Belfius afschriften VOLLEDIG elektronisch vanaf 16/12/2015!
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Belfius afschriften VOLLEDIG elektronisch vanaf 16/12/2015!
“Wij gaan 100% voor 95% tevreden klanten” is de quote van Belfius.
Gisteren kreeg ik waarschijnlijk net als vele andere Belgen een brief in de bus (zie bijlage) met de melding dat met ingang van 16/12/2015, ze alle afschriften elektronisch ipv op papier willen afleveren. En dat zoals ze in de brief vermelden "om het u gemakkelijker en vooral comfortabeler te maken"...
tenzij, en dat is het laatste woord op de voorzijde van hun brief...
Je ook de achterzijde van de brief leest waar ze de klant op het einde toch nog de mogelijkheid bieden om ZELF via de webtool “Belfius Direct Net” hun automatische aanpassing opnieuw om te keren naar het vertrouwde papier. Let op, dan is het gemak er weer van af want JIJ, de klant, moet ZELF actie ondernemen!
Zeer flink Belfius. Jullie doen zo maar zonder overleg de switch, het zal jullie worst wezen of de klant hiermee akkoord gaat. Het lijkt me zo het doorvoeren van een eenzijdige aanpassing van de samenwerking. Is de klant het er niet mee eens, dan moet hij ZELF instaan om alles terug naar het oude te brengen. Awel, ik vind dit niet kunnen. En ik vond het des te erger toen ik vernam dat deze melding blijkbaar naar ALLE klanten vertrokken is, ook de klanten die vandaag nog geen gebruik maken van app en webtools. Beste strategen van Belfius, goe fout bezig!
De klant aanmoedigen om deze move te doen was waarschijnlijk te belastend. Nee, gewoon vollenbak uw financieel interessante goesting doordrijven. Ram het maar even door de strot van de klant! Dat vind ik niet kunnen. Ik hoop dat met jullie e-move de fidele en waarschijnlijk veelal iets oudere klant wakker wordt. En dat jullie hem of de familieleden met deze zet de weg tonen naar het echte internetbankieren en hen hierdoor ook laat inzien dat er nog andere banken zijn die evenzeer als jullie volledig elektronisch werken, en waar je ook niet welkom bent voor het ophalen van uittreksels in hun kantoor. Doch waar ze uiteindelijk nog iets meer rente ontvangen en bovendien geen maandelijkse beheerskosten aangerekend krijgen.
Om te besluiten toch melden dat ik zeker niet tegen deze elektronische evolutie ben, maar wel tegen de manier waarop jullie dit doen.
Tot zover de uiting van mijn ongenoegen.
Elektronisch reageren aan mijn adres kan nog gedurende 1 week via dit tijdelijke adres: 0s1pmdgkhye4dl4@jetable (dot) org
Gisteren kreeg ik waarschijnlijk net als vele andere Belgen een brief in de bus (zie bijlage) met de melding dat met ingang van 16/12/2015, ze alle afschriften elektronisch ipv op papier willen afleveren. En dat zoals ze in de brief vermelden "om het u gemakkelijker en vooral comfortabeler te maken"...
tenzij, en dat is het laatste woord op de voorzijde van hun brief...
Je ook de achterzijde van de brief leest waar ze de klant op het einde toch nog de mogelijkheid bieden om ZELF via de webtool “Belfius Direct Net” hun automatische aanpassing opnieuw om te keren naar het vertrouwde papier. Let op, dan is het gemak er weer van af want JIJ, de klant, moet ZELF actie ondernemen!
Zeer flink Belfius. Jullie doen zo maar zonder overleg de switch, het zal jullie worst wezen of de klant hiermee akkoord gaat. Het lijkt me zo het doorvoeren van een eenzijdige aanpassing van de samenwerking. Is de klant het er niet mee eens, dan moet hij ZELF instaan om alles terug naar het oude te brengen. Awel, ik vind dit niet kunnen. En ik vond het des te erger toen ik vernam dat deze melding blijkbaar naar ALLE klanten vertrokken is, ook de klanten die vandaag nog geen gebruik maken van app en webtools. Beste strategen van Belfius, goe fout bezig!
