Belfius stort zich op onlinebeleggersmarkt
TIP
Re: Belfius stort zich op onlinebeleggersmarkt
Vertel eens over de strategie die er nog niet is.EarthNvstr1 schreef: ↑1 juli 2021, 19:46
De strategie van Medirect (is er nog niet, maar komt) zou wel eens meer impact kunnen hebben op "de anderen" dan wat
Estate Guru believer.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Je hebt een punt, heb mijn post aangepast.
Over de strategie van Medirect kunnen we het hier hebben: de-toekomstplannen-van-medirect-be-t302 ... t=medirect
De online beleggersmarkt tiert welig, de beurzen gaan in 1 streep naar boven. De coronarekening moet ook nog betaald worden. Zolang het blijft stijgen trekt het alles aan, banken, later: overheden etc etc
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
Lijkt mij vooral rechtstreekse concurrentie voor BUX zero, maar dan met een Belgisch sausje en afgekeken van Bolero. Ik ben wel benieuwd naar het platform.
Hoe spreek je dat uit re=bel?
Wellicht wel niet slecht als diversificatie om niet alles bij 1 bank te hebben staan.
En bv als je in etf tracker wil investeren is het goedkoop om net onder 2500 telkens bij te kopen.
Wellicht wel niet slecht als diversificatie om niet alles bij 1 bank te hebben staan.
En bv als je in etf tracker wil investeren is het goedkoop om net onder 2500 telkens bij te kopen.
Op het eerste gezicht een toch wat simplistisch platform.
En de eerste dag na de launch is het platform al niet meer bereikbaar via de app.
Betrouwbaarheid lijkt mij toch ook niet onbelangrijk..

Bogleheadsportefeuille: IWDA (40%) - EMIM (40%) - AGGH (20%)
Vanguard portefeuille : VWCE (80%) - VAGE (20%)
Aandelenportefeuille: Combinatie van familiale holdings & Belgisch vastgoed
Vanguard portefeuille : VWCE (80%) - VAGE (20%)
Aandelenportefeuille: Combinatie van familiale holdings & Belgisch vastgoed
Iemand die weet of je je portefeuille zou kunnen overzetten van Belfius naar Re=Bel?
Mijn vader zit nu bij Belfius en aan de ene kant klaagt die steen en been van geen mogelijkheid om op smartphone te beleggen, maar aan de andere kant "te lui" om te migreren naar Keytrade.
Aangezien Re=Bel best wel betere tarieven heeft dan Belfius, vraag ik mij af of je met 1 druk op de knop zou kunnen overschakelen.
Edit: ik heb al gezien dat iedere bestaande Belfius klant automatisch ook Re=Bel kan "activeren" in hun online banking. Moet eens zoeken dan wat de opties zijn voor een verhuis.
Ook hun focus op duurzaamheid is iets waar jongere mensen net wat gevoeliger voor zijn als thema.
Mijn vader zit nu bij Belfius en aan de ene kant klaagt die steen en been van geen mogelijkheid om op smartphone te beleggen, maar aan de andere kant "te lui" om te migreren naar Keytrade.
Aangezien Re=Bel best wel betere tarieven heeft dan Belfius, vraag ik mij af of je met 1 druk op de knop zou kunnen overschakelen.
Edit: ik heb al gezien dat iedere bestaande Belfius klant automatisch ook Re=Bel kan "activeren" in hun online banking. Moet eens zoeken dan wat de opties zijn voor een verhuis.
Re=bel... rebel? Al beweren ze dat het "Resoluut Belfius" moet zijn.
Ook hun focus op duurzaamheid is iets waar jongere mensen net wat gevoeliger voor zijn als thema.
Waarom geen actie waarbij effecten transfer van oude broker naar Re=Bel wordt vergoed?
Dat zou pas een signaal zijn dat ze het menen.
Dat zou pas een signaal zijn dat ze het menen.
Beste, op hun site vond ik het volgende terug:
https://www.belfius.be/retail/nl/produc ... index.aspx
Breng gratis uw beleggingen naar Belfius
Uw beleggingen (kasbons, obligaties, fondsen, staatsbons... ) voortaan bij Belfius? We betalen u alle kosten terug die uw huidige bank u aanrekent.
En kosteloos bewaring 

ik denk dat de focus ligt op nieuwe beleggers aantrekken. Wat bedoel je met oude broker?
Ik zie op de website staan
Transferkosten:
transfer Belfius > Re=Bel: gratis
https://www.belfius.be/retail/nl/produc ... index.aspx
Hier nog wat meer info ivm de transfer van belfius naar re=bel
Hoe kan ik mijn effecten transfereren tussen mijn portefeuilles of effectendossiers bij Belfius?
Een transfer van effecten tussen 2 Belfius-rekeningen is mogelijk via kantoor. U maakt best een afspraak.
Als de titularissen van beide portefeuilles identiek zijn, dan kan u ook bij Belfius Connect terecht. Hiervoor meld u vooraf aan op uw computer, via Belfius Direct Net. Ga vervolgens naar het menu Producten > Sparen en beleggen > Beleggen, op deze pagina klik rechtsonder op de knop 'Contacteer Belfius'.
Opgelet, sommige portefeuilles zijn bestemd voor specifieke producten, niet elke uitgifte wordt voor deze portefeuilles aanvaard. Bijvoorbeeld enkel aandelen en trackers kunnen worden getransfereerd naar een Re=Bel-portefeuille.
Een transfer tussen 2 Belfius-portefeuilles is gratis.
https://www.belfius.be/webapps/nl/selfc ... rtefeuille
Dus SMGGM je zal even naar het kantoor moeten gaan denk ik?
Iemand al een transactie gedaan? Benieuwd naar de ervaringen.