beleggen vastgoed spanje
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Re: beleggen vastgoed spanje
Zap Invest werkt blijkbaar samen met Immo-Axess.
Daar kan je bijv een appartement/villa kopen met 2 tot max 8 personen.
Volgens hen is dit geen timesharing want ben je echt voor de helft tot 1/8 of meer eigenaar naargelang hoeveel deelbewijzen je koopt.
Via een flexibel boekingssysteem kan je dan het aantal weken kiezen naar keuze.
Bij 1/8 heb je 1 week in juli of augustus. Koop je 2/8 heb je het dubbele.
De jaarlijkse kosten zijn dan ook een pak minder dan wanneer je het volledig in eigendom hebt.
Vraag me dan wel af hoe het gaat met het kiezen van de inrichting enzo?
Er zijn ongetwijfeld ook nadelen, maar misschien niet zo'n slecht idee voor kopers die met 8 weken per jaar voldoende hebben en zich verder geen zorgen omtrent verhuur en onderhoud wil maken?
Zo kan je voor 1/8 al intekenen in een luxeproject aan de costa del sol vanaf 29000€.
Iemand ervaringen of opmerkingen?
Interessant of mijden als de pest?
Daar kan je bijv een appartement/villa kopen met 2 tot max 8 personen.
Volgens hen is dit geen timesharing want ben je echt voor de helft tot 1/8 of meer eigenaar naargelang hoeveel deelbewijzen je koopt.
Via een flexibel boekingssysteem kan je dan het aantal weken kiezen naar keuze.
Bij 1/8 heb je 1 week in juli of augustus. Koop je 2/8 heb je het dubbele.
De jaarlijkse kosten zijn dan ook een pak minder dan wanneer je het volledig in eigendom hebt.
Vraag me dan wel af hoe het gaat met het kiezen van de inrichting enzo?
Er zijn ongetwijfeld ook nadelen, maar misschien niet zo'n slecht idee voor kopers die met 8 weken per jaar voldoende hebben en zich verder geen zorgen omtrent verhuur en onderhoud wil maken?
Zo kan je voor 1/8 al intekenen in een luxeproject aan de costa del sol vanaf 29000€.
Iemand ervaringen of opmerkingen?
Interessant of mijden als de pest?

Geen ervaring mee. Maar wat me al direct te binnen schiet: hoe verkoop je zoiets als je er van af wil?
Is dat deel dat je dan koopt in volle eigendom of behoort de grond (met recht van opstal) toe aan iemand anders? Dat laatste systeem drukt sterk de aankoopprijzen maar na 99 jaar ben je wel het gebouw kwijt aan de eigenaar van de grond.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Goeie opmerkingen alvast.
Allemaal vragen die je kan vragen.
Als iemand wil verkopen, krijgen de andere eigenaars voorkeur om deel over te nemen heb ik alvast gelezen.
(na 10 jaar)
Je bent eigenaar. Dus ik vermoed dat de grond er ook bij is?
Het is wel een Luikse firma, dus ben toch wat sceptisch...
Allemaal vragen die je kan vragen.
Als iemand wil verkopen, krijgen de andere eigenaars voorkeur om deel over te nemen heb ik alvast gelezen.
(na 10 jaar)
Je bent eigenaar. Dus ik vermoed dat de grond er ook bij is?
Het is wel een Luikse firma, dus ben toch wat sceptisch...
Heb altijd horen vertellen dat als je iets koopt in spanje je dit moet doen met een Belgische advokaat, omdat de regels helemaal anders zijn dan we hier in Belgie gewoon zijn,wil je niet in een zure appel gebeten hebben.
Als buitenlander kan je in spanje nooit grond verwerven heb ik me laten wijsmaken.
Ook nakijken of je een " watervergunning hebt " enz.
Als buitenlander kan je in spanje nooit grond verwerven heb ik me laten wijsmaken.
Ook nakijken of je een " watervergunning hebt " enz.
Ik opteer dan eerder voor een Spaanse advocaat dan een Belgische, eerlijk gezegd...
Als hij nederlands spreekt of jij spaans misschien ja.
Ook alle dokumenten laten vertalen in je eigen taal.
Er zijn belgische advokaten die je daar in begeleiden en de wetten en regels daar heel goed kennen, en de spaanse taal ook perfekt machtig zijn.
-
- Newbie
- Contacteer:
je koopt sowieso met een spaanse advocaat, al dan niet nederlandstalig... die is, naast een makelaar die u verder helpt, heel belangrijk om er voor te zorgen dat alles op z'n pootjes komt...