De klant aanmoedigen om deze move te doen was waarschijnlijk te belastend. Nee, gewoon vollenbak uw financieel interessante goesting doordrijven. Ram het maar even door de strot van de klant! Dat vind ik niet kunnen. Ik hoop dat met jullie e-move de fidele en waarschijnlijk veelal iets oudere klant wakker wordt. En dat jullie hem of de familieleden met deze zet de weg tonen naar het echte internetbankieren en hen hierdoor ook laat inzien dat er nog andere banken zijn die evenzeer als jullie volledig elektronisch werken, en waar je ook niet welkom bent voor het ophalen van uittreksels in hun kantoor. Doch waar ze uiteindelijk nog iets meer rente ontvangen en bovendien geen maandelijkse beheerskosten aangerekend krijgen.
Om te besluiten toch melden dat ik zeker niet tegen deze elektronische evolutie ben, maar wel tegen de manier waarop jullie dit doen.
Tot zover de uiting van mijn ongenoegen.
Elektronisch reageren aan mijn adres kan nog gedurende 1 week via dit tijdelijke adres: 0s1pmdgkhye4dl4@jetable (dot) org
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Belfius afschriften VOLLEDIG elektronisch vanaf 16/12/20
Dat is toegepaste psychologie. Wanneer je aan een groep een verandering voorstelt moet je niet vragen wie er voor is maar wie er tegen is. Dat in de wetenschap dat veel mensen te lui zijn om hun vinger op te steken of omdat het voor hen eender is.
Gefeliciteerd trouwens met je eerste bericht in zeven jaar.
Gefeliciteerd trouwens met je eerste bericht in zeven jaar.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Belfius afschriften VOLLEDIG elektronisch vanaf 16/12/20
In het internet bankieren tijdperk waarom er een probleem van maken.
gratis cloud opslag alom , google drive , one drive.
een stapel uitreksels van 5 jaar digitaal bijhouden is piepklein, op papier is het mappen vol en minder bomen.
een jaar overzicht digitaal echt een aanrader.
een pc en internet is in bezit dus wat is eigenlijk dan het probleem.( het uitprinten ? of het digitaal opslaan )
er zijn nog andere banken waar ze met papier werken , maar hoelang nog.
natuurlijk de uitreksels op papier daar kunt ge u nog mee gratis verwarmen.
gratis cloud opslag alom , google drive , one drive.
een stapel uitreksels van 5 jaar digitaal bijhouden is piepklein, op papier is het mappen vol en minder bomen.
een jaar overzicht digitaal echt een aanrader.
een pc en internet is in bezit dus wat is eigenlijk dan het probleem.( het uitprinten ? of het digitaal opslaan )
er zijn nog andere banken waar ze met papier werken , maar hoelang nog.
natuurlijk de uitreksels op papier daar kunt ge u nog mee gratis verwarmen.
Estate Guru believer.
Re: Belfius afschriften VOLLEDIG elektronisch vanaf 16/12/20
Het probleem van topicstarter is dat ze niet vragen of de klant akkoord gaat maar dat die zelf actie moet nemen om alles bij het oude te laten.
-
- VIP member
- Berichten: 1043
- Lid geworden op: 13 nov 2013
- Contacteer:
Re: Belfius afschriften VOLLEDIG elektronisch vanaf 16/12/20
"Tenzij u binnen de 24 u aangetekend reageert zal onze bank al uw tegoeden als de hare beschouwen. Hiermee bent u van alle financiele kopzorgen verlost".Selena1 schreef:Het probleem van topicstarter is dat ze niet vragen of de klant akkoord gaat maar dat die zelf actie moet nemen om alles bij het oude te laten.
Laatst gewijzigd door Leemans-broertje op 20 november 2015, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Belfius afschriften VOLLEDIG elektronisch vanaf 16/12/20
@platin
Het probleem stelt zich als je het maar op 1 plaats bewaart. Gaat uw pc kapot of wordt uw 'cloud' gewist, dan ben je uw uittreksels kwijt. Uittreksels bewaar ik toch ook nog het liefst op papier. Tenzij ons huis afbrandt, zullen ze hoogstens wat vergelen...
