Belfius stort zich op onlinebeleggersmarkt
TIP
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Belfius stort zich op onlinebeleggersmarkt
Zijn er commerciele acties dat ze de transferkosten op zich nemen indien je je effecten overdraagt?
Kan je enkel de aandelen kopen die zij selecteren of kan je gelijk wel aandeel via dit platform aankopen.Jintro schreef: ↑9 juli 2021, 13:39Top!Pukkie schreef: ↑4 juli 2021, 21:56 antwoord op jintro:
overstap gemaakt: geen enkel probleem. Zelfs al order ingebracht. Allemaal simpel.
Info op website voldoende. Eventuele transfer van belfius naar deze re bel is blijkbaar ook te regelen en gratis. Overgang van andere broker: zoals hier op het forum al aangehaald: kosten zouden ook terugbetaald worden.
Hoe het verder gaat (verhoging kosten): dat weet men bij andere brokers ook niet. Kosten zijn competitief.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Hoe ik het begrijp is dat ze geen beperkingen opleggen, maar je een "boodschap" krijgt als je een aankoop wil doen die niet in hun "beleid" past.
https://www.belfius.be/retail/nl/produc ... index.aspx
We informeren u als klant en belegger over welke ondernemingen Belfius niet of slechts voorwaardelijk ondersteunt, en waarom. Doet u dus een transactie met het aandeel van zo’n onderneming (of met een ETF gebaseerd op een index waar zo’n onderneming in is opgenomen), dan krijgt u een boodschap met onze visie. Het is dan aan u om te beslissen of u doorgaat met de transactie. Als het gaat om een onderneming of ETF waarvoor we deze screening nog niet kunnen uitvoeren, wordt u hier ook over geïnformeerd.
Wil u aandelen en trackers van bij een andere bank overdragen naar Re=Bel?
1. Als u dit nog niet gedaan hebt, ontdek dan Re=Bel en open uw portefeuille.
2. Vraag de overdracht aan.
Ofwel door het onderstaande formulier in te vullen
Ofwel via uw Belfius-kantoor
Goed om te weten: de thuisbank van de effecten kan u hiervoor kosten aanrekenen. Belfius betaalt u alle kosten terug die uw huidige bank u aanrekent.
Download het overdrachtsformulier Download het terugbetalingsformulier
1. Als u dit nog niet gedaan hebt, ontdek dan Re=Bel en open uw portefeuille.
2. Vraag de overdracht aan.
Ofwel door het onderstaande formulier in te vullen
Ofwel via uw Belfius-kantoor
Goed om te weten: de thuisbank van de effecten kan u hiervoor kosten aanrekenen. Belfius betaalt u alle kosten terug die uw huidige bank u aanrekent.
Download het overdrachtsformulier Download het terugbetalingsformulier
Vrijdag een order uitgevoerd, settlement is pas vandaag gebeurd (aankoopbedrag bleef al die tijd geblokkeerd op mijn rekening staan). Vreemde keuze voor een beleggingsplatform.
Hey Poulidor, bij mij is dat sinds de lancering. Ik heb het nog een getest vandaag en nog steeds dezefde error.
Bij mij is bij Bolero de valutadatum ook altijd enkele dagen na uitvoeringsdatum. Terwijl het bedrag beschikbaar voor order ook al werd verlaagd.
Er zijn wel degelijk "beperkingen". Niet alle aandelen of ETF kunnen gekocht worden. Bijvoorbeeld: CNDX op AS (nasdaq 100 op Euronext Amsterdam) en EQQQ (Parijs) kunnen niet gekocht worden...EarthNvstr1 schreef: ↑11 juli 2021, 11:24
Hoe ik het begrijp is dat ze geen beperkingen opleggen, maar je een "boodschap" krijgt als je een aankoop wil doen die niet in hun "beleid" past.
Laatst gewijzigd door Leontje op 14 juli 2021, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ok.
Maar komt dat door dat beleid of door iets anders ?
Zie ook wat-is-v3aa-t30003-15.html?hilit=dacht%20ik#p505777
Ik stelde mij toen ook vragen rond de (niet-)beschikbaarheid van bepaalde assets bij bepaalde brokers.
Kun je het platform hanteren via pc/laptop of alleen via een app?
Ik zit met de gedachte om met kleinere bedragen,via DCA in (Belgische) holdings te investeren.
Om brokers te spreiden dacht ik aan re=bel.
Is het trouwens mogelijk om obligaties te kopen of alleen aandelen en ETF?
Ik zit met de gedachte om met kleinere bedragen,via DCA in (Belgische) holdings te investeren.
Om brokers te spreiden dacht ik aan re=bel.
Is het trouwens mogelijk om obligaties te kopen of alleen aandelen en ETF?
Rebel heeft hier precies nie veel aanhang.
Voor mij is het aanbod sowieso veel te beperkt, maar ik denk dat voor de meeste er geen trigger is om te veranderen
Het is niet dat het beter is dan het huidige aanbod ofzo...
Het is niet dat het beter is dan het huidige aanbod ofzo...
Je kan echter wel via een applicatie individuele aandelen kopen, dit kon voorheen nog niet bij Belfius (andere providers zoals Bolero even buiten beschouwing gelaten).
Verder is het ook (voorlopig?) een goedkoper alternatief dan Bolero voor Euronext Brussels, Paris & Amsterdam-aandelen: voor mensen die geregeld GVVs, Holdings of ETFs kopen (ik spreek dus vanuit mijn standpunt) is het wel een goed alternatief.
ter info: zelf ben ik klant bij Bolero en dit zal niet veranderen, echter zal ik vanaf nu mijn reguliere aankopen holdings & GVVs doen via Belfius Re=Bel
Verder is het ook (voorlopig?) een goedkoper alternatief dan Bolero voor Euronext Brussels, Paris & Amsterdam-aandelen: voor mensen die geregeld GVVs, Holdings of ETFs kopen (ik spreek dus vanuit mijn standpunt) is het wel een goed alternatief.
ter info: zelf ben ik klant bij Bolero en dit zal niet veranderen, echter zal ik vanaf nu mijn reguliere aankopen holdings & GVVs doen via Belfius Re=Bel
Bogleheadsportefeuille: IWDA (40%) - EMIM (40%) - AGGH (20%)
Vanguard portefeuille : VWCE (80%) - VAGE (20%)
Aandelenportefeuille: Combinatie van familiale holdings & Belgisch vastgoed
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Weinig aan op te merken: lage transactiekosten en verwerken gaat vlot. De applicatie is duidelijk niet de hoofdporioriteit van Belfius: zo krijg je bvb. geen SMS voor bevestiging aankoop.EarthNvstr1 schreef: ↑8 september 2021, 00:15Heb je dit ook reeds in de praktijk gebracht en wat is je ervaring dan tot nu toe ?
Bogleheadsportefeuille: IWDA (40%) - EMIM (40%) - AGGH (20%)