beleggen vastgoed spanje
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
beleggen vastgoed spanje
Hallo,
Heeft er iemand ervaring hiermee? Is dit nog een degelijke belegging? Voor- nadelen.
Wellicht te laat maar besef dat geld op de bank alleen maar minder waard wordt.
Bedankt
Heeft er iemand ervaring hiermee? Is dit nog een degelijke belegging? Voor- nadelen.
Bedankt
Re: beleggen vastgoed spanje
Ik heb zelf hier geen ervaring mee , maar ken wel wat mensen die dit gedaan hebben.
Ik denk dat je jezelf volgende vragen moet stellen:
Koop ik daar vastgoed puur voor de opbrengst dan zou ik zeggen niet doen..
Ga je zelf een aantal keer per jaar naar Spanje om daar te verblijven, eventueel kinderen familie wat je kan laten gaan en de overige tijdstippen het trachten te verhuren? dan zou ik zeggen ja..
de voordelen imo:
Op lange termijn een voordelige vakantiebestemming
zon zee strand
relatief goedkoop (in vergelijking met onze badsteden en andere europese badsteden in combinatie met de bereikbaarheid/afstand)
Nadelen:
-Geen controle als je niet daar bent
-Goede begeleiding zoeken om met al de administratieve formaliteiten + verhuur om te gaan (als je kennis van zaken hebt en de taal spreekt ligt dit anders)
Ik denk dat je jezelf volgende vragen moet stellen:
Koop ik daar vastgoed puur voor de opbrengst dan zou ik zeggen niet doen..
Ga je zelf een aantal keer per jaar naar Spanje om daar te verblijven, eventueel kinderen familie wat je kan laten gaan en de overige tijdstippen het trachten te verhuren? dan zou ik zeggen ja..
de voordelen imo:
Op lange termijn een voordelige vakantiebestemming
zon zee strand

relatief goedkoop (in vergelijking met onze badsteden en andere europese badsteden in combinatie met de bereikbaarheid/afstand)
Nadelen:
-Geen controle als je niet daar bent
-Goede begeleiding zoeken om met al de administratieve formaliteiten + verhuur om te gaan (als je kennis van zaken hebt en de taal spreekt ligt dit anders)
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik hoop dat je de aankoop van vastgoed in een land als Spanje niet louter als belegging ziet.
Het zou in de eerste een plaats een droom moeten zijn die werkelijkheid wordt. Een verrijking van uw leven, van je partner, nageslacht, vrienden en familie.
Een plaats waar je naartoe wil gaan.
Een plaats waar je eens aan wat anders denkt dan aan geld.
Het zou in de eerste een plaats een droom moeten zijn die werkelijkheid wordt. Een verrijking van uw leven, van je partner, nageslacht, vrienden en familie.
Een plaats waar je naartoe wil gaan.
Een plaats waar je eens aan wat anders denkt dan aan geld.
Beleggen is een iets.hagi schreef:Hallo,
Bedankt
Erfenis planning kan voor verassing zorgen.
alternatief Portugal inkomsten als europeaan belasting vrij als daar uwe domiciel is.
Estate Guru believer.
Volgens mij zijn dit zeer domme desinvesteringen. Vooreerst de illusie dat je er zelf veel naar toe zal gaan. Dat zal opgaan de eerste 2 à 3 jaar, nadien heb je het er wel gezien en wil je wel eens iets anders. Ten tweede alle praktische hinder: daar toekomen = auto huren, inkopen doen, kuisen, ... Ten derde is er de illusie van verhuur. Verhuur zal matig zijn, eerst aan familie en bekenden of eens een collega. Ga je daar dan al de volle pot voor rekenen? Die komen ook maar één of twee keer en dan? Dan mag je het laten doen door de lokale maffia. Geen controle over werkelijke bezetting en huurprijzen. Die hebben hun favorietjes, de brave Belgjes laten ze snel links liggen. Alternatief kan je het van hieruit verhuren. Hoeveel wordt er dan niet afgeroomd via dure internetsites?
Het grote probleem blijft dat al je er iets aan wil overhouden, je moet opboksen tegen goedkope en luxueuze all in vakanties in Turkije, waar je als een god behandeld wordt. Voor de doorsnee vakantieganger is dat toch een leuker vooruitzicht.