Bedankt voor de heads up, Eteab! Ik ga dit aanpassen van zodra ik de brief ontvang.
Het probleem stelt zich als je het maar op 1 plaats bewaart. Gaat uw pc kapot of wordt uw 'cloud' gewist, dan ben je uw uittreksels kwijt. Uittreksels bewaar ik toch ook nog het liefst op papier. Tenzij ons huis afbrandt, zullen ze hoogstens wat vergelen...
Bedankt voor de heads up, Eteab! Ik ga dit aanpassen van zodra ik de brief ontvang.
Re: Belfius afschriften VOLLEDIG elektronisch vanaf 16/12/20
Beste Selana,
Jij hebt het begrepen!
Ik heb zoals gemeld GEEN probleem met het "cloud" gebeuren. Gewoon de manier waarop, dat stoort me mateloos.
Iets waar ik in mijn oorspronkelijk bericht geen melding van gemaakt heb, ik heb het gevoel dat er geen e-alternatief voorzien is om bv.snel zaken af te punten. Uitgaven/inkomsten vs wat er werkelijk af of op mijn rekening kwam. Liep in het verleden zeer af en toe wel eens fout, doch tot op heden niet altijd in mijn nadeel. ik ben er helaas niet rijk op geworden :-).
Jij hebt het begrepen!
Ik heb zoals gemeld GEEN probleem met het "cloud" gebeuren. Gewoon de manier waarop, dat stoort me mateloos.
Iets waar ik in mijn oorspronkelijk bericht geen melding van gemaakt heb, ik heb het gevoel dat er geen e-alternatief voorzien is om bv.snel zaken af te punten. Uitgaven/inkomsten vs wat er werkelijk af of op mijn rekening kwam. Liep in het verleden zeer af en toe wel eens fout, doch tot op heden niet altijd in mijn nadeel. ik ben er helaas niet rijk op geworden :-).
Re: Belfius afschriften VOLLEDIG elektronisch vanaf 16/12/20
Hoe met wettelijke bewijswaarde als je geen originele papieren bankafschriften meer ontvangt...
?
Zal niet de eerste zijn waar ineens zijn saldo per vergissing op nul staat,en wat als single, en je overlijdt en je erfgenaam geen toegang niet meer heeft tot online banking wegens afgesloten.

Zal niet de eerste zijn waar ineens zijn saldo per vergissing op nul staat,en wat als single, en je overlijdt en je erfgenaam geen toegang niet meer heeft tot online banking wegens afgesloten.
Re: Belfius afschriften VOLLEDIG elektronisch vanaf 16/12/20
@Eteab: maak je er maar niet druk over. Geef aan dat je je uittreksels verder op papier wil krijgen en de kous is af. Wees blij dat je die mogelijkheid nog hebt. Ze hadden evengoed de papieren uittreksels volledig kunnen afschaffen of je ervoor laten betalen.
Re: Belfius afschriften VOLLEDIG elektronisch vanaf 16/12/20
Ik stel voor dat iedereen die het met deze manier van werken oneens is een brief stuurt waarin je melding maakt dat we vanaf heden beheerskosten gaan aanrekenen. Ik wil gerust de template maken. Elk van ons zet er dan een unieke link in waar ze bij elk van ons de mogelijkheid hebben om deze kosten te niet te doen. Gewoon een koekje van eigen Belfius deeg. Helaas heb ik vanuit mijn situatie als arme klant de power niet om dit tot een goed einde te brengen.
BTW Ludo, terecht punt ivm alleenstaanden die nu verplicht de e-side opgestuurd worden. eerlijk gezegd, geen idee hoe je daar mee kan omgaan. Zal wel allemaal wettelijk geregeld zijn, maar niet altijd evident als je geen vrienden / kennissen hebt die uw doen of laten een beetje kennen. De bank weer tevreden dat er extra slapende rekeningen bijkomen zeker.
