Belfius balanced of Bnp paribas pensioenfonds
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Belfius balanced of Bnp paribas pensioenfonds
Nu dit fonds via Rabo.be 3% instapkosten rekent, vraag ik mij of het beter is te stoppen en opnieuw te beginnen bij belfius balanced waar dit 0% is. De kosten bij Belfius zijn 1.73%. Een overdracht naar Belfius lijkt me niet voordelig met die 1.73 % kosten. Mijn vraag is dan ook, starten van 0 bij belfius balanced of alles overdragen naar Belfius?
Re: Belfius balanced of Bnp paribas pensioenfonds
Niet kijken achter die kosten, zelfde fonds overzetten naar AXA met een start 2 bank zichtrekening, je ontvangt 100 €. Ofwel overzetten naar Argenta. Geen premie maar wel ook een goed fonds.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ook wel eens van rendement gehoord?
Is BNP Pension Growth een slecht fonds mss?
Ik heb liever instapkosten en iets beter rendement dan omgekeerd

Je begrijpt me verkeerd, ze bieden ook hetzelfde fonds (BNP Pension Growth) aan, ook met 3 % instapkosten, ondertussen heb je er wel 100 € bij. Hiermee kun je 3 jaar storten in je fonds zonder instapkosten.bertVW schreef:Ook wel eens van rendement gehoord?
Mijn concrete vraag blijft of een overstap naar belfius balanced met 1.73% kosten te overwegen valt. Volgens mij moet je dan op het ganse bedrag dat je over zet, 1.73% kosten betalen.
Ik denk niet dat je op het ganse bedrag 1,73 % kosten moet betalen. Hoeveel kosten weet ik niet, sommige banken dragen deze kosten bij een overzet. Er worden kosten aangerekend door de bank waarbij je weggaat, en Rabobank rekent geen kosten aan als je weggaat. Ik denk wel niet dat de pensioenspaarfondsen van Belfius bij de betere zitten. Ikzelf zou dit fonds niet nemen!
Ik heb zelf het balanced fonds van Belfius. Die 1,73% waar je over praat zijn de lopende kosten die reeds verwerkt zitten in het NIW. Die zijn wat hoger dan de gemiddelde pensioenfondsen, maar daar staat uiteraard tegenover dat er geen instapkost gerekend wordt.
Bij een overdracht zal het volledige bedrag dat je nu reeds gespaard hebt, omgezet worden in deelbewijzen van het balanced fonds. Bijkomend krijg je ook nog eens een bonus van 80 euro als je je fonds voor eind januari overbrengt als ik mij niet vergis.
Bij een overdracht zal het volledige bedrag dat je nu reeds gespaard hebt, omgezet worden in deelbewijzen van het balanced fonds. Bijkomend krijg je ook nog eens een bonus van 80 euro als je je fonds voor eind januari overbrengt als ik mij niet vergis.
Biedt Belfius het BNP Pension Growth fonds aan??lean schreef:Je begrijpt me verkeerd, ze bieden ook hetzelfde fonds (BNP Pension Growth) aan, ook met 3 % instapkosten, ondertussen heb je er wel 100 € bij. Hiermee kun je 3 jaar storten in je fonds zonder instapkosten.bertVW schreef:Ook wel eens van rendement gehoord?
Zou me toch verbazen
Nee, ik bedoelde AXA die het BNP Paribas fonds aanbied.
Ik zal dus niet ieder jaar 1.73% kosten aangerekend krijgen op het totaalbedrag van mijn fonds? Die 1.73% slaat op de NIW.
De NIW is het totaalbedrag van uw fonds 

Je zal inderdaad geen kosten aangerekend krijgen rechtstreeks op het totaalbedrag van je fonds.laain136 schreef:Ik zal dus niet ieder jaar 1.73% kosten aangerekend krijgen op het totaalbedrag van mijn fonds? Die 1.73% slaat op de NIW.
Die 1.73% betreft de werkingskosten van de beheerder, maar worden meteen verrekend in de NIW. Jij zal er zelf dus niets van merken.