het met me eens is, mooi; wie het niet met me eens is, ook goed.
In een vorig leven was ik enkele jaren KD van een bank en heb ik honderden gouden munten en baren door mijn handen zien gaan. Ik ken de grootte en gewichten dus maar al te goed. Veelal na een overlijden bij het openen van de bankkluis met de erfgenamen. Ik ga er dan ook van uit dat het grootste % daar ligt, wat mij weinig nuttig lijkt in tijden van oorlog. Ik stel mijn voor jullie misschien domme vragen dan ook met een reden.
Met posts zoals die van Finny10 is niemand iets …
Heb ettelijke jaren van mijn grootmoeder enkele krugers gekregen 2 van 1 once en 1 van 1/2 once en deze zijn 1000000 % veilig .Wimble schreef: ↑27 februari 2024, 06:17Ik ben volledig mee met uw stelling. Maar ik las nog nooit ergens een oplossing voor de veiligheidsproblematiek van het bewaren van munten alvorens het oorlog wordt alsook van die tijdens het dragen ervan tijdens oorlog. En dat is nu net mijn vraag.voorheenCP1234 schreef: ↑26 februari 2024, 23:32
1- zoals ik al schreef en zoals je zelf kan zien als je de goudkoers neemt van 30-20-10 jaar geleden is goud op zich al een betere belegging met een beter rendement als de meesten ( daarom niet jij specifiek natuurlijk ) ooit zullen hebben; bijkomend is het een verzekering voor moest er ooit iets serieus misgaan
In een vorig leven was ik enkele jaren KD van een bank en heb ik honderden gouden munten en baren door mijn handen zien gaan. Ik ken de grootte en gewichten dus maar al te goed. Veelal na een overlijden bij het openen van de bankkluis met de erfgenamen. Ik ga er dan ook van uit dat het grootste % daar ligt, wat mij weinig nuttig lijkt in tijden van oorlog. Ik stel mijn voor jullie misschien domme vragen dan ook met een reden.
Simpelweg ik weet ze niet meer zijn
Als er ooit oorlog komt vind de vijand ze misschien ooit terug
Goud als betaalmiddel voordoen in de oorlog is grote zever heb je al eens de beelden bekeken van conflict gebieden ?
Een hond vind er zijn jongen niet meer terug maar sommigen hier zouden wel een brood gaan halen met 1 korrel
Je mag ze al op bergen waar je wil als de bom valt zijn ze verloren en denk dat je betere dingen te doen zal hebben dan zoeken achter een beetje goud als je kinderen onder het puin liggen en je vrouw de kogel heeft gehad .
Hoe naïef dat sommigen toch zijn , oorlog is geen spelletje zoals monopoly
-
- Hero Member
- Contacteer:
-
- Hero Member
- Contacteer:
In Gaza motten ze elkaar nu af met stokken en zwepen om gedropte hulpgoederen te kunnen grijpen.
Denk dat je je billen daar nu hard mag dichtknijpen met je gouden munten in je reet.
Denk dat je je billen daar nu hard mag dichtknijpen met je gouden munten in je reet.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Ja, en met je aandelen, trackers, obligaties en termijnrekeningen ga je zeker en vast beter af zijn als er een atoombom op je kop valt ...lop schreef: ↑28 februari 2024, 04:23Heb ettelijke jaren van mijn grootmoeder enkele krugers gekregen 2 van 1 once en 1 van 1/2 once en deze zijn 1000000 % veilig .Wimble schreef: ↑27 februari 2024, 06:17
Ik ben volledig mee met uw stelling. Maar ik las nog nooit ergens een oplossing voor de veiligheidsproblematiek van het bewaren van munten alvorens het oorlog wordt alsook van die tijdens het dragen ervan tijdens oorlog. En dat is nu net mijn vraag.
Simpelweg ik weet ze niet meer zijn
Als er ooit oorlog komt vind de vijand ze misschien ooit terug
Goud als betaalmiddel voordoen in de oorlog is grote zever heb je al eens de beelden bekeken van conflict gebieden ?
Een hond vind er zijn jongen niet meer terug maar sommigen hier zouden wel een brood gaan halen met 1 korrel
Je mag ze al op bergen waar je wil als de bom valt zijn ze verloren en denk dat je betere dingen te doen zal hebben dan zoeken achter een beetje goud als je kinderen onder het puin liggen en je vrouw de kogel heeft gehad .
Hoe naïef dat sommigen toch zijn , oorlog is geen spelletje zoals monopoly
Hoe naïef dat sommige toch kunnen zijn ...
Maar zoals ik al schreef, al is het duidelijk dat niemand er hier de moeite voor doet maar liever alles in het belachelijke trekt, lees er wat geschiedenisboeken op na ( of google het gewoon ) hoe goud mensen heeft gered doorheen de meest duisteren momenten in de geschiedenis.
Niet moeilijk trouwens dat je die gouden Krugerands van 2 ounce niet zal vinden, die bestaan niet, maar blijf vooral sprookjes posten ...
Make Spaargids " Great Again ! "