En selena1, ook nog bedankt voor de felicitaties voor mijn 1e post na 7 jaar :-). Zeer opmerkzaam! Een echte dame zeker?
And remember:
To win: the choices are, be first, be smart or cheat. -> scène uit film Margin Call
BTW Ludo, terecht punt ivm alleenstaanden die nu verplicht de e-side opgestuurd worden. eerlijk gezegd, geen idee hoe je daar mee kan omgaan. Zal wel allemaal wettelijk geregeld zijn, maar niet altijd evident als je geen vrienden / kennissen hebt die uw doen of laten een beetje kennen. De bank weer tevreden dat er extra slapende rekeningen bijkomen zeker.
En selena1, ook nog bedankt voor de felicitaties voor mijn 1e post na 7 jaar :-). Zeer opmerkzaam! Een echte dame zeker?
And remember:
To win: the choices are, be first, be smart or cheat. -> scène uit film Margin Call
Re: Belfius afschriften VOLLEDIG elektronisch vanaf 16/12/20
@Eteab,
Bedankt om dit te laten weten. Ik ben het volledig met jou eens dat het niet kan dat Belfius dit eenzijdig opdringt aan haar klanten, zonder eerst hun mening te vragen.
Ik heb zelf geen probleem met volledig elektronische afschriften en doe dit al jaren bij diverse banken.
Maar: er zijn inderdaad heel wat uitzonderingen en deze betreffen niet alleen "ouderen" of mensen die weinig of geen internet-ervaring hebben.
Zoals de meeste spaargidsers weten, was Belfius voorheen Dexia en dit was dé bank bij uitstek waarmee de OCMW' s werken. Daardoor komt dat er heel wat mensen zijn die noodgedwongen klant werden bij Dexia, en nu dus bij Belfius.
Zo is het ook gegaan bij mijn (stief)zoon, wiens rekeningen aanvankelijk via OCMW budget-begeleiding gedwongen naar Dexia werden overgedragen. Later werd het beheer van zijn financiële zaken door de Vrederechter toevertrouwd aan zijn vader (mijn man), als diens voorlopig bewindvoerder.
Daar deze verantwoording moet afleggen bij het vredegerecht dient hij alle uittreksels op papier bij te houden, en wij zien het niet zitten dat wij dit allemaal op onze kosten zouden moeten printen. (Het gaat in dit geval o.a. over dagelijkse verrichtingen van zeer kleine bedragen voor de persoonlijke zakgeld-rekening van de zoon, die verstandelijk niet in staat is tot geldbeheer).
En ik kan jullie verzekeren dat er massa's mensen in een vergelijkbare situatie verkeren, en als dusdanig klant zijn bij Belfius.
Bedankt om dit te laten weten. Ik ben het volledig met jou eens dat het niet kan dat Belfius dit eenzijdig opdringt aan haar klanten, zonder eerst hun mening te vragen.
Ik heb zelf geen probleem met volledig elektronische afschriften en doe dit al jaren bij diverse banken.
Maar: er zijn inderdaad heel wat uitzonderingen en deze betreffen niet alleen "ouderen" of mensen die weinig of geen internet-ervaring hebben.
Zoals de meeste spaargidsers weten, was Belfius voorheen Dexia en dit was dé bank bij uitstek waarmee de OCMW' s werken. Daardoor komt dat er heel wat mensen zijn die noodgedwongen klant werden bij Dexia, en nu dus bij Belfius.
Zo is het ook gegaan bij mijn (stief)zoon, wiens rekeningen aanvankelijk via OCMW budget-begeleiding gedwongen naar Dexia werden overgedragen. Later werd het beheer van zijn financiële zaken door de Vrederechter toevertrouwd aan zijn vader (mijn man), als diens voorlopig bewindvoerder.
Daar deze verantwoording moet afleggen bij het vredegerecht dient hij alle uittreksels op papier bij te houden, en wij zien het niet zitten dat wij dit allemaal op onze kosten zouden moeten printen. (Het gaat in dit geval o.a. over dagelijkse verrichtingen van zeer kleine bedragen voor de persoonlijke zakgeld-rekening van de zoon, die verstandelijk niet in staat is tot geldbeheer).
