beleggen vastgoed spanje
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: beleggenik z vastgoed spanje
Ik zit momenteel in Torrox. Regio tussen Malaga en Almeria. Er staan hier enorm veel verouderde urbanisaties langs de kust en ze zijn nog volop aan het bijbouwen. Geen gezonde situatie wat mij betreft.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Re: beleggen vastgoed spanje
Ik ben nu ook geïnteresseerd in een appartement in Spanje regio Alicante/Almeria/Malaga.
Welke vastgoedfirma's zijn betrouwbaar?
We gaan ook zeker eens naar een second home beurs gaan voor info.
Goede begeleiding is belangrijk voor onze keuze.
Portugal Algarve eventueel als alternatief maar ik denk duurder in aankoop.
Ze prijzen zilverkust aan, maar het weer is daar nu toch een pak minder merk ik tov Spanje.
Ze prijzen zilverkust aan, maar het weer is daar nu toch een pak minder merk ik tov Spanje.
Beter je geld beleggen en met je meerwaarde op reis gaan, is veel interessanter ...
Ter plaatse gaan en zelf kijken en deals sluiten met de verkoper, ik zou helemaal geen lokale (Belgisch dan) tussenspeler gebruiken.Brugse Leeuw schreef: ↑25 juli 2019, 15:16 Ik ben nu ook geïnteresseerd in een appartement in Spanje regio Alicante/Almeria/Malaga.
Ook handig: foreclosures van banken. Soms interessante koopjes te doen, maar de echt retegoedkope properties van in 2013-2014 heb je niet meer. Driekamer appartement aan zee, iets boven Tortosa, 150 meter van het strand, bouwjaar 1995 voor 92.500 EUR.
Ik hoop dus stiekem op nog een vastgoedcrisis

- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Ok voor de beste deals rechtstreeks maar dan sta je daar ook zonder begeleiding.
Azull en Hip estates lijken mij qua service wel de beste.
Azull en Hip estates lijken mij qua service wel de beste.
Ik kan u alvast zeggen, Hip Estates zeker niet
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Als je de spaanse taal niet machtig bent...begin er maar aan. En bij welke bouwirma moet je zijn zonder bedot te worden als buitenlander?
Ik betaal liever iets meer en dan verlost ben van al die administratieve rompslomp.
Roger, waarom Hip niet? Slechte ervaringen mee?
Heb u een privé bericht gestuurd leeuw.... :-)
Wij zijn ook bezig met de overweging aankoop in Spanje. Ik ben het eens met Roger7. Voor ons is Hip Estate direct afgevallen om mee samen te werken. Zijn op kantoor geweest, een aantal vragen gesteld waar ze geen antwoord op hadden en kregen dan het volgende " dat gaat ge zelf moeten uitzoeken ". Dan stopt het voor ons. We vonden ze redelijk opdringerig. Geen kantoor voor de gewone werkman. Ik denk eens getekend daar, trek uwe plan, dat was ons gevoel.
Fiscaal gezien, aankoop , verblijf , erfenis is Portugal altijd de beste keuze.Brugse Leeuw schreef: ↑25 juli 2019, 15:16 Ik ben nu ook geïnteresseerd in een appartement in Spanje regio Alicante/Almeria/Malaga.
Als gepensioneerd is in Portugal uw Belgisch inkomen fiscaal zo goed als nul Zero belastingen bij uw domiciel daar.
Estate Guru believer.
Weet je een website met betrouwbare fiscale info m.b.t. Portugal?
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
https://moneytalk.knack.be/geld-en-beur ... 86045.html
Ik bedoelde eigenlijk een betrouwbare site voor expats, maar toch bedankt voor de moeite, had ik misschien ook even kunnen vermelden. Zelf maar een rondje googelen en hopelijk niet teveel tegenstrijdige info.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Zap Invest werkt blijkbaar samen met Immo-Axess.
Daar kan je bijv een appartement/villa kopen met 2 tot max 8 personen.
Volgens hen is dit geen timesharing want ben je echt voor de helft tot 1/8 of meer eigenaar naargelang hoeveel deelbewijzen je koopt.
Via een flexibel boekingssysteem kan je dan het aantal weken kiezen naar keuze.
Bij 1/8 heb je 1 week in juli of augustus. Koop je 2/8 heb je het dubbele.
De jaarlijkse kosten zijn dan ook een pak minder dan wanneer je het volledig in eigendom hebt.
Vraag me dan wel af hoe het gaat met het kiezen van de inrichting enzo?
Er zijn ongetwijfeld ook nadelen, maar misschien niet zo'n slecht idee voor kopers die met 8 weken per jaar voldoende hebben en zich verder geen zorgen omtrent verhuur en onderhoud wil maken?
Zo kan je voor 1/8 al intekenen in een luxeproject aan de costa del sol vanaf 29000€.
Iemand ervaringen of opmerkingen ervoren?
Interessant of mijden als de pest?
Daar kan je bijv een appartement/villa kopen met 2 tot max 8 personen.
Volgens hen is dit geen timesharing want ben je echt voor de helft tot 1/8 of meer eigenaar naargelang hoeveel deelbewijzen je koopt.
Via een flexibel boekingssysteem kan je dan het aantal weken kiezen naar keuze.
Bij 1/8 heb je 1 week in juli of augustus. Koop je 2/8 heb je het dubbele.
De jaarlijkse kosten zijn dan ook een pak minder dan wanneer je het volledig in eigendom hebt.
Vraag me dan wel af hoe het gaat met het kiezen van de inrichting enzo?
Er zijn ongetwijfeld ook nadelen, maar misschien niet zo'n slecht idee voor kopers die met 8 weken per jaar voldoende hebben en zich verder geen zorgen omtrent verhuur en onderhoud wil maken?
Zo kan je voor 1/8 al intekenen in een luxeproject aan de costa del sol vanaf 29000€.
Iemand ervaringen of opmerkingen ervoren?
Interessant of mijden als de pest?