Bovendien veroudert dergelijk vastgoed snel, doordat er voortdurend nieuw vastgoed bijkomt.
Ik zou dat dus nooit doen. Beter is met je centen hier iets te kopen en te verhuren en ga met die centen lekker op vakantie.
Het grote probleem blijft dat al je er iets aan wil overhouden, je moet opboksen tegen goedkope en luxueuze all in vakanties in Turkije, waar je als een god behandeld wordt. Voor de doorsnee vakantieganger is dat toch een leuker vooruitzicht.
Bovendien veroudert dergelijk vastgoed snel, doordat er voortdurend nieuw vastgoed bijkomt.
Ik zou dat dus nooit doen. Beter is met je centen hier iets te kopen en te verhuren en ga met die centen lekker op vakantie.
denk dat dit toch genuanceerd moet worden, 't is niet omdat je in Spanje iets hebt, dat dat je moet verhinderen om nog andere reizen te maken hé... 't is een investering, maar één waar je écht plezier kan van hebben ook hé, en als je je goed omringd met de juiste mensen ter plaatse, heb je ook niet al te veel zorgen..
En als je wil verhuren, er zijn zééker genoeg mensen die niet naar schranspartijen-hotels in Turkije willen, trouwens goedkoop zijn die ook al lang niet meer..
Maar inderdaad, ik denk niet dat je dit als 100 % pure belegging en money-maker mag zien, maar eerder als een goedkoop stekje in 't buitenland waar je zelf véél van kan genieten (of nu kopen terwijl het nog te betalen is en genieten als je gepensioneerd bent) en à la limite een week of 8 weekverhuur, dat er voor zorgt dat alle vaste kosten ginderachter betaald zijn, én mogelijks ook uw eigen verlof daardoor gefinancieerd kan worden..
En hier iets kopen en verhuren, da's zeker en vast minder rendement, en zeker als je een nieuwbouwappartementje wil kopen en zelf geen verbouwingen wil doen.... nieuwbouwappartement hier in belgie kost op de meest onnozele locatie tegenwoordig snel 250.000 all in, en daarvoor koop je er bijna 2 in Spanje :-). Ik heb de piste van een tweede eigendom in Belgie ook bewandeld en heb mijn conclusies getrokken :-)
En als je wil verhuren, er zijn zééker genoeg mensen die niet naar schranspartijen-hotels in Turkije willen, trouwens goedkoop zijn die ook al lang niet meer..
Maar inderdaad, ik denk niet dat je dit als 100 % pure belegging en money-maker mag zien, maar eerder als een goedkoop stekje in 't buitenland waar je zelf véél van kan genieten (of nu kopen terwijl het nog te betalen is en genieten als je gepensioneerd bent) en à la limite een week of 8 weekverhuur, dat er voor zorgt dat alle vaste kosten ginderachter betaald zijn, én mogelijks ook uw eigen verlof daardoor gefinancieerd kan worden..
En hier iets kopen en verhuren, da's zeker en vast minder rendement, en zeker als je een nieuwbouwappartementje wil kopen en zelf geen verbouwingen wil doen.... nieuwbouwappartement hier in belgie kost op de meest onnozele locatie tegenwoordig snel 250.000 all in, en daarvoor koop je er bijna 2 in Spanje :-). Ik heb de piste van een tweede eigendom in Belgie ook bewandeld en heb mijn conclusies getrokken :-)
Al eens gekeken naar bulgarije?
mja, onbekend maakt onbemind, maar ik "voel" en "heb" niets met Bulgarije... Mogelijks (zeker weten) kan je nog goedkoper kopen in Bulgarije dan in Spanje, maar in Senegal is het NOG veel goedkoper hoor :-)
Grootste voordeel van Spanje is dat er regio's zijn waar echt goede gezondheidszorgen te krijgen zijn, net zoals hier, het klimaat is in bepaalde regio's top, je zit er niet "afgezonderd' tussen de Spanjaarden (ik wil in mijnen ouwen dag ginderachter graag contact met andere Vlamingen) etc etc... 't is allemaal persoonlijke keuze, en afhankelijk van wat je zelf precies zoekt en wil, moet ieder zijn keuze maken om in dit of dat land iets te kopen...