En ik kan jullie verzekeren dat er massa's mensen in een vergelijkbare situatie verkeren, en als dusdanig klant zijn bij Belfius.
Re: Belfius afschriften VOLLEDIG elektronisch vanaf 16/12/20
origineel in de cloud of op stick of oude hd.TNTim schreef:@platin
Het probleem stelt zich als je het maar op 1 plaats bewaart. Gaat uw pc kapot of wordt uw 'cloud' gewist, dan ben je uw uittreksels kwijt. Uittreksels bewaar ik toch ook nog het liefst op papier. Tenzij ons huis afbrandt, zullen ze hoogstens wat vergelen...
Bedankt voor de heads up, Eteab! Ik ga dit aanpassen van zodra ik de brief ontvang.
het gratis sync back free om te backuppen tussen de opslag dragers.
en auto na instellen altijd een kopij.
en ja toch alles dat crasht , de bank is er ook nog al dan niet tegen betaling.
en in een huishoud program alles bijhouden valt direct op als er wat misloopt.
maar ja daar tijd insteken saaie boel bankrekeningen bijhouden
chatten, skypen, face book , is veel leuker.
zelf al jaren money 97 van microsoft in gebruik zelfs op win 10 om mijn bankzaken op te volgen.
heel handig als klant bij Rabo , kbc , argenta , keytrade , me direct.
zonder een program of file op computer op papier onoverzichtelijk.
leve het digitale bankieren en uitreksels in pdf.
Estate Guru believer.
Re: Belfius afschriften VOLLEDIG elektronisch vanaf 16/12/20
[quote="Eteab"]Ik stel voor dat iedereen die het met deze manier van werken oneens is een brief stuurt waarin je melding maakt dat we vanaf heden beheerskosten gaan aanrekenen.
Tegen de Turtel taks als eerste om mee te doen.
Voor onbelangrijke uitreksels , jammer maar doe nie mee.
Zeg nu zelf maar eens wat belangrijk is gezien u een arme drommel bent.
Papier uitreksels of minder betalen voor uwe electriciteit.
Tegen de Turtel taks als eerste om mee te doen.
Voor onbelangrijke uitreksels , jammer maar doe nie mee.
Zeg nu zelf maar eens wat belangrijk is gezien u een arme drommel bent.
Papier uitreksels of minder betalen voor uwe electriciteit.
Estate Guru believer.
Re: Belfius afschriften VOLLEDIG elektronisch vanaf 16/12/20
@platinU bent het voorbeeld van het 'nieuwe denken'-fascisme?
Meneer is volgens hem met zijn tijd mee en dan moet iedereen maar hetzelfde denken/doen.
)
Meneer is volgens hem met zijn tijd mee en dan moet iedereen maar hetzelfde denken/doen.

Mogen we zelf niet meer uitmaken waar we al dan niet tijd in steken?platin schreef:maar ja daar tijd insteken saaie boel bankrekeningen bijhouden
chatten, skypen, face book , is veel leuker.
Correctie, voor U onbelangrijke uittreksels. (het is trouwens geschreven met twee t's. Als je even zorgvuldig bent in het bijhouden van uw digitale uitTreksels/huishoudbudget als in uw spelling/zinsbouw/verstaanbaarheid dan vrees ik het ergste...platin schreef:Voor onbelangrijke uitreksels

Re: Belfius afschriften VOLLEDIG elektronisch vanaf 16/12/20
Groot gelijk, TNTim. Ik vind ook dat we niet met onze tijd moeten meegaan. Toen ik klein was had ik een spaarboekje bij de Post. Wanneer je daar een storting op deed werd het bedrag in zegeltjes in het boekje geplakt. Er waren zegeltjes van 100 frank, 50 frank, 20 frank, ... Elk zegeltje had zijn eigen kleur. Dan had je na een tijd een kleurig spaarboekje. Dat was nogal wat beter dan die monotone rekeningafschriften van tegenwoordig, laat staan de kleurloze online uittreksels. Ik ga actie voeren om dat terug te krijgen.