beleggen in lendahand
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
- Newbie
- Contacteer:
beleggen in lendahand
tot ongeveer een jaar geleden belegde ik in verschillende projecten bij lendahand nu heb ik eens gekeken hoeveel achterstand van terug betalingen ik heb en ik kom op een bedrag van ong 6800 euro tot hiertoe
ik wil beleggers in lendahand aanraden zeer goed na te denken alvorens er in te beleggen
ik wil beleggers in lendahand aanraden zeer goed na te denken alvorens er in te beleggen
Re: beleggen in lendahand
We begrijpen je zorgen volledig, vooral gezien de achterstand in terugbetalingen die je hebt ondervonden. Het is nooit makkelijk om te horen dat de investeringen die je met goede bedoelingen hebt gedaan, niet het verwachte rendement opleveren. Jouw ervaring onderstreept de realiteit van investeren; er zijn altijd risico's verbonden, vooral in opkomende markten.
We waarderen het zeer dat je jouw ervaring deelt. Het biedt ons en andere investeerders waardevolle inzichten. Jouw feedback is essentieel voor ons om te leren en te verbeteren.
Om het evenwicht tussen rendement en impact te verbeteren, nemen we bij Lendahand twee maatregelen. Ten eerste gaan we een samenwerking aan met een gerenommeerde Nederlandse impactvermogensbeheerder voor het aanbieden van directe leningen. Zij hebben decennialang ervaring met het aanbieden van directe leningen aan bedrijven in opkomende markten binnen een groot impactfonds. Dit betekent dat Lendahand zelf nog maar mondjesmaat directe leningen, afkomstig uit ons eigen netwerk, zal aanbieden. Het historisch netto rendement van de leningen, aangeboden door de impactvermogensbeheerder, is positief. Resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
Ten tweede hebben we onze kredietbeoordelingsprocedure aangescherpt. Per direct introduceren we een verbeterde kredietbeoordeling: een score van A tot en met E. Vanaf nu zullen we enkel nog projecten aanbieden met een kredietscore van A of B. Dit om de kans op succes van toekomstige projecten te verhogen en jouw investering beter te beschermen.
We begrijpen dat deze aanpassingen misschien niet direct een oplossing bieden voor de huidige uitdagingen waar je mee te maken hebt, maar we hopen dat ze vertrouwen geven in onze toewijding om de risico's te minimaliseren en het rendement voor onze investeerders te verbeteren. We blijven toegewijd om achterstallige betalingen zoveel mogelijk terug te vorderen en zullen je op de hoogte houden van alle ontwikkelingen.
Dank voor je begrip en geduld in deze. We hopen samen een weg vooruit te vinden die zowel rendement als positieve impact blijft realiseren.
Mocht je hier nog vragen over hebben, dan mag je ons altijd een mailtje sturen.
Met vriendelijke groet,
Ceciel
Het Lendahand Team
We waarderen het zeer dat je jouw ervaring deelt. Het biedt ons en andere investeerders waardevolle inzichten. Jouw feedback is essentieel voor ons om te leren en te verbeteren.
Om het evenwicht tussen rendement en impact te verbeteren, nemen we bij Lendahand twee maatregelen. Ten eerste gaan we een samenwerking aan met een gerenommeerde Nederlandse impactvermogensbeheerder voor het aanbieden van directe leningen. Zij hebben decennialang ervaring met het aanbieden van directe leningen aan bedrijven in opkomende markten binnen een groot impactfonds. Dit betekent dat Lendahand zelf nog maar mondjesmaat directe leningen, afkomstig uit ons eigen netwerk, zal aanbieden. Het historisch netto rendement van de leningen, aangeboden door de impactvermogensbeheerder, is positief. Resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
Ten tweede hebben we onze kredietbeoordelingsprocedure aangescherpt. Per direct introduceren we een verbeterde kredietbeoordeling: een score van A tot en met E. Vanaf nu zullen we enkel nog projecten aanbieden met een kredietscore van A of B. Dit om de kans op succes van toekomstige projecten te verhogen en jouw investering beter te beschermen.
We begrijpen dat deze aanpassingen misschien niet direct een oplossing bieden voor de huidige uitdagingen waar je mee te maken hebt, maar we hopen dat ze vertrouwen geven in onze toewijding om de risico's te minimaliseren en het rendement voor onze investeerders te verbeteren. We blijven toegewijd om achterstallige betalingen zoveel mogelijk terug te vorderen en zullen je op de hoogte houden van alle ontwikkelingen.
Dank voor je begrip en geduld in deze. We hopen samen een weg vooruit te vinden die zowel rendement als positieve impact blijft realiseren.