Grootste voordeel van Spanje is dat er regio's zijn waar echt goede gezondheidszorgen te krijgen zijn, net zoals hier, het klimaat is in bepaalde regio's top, je zit er niet "afgezonderd' tussen de Spanjaarden (ik wil in mijnen ouwen dag ginderachter graag contact met andere Vlamingen) etc etc... 't is allemaal persoonlijke keuze, en afhankelijk van wat je zelf precies zoekt en wil, moet ieder zijn keuze maken om in dit of dat land iets te kopen...
Ik vind dit wel een goed idee Hagi. Ik heb er ook al aan zitten denken.
Heb je al eens gekeken naar dat programma op Vitaya: 'A place in the sun'? (een plekje onder de zon). Het gaat over koppels die een appartement of huis zoeken in Spanje en ze worden begeleidt door een host.
Ik zou zeggen informeer je heel goed op voorhand en neem de juiste mensen onder de arm. Zoek bijvoorbeeld eens contact met Vlamingen die al iets gekocht hebben in Spanje en wat hun ervaringen zijn. Misschien kunnen ze je ook helpen in de administratieve rompslomp van de aankoop.
Succes nog.
Heb je al eens gekeken naar dat programma op Vitaya: 'A place in the sun'? (een plekje onder de zon). Het gaat over koppels die een appartement of huis zoeken in Spanje en ze worden begeleidt door een host.
Ik zou zeggen informeer je heel goed op voorhand en neem de juiste mensen onder de arm. Zoek bijvoorbeeld eens contact met Vlamingen die al iets gekocht hebben in Spanje en wat hun ervaringen zijn. Misschien kunnen ze je ook helpen in de administratieve rompslomp van de aankoop.
Succes nog.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Veel informatie van en voor uitgeweken Vlamingen vind je op Vlamingen in de Wereld.
Meer specifiek over Spanje.
Meer specifiek over Spanje.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Onlangs was er op Voor hetzelfde geld op één een special over Spanje : https://www.een.be/voor-hetzelfde-geld.
Als je bij 30/8 kijkt (onderaan) zie je de onderwerpen staan. Een huisje zoeken was er een van.
Als je bij 30/8 kijkt (onderaan) zie je de onderwerpen staan. Een huisje zoeken was er een van.
een droom bij velen....maar een droom is soms vooral mooi zolang het een droom blijft; zal vooral veel kopzorgen geven;
en spanje is zowat het nieuwe turkije aan het worden qua democratische evolutie...
en spanje is zowat het nieuwe turkije aan het worden qua democratische evolutie...
als je schrik hebt van kopzorgen mag je inderdaad nooit iets doen... koop geen huis, koop geen buitenlands vakantieappartement, koop nooit geen aandelen, koop ook geen kinderen want oeieieie, kopzorgen :-))) 

Ik denk er ook over na , maar ben ook eerder terughoudend. Er komt inderdaad heel wat bij kijken. Als investering zou ik het zeker nooit doen, voor persoonlijk gebruik overweeg ik het reeds geruime tijd.
Blijkbaar wordt er een topic van 2016 terug opgevist.
Een vriend van mij heeft een appartement in de buurt van Estoril. Gaat slechts 2-3 per jaar naar ginder voor in totaal 3-4 weken, schat ik. Ik zou zot worden als het hier koud/nat is en ik er niet naartoe kan omdat ik hier nog mijn beroepsactiviteiten moet uitoefenen. Ik vind dan ook dat ge beter naar daar verhuist als ge aan zuiders vastgoed denkt. Waarschijnlijk kunnen de meesten dat pas bij pensionering.
En zoals reeds aangehaald: waarom naar Spanje als je in Portugal onbelast je groepsverzekering bij pensionering kan laten uitbetalen?
Een vriend van mij heeft een appartement in de buurt van Estoril. Gaat slechts 2-3 per jaar naar ginder voor in totaal 3-4 weken, schat ik. Ik zou zot worden als het hier koud/nat is en ik er niet naartoe kan omdat ik hier nog mijn beroepsactiviteiten moet uitoefenen. Ik vind dan ook dat ge beter naar daar verhuist als ge aan zuiders vastgoed denkt. Waarschijnlijk kunnen de meesten dat pas bij pensionering.
En zoals reeds aangehaald: waarom naar Spanje als je in Portugal onbelast je groepsverzekering bij pensionering kan laten uitbetalen?