Beleggingsstrategie na invoering meerwaardebelasting
TIP
Re: Beleggingsstrategie na invoering meerwaardebelasting
Ik vrees dat ze al die berekeningen aan de beleggers zullen laten : "trek uw plan maar zorg dat het juist is ...."KleineSpaarder schreef: ↑Gisteren 14:50Breng ze niet op gedachten of ze gaan op de winsten van munten ook nog eens belastingen heffen. Wie dollars in cash bijhoudt, betaalt belastingen op de koerswinst
Om op je vraag te antwoorden: het heeft geen belang of je in dollars blijft of niet (of start van dollars of niet). Start of blijf je in dollars: bereken de waarde op het moment van de start of de verkoop. Laat je je in euro betalen of betaal je in euro: dan doet de bank de berekening voor jou, maar rekent wel een marge op de koers dollar euro. Dat zijn dan kosten die je mag aftrekken, dus kun je gewoon de berekening van de bank overnemen. Behalve als je die marge niet mag aftrekken, dan moet je zelf de berekening maken en draag je het verlies van de marge volledig.
Het zijn al die details die in de definitieve wet gaan moeten staan. Hoe slechter de politici hun werk doen, hoe slechter de details afgedekt zijn. En dus hoe groter de ACHTERPOORTEN zullen zijn en hoe groter de kans dat de Raad van State de wet zal VERNIETIGEN, al dan niet met terugwerkende kracht Geen compassie met politici. Ze moeten maar hun werk doen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
hoe zou jij de studies weerleggen die beweren dat 80-90% van de actieve beleggers de index(trackers) niet kloppen?KleineSpaarder schreef: ↑Vandaag 15:56Wie geen hangmatbelegger is, behaalt gemakkelijk 10% rendement per jaar meer dan de hangmatbelegger.doorwinterd schreef: ↑Vandaag 14:42 klopt, tob is hét gedrocht
-speculatietaks werd afgevoerd wegens lagere tob inkomsten
en mocht men nu beslissen om het na een jaar of tien bijhouden vrij te stellen van meerwaardebelasting =
- iedereen voor groot stuk de hangmat in (accumulating etf)
- dalende inkomsten RV
- verschrompelende tob taksen
- geraamde inkomsten meerwaardebelasting veel lager dan gepland
niet te doen dus
(in feite wel voor de meeste beleggers want hun rendement zou aanzienlijk stijgen)
Klopt, tegen over de paar 100 miljoen die de meerwaardentaks heel misschien zou kunnen opbrengen staat een verhoging van de belastingsvrije schijf in de personen belasting. Zelfs Bouchez claimt met dit regeer akkoord een taxcut van 1,5 miljard te hebben gescoord
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
-
- Jr. Member
- Contacteer:
10% is het langdurig actuarieel rendement van de meest consequente hangmatbelegger in een brede wereldindex. Dat houdt rekening met alle dalingen, ook die van 50% en meer.
Heeft dus niets met rijk rekenen te maken. Alleen met jouw onwetendheid. Maar dat kun je gemakkelijk oplossen: internet heeft goede bronnen.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
De opmerking van Finny, of die van mij ging over het feit dat jij automatisch uitgaat van een verdubbeling na 7 jaar wat natuurlijk niet zo is daar er ook slechtere periodes tussen zitten ! De 10% op lange termijn is zeker wel een feit, ik zit gemiddeld tussen de 12-14% met mijn hangmatportfolio.KleineSpaarder schreef: ↑Vandaag 19:0910% is het langdurig actuarieel rendement van de meest consequente hangmatbelegger in een brede wereldindex. Dat houdt rekening met alle dalingen, ook die van 50% en meer.
Heeft dus niets met rijk rekenen te maken. Alleen met jouw onwetendheid. Maar dat kun je gemakkelijk oplossen: internet heeft goede bronnen.
En je stijl begint echt wel heel trollerig over te komen, als je wilt dat iedereen je hier op de negeerlijst zet, doe zo voort zou ik zeggen, anders misschien wat normaler doen ...
Make Spaargids " Great Again ! "
Meneer trump, u lijkt me een geboren leider. Gooi ze allemaal in de negeerkerker!
Staat er bij mij al op samen met dirkjan en de huistrol Brembos. Het wordt stilstaan dringen op de negeerlijst.voorheenCP1234 schreef: ↑Vandaag 19:17 En je stijl begint echt wel heel trollerig over te komen, als je wilt dat iedereen je hier op de negeerlijst zet, doe zo voort zou ik zeggen, anders misschien wat normaler doen ...
Jammer dat je hun berichten nog te zien krijgt wanneer iemand hen quote.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Kwakkie schreef: ↑22 minuten geledenStaat er bij mij al op samen met dirkjan en de huistrol Brembos. Het wordt stilstaan dringen op de negeerlijst.voorheenCP1234 schreef: ↑Vandaag 19:17 En je stijl begint echt wel heel trollerig over te komen, als je wilt dat iedereen je hier op de negeerlijst zet, doe zo voort zou ik zeggen, anders misschien wat normaler doen ...
Jammer dat je hun berichten nog te zien krijgt wanneer iemand hen quote.
Klopt, ik word bv. continu gequote door haelewyn met zijn 10 trol-accounts ...; zeer storend maar het is duidelijk dat DPG geen cent over heeft voor spaargids; zelfs een moderator is teveel gevraagd ...
Make Spaargids " Great Again ! "
Inderdaad. De mod treedt zelfs amper nog op bij meldingen. Alles passeert hier gewoon.
Blijkbaar heeft nu ook een flauwe plezante een nick gemaakt genaamd "Kakkie". Hoogstwaarschijnlijk een zoveelste alter-ego.
Blijkbaar zijn er toch veel mensen die hun zielige leven wat kleur willen geven door hier te trollen.
Blijkbaar heeft nu ook een flauwe plezante een nick gemaakt genaamd "Kakkie". Hoogstwaarschijnlijk een zoveelste alter-ego.
Blijkbaar zijn er toch veel mensen die hun zielige leven wat kleur willen geven door hier te trollen.