Mocht je hier nog vragen over hebben, dan mag je ons altijd een mailtje sturen.
Met vriendelijke groet,
Ceciel
Het Lendahand Team
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Op een geïnvesteerd bedrag van 680.000 euro is 6.800 euro slechts 1%. En dat is enkel achterstand, niet eens definitief verloren.williamgiva schreef: ↑27 maart 2024, 14:36 tot ongeveer een jaar geleden belegde ik in verschillende projecten bij lendahand nu heb ik eens gekeken hoeveel achterstand van terug betalingen ik heb en ik kom op een bedrag van ong 6800 euro tot hiertoe
Dat is toch wel mooi hoor.
EarthNvstr1 Hoe kom je bij een geinvesteerd bedrag van 680K?
lendahand
Resultaten uit het verleden willen niets zeggen, maar een minimum aan transparantie moet wel kunnen, zeker aangezien jullie de moetje nemen hier zo snel te reageren.
Hoeveel % projecten met achterstand hebben jullie? Hoeveel % definiief verlies hebben jullie? Bijna alle crowdfunding platformen die ik ken publiceren hierover info. Het volstaat de methodologie uit te leggen en maandelijks een update te posten met de evolutie hiervan.
lendahand
Resultaten uit het verleden willen niets zeggen, maar een minimum aan transparantie moet wel kunnen, zeker aangezien jullie de moetje nemen hier zo snel te reageren.
Hoeveel % projecten met achterstand hebben jullie? Hoeveel % definiief verlies hebben jullie? Bijna alle crowdfunding platformen die ik ken publiceren hierover info. Het volstaat de methodologie uit te leggen en maandelijks een update te posten met de evolutie hiervan.
Definitieve verliezen er nog niet tegengekomen.ronnie schreef: ↑11 april 2024, 09:08 EarthNvstr1 Hoe kom je bij een geinvesteerd bedrag van 680K?
lendahand
Wel al waarde vermindering van 50 %.
Estate Guru believer.
Die cijfers kun je toch hier terugvinden? https://www.lendahand.com/nl-NL/portfolioronnie schreef: ↑11 april 2024, 09:08 EarthNvstr1 Hoe kom je bij een geinvesteerd bedrag van 680K?
lendahand
Inderdaad, niet gezien, mooie aanvulling op het antwoord van lendahand.
Voor lendahand dus 1.8 mio afgeschreven en 92.8 mio terugbetaald.
2%, op het eerste zicht toch niet zo slecht
Anderzijds slechts 92mio terugbetaald en nog 128 mio uistaand kapitaal. Dit toont aan dat de meeste leningen vrij recent zijn, en dus nog geen tijd gehad hebben om te defaulten.
Twijfel of deze cijfers historisch beter zijn dan junk bonds, hetgeen ik als benchmark zou gebruiken om hun vooropgesteld rendement te evalueren.
Voor lendahand dus 1.8 mio afgeschreven en 92.8 mio terugbetaald.
2%, op het eerste zicht toch niet zo slecht
Anderzijds slechts 92mio terugbetaald en nog 128 mio uistaand kapitaal. Dit toont aan dat de meeste leningen vrij recent zijn, en dus nog geen tijd gehad hebben om te defaulten.
Twijfel of deze cijfers historisch beter zijn dan junk bonds, hetgeen ik als benchmark zou gebruiken om hun vooropgesteld rendement te evalueren.
De defaults, allemaal gevolg van covid niet belangrijk waarschijnlijk.
Wat heden daar meer en meer is blootstelling aan wisselrisico en daarboven op default.
Beginnen nu ook met alles uit handen te geven aan derden.
Estate Guru believer.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik ga het niet analyseren, maar komen die overéén met de "marketing" op https://www.lendahand.com/nl-NL ?pmu schreef: ↑11 april 2024, 10:24 Die cijfers kun je toch hier terugvinden? https://www.lendahand.com/nl-NL/portfolio
Het belangrijkste woordje is "tot" ... ik kan aannemen dat het niet hoger zal zijn, maar velen lezen over "tot" wellicht over ... ;-)"Investeer vanaf €10 in hun crowdfunding projecten en ontvang tot 8% rente per jaar."
Het belangrijkste woordje is "tot" ... ik kan aannemen dat het niet hoger zal zijn, maar velen lezen over "tot" wellicht over ... ;-)EarthNvstr1 schreef: ↑11 april 2024, 18:47
"Investeer vanaf €10 in hun crowdfunding projecten en ontvang tot 8% rente per jaar."
[/quote]
8% bruto min 30% rv = max 5,6 % netto.
Estate Guru believer.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer: