Belfius Track
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
Belfius Track
Heeft nog iemand een belegging in een Belfius Track gedaan? Hebben jullie ook bericht gekregen dat sinds 12 april de deelbewijzen niet meer verkocht kunnen worden? En dat in afwachting van een Buitengewone Algemene Vergadering op 30/04/2024 over de ontbinding en de vereffening van de compartimenten. In datzelfde bericht staat Belfius mij verder op de hoogte zou brengen.
Tot nu toe heb ik echter geen nieuws gekregen. Hebben jullie hier al meer informatie over gekregen? Zou bij een uitbetaling (i.g.v. ontbinding en vereffening) ook taks op beursverrichtingen worden afgehouden? Indien dat zou worden afgehouden, zou ik dat niet eerlijk vinden want ik heb niet zelf gekozen om te verkopen. Als ik opnieuw zou gaan beleggen in een ander fonds, zullen bij een verkoop opnieuw taksen op beursverrichtingen worden afgehouden (dus in totaal 2 keer!).
Alvast bedankt.
Tot nu toe heb ik echter geen nieuws gekregen. Hebben jullie hier al meer informatie over gekregen? Zou bij een uitbetaling (i.g.v. ontbinding en vereffening) ook taks op beursverrichtingen worden afgehouden? Indien dat zou worden afgehouden, zou ik dat niet eerlijk vinden want ik heb niet zelf gekozen om te verkopen. Als ik opnieuw zou gaan beleggen in een ander fonds, zullen bij een verkoop opnieuw taksen op beursverrichtingen worden afgehouden (dus in totaal 2 keer!).
Alvast bedankt.
Re: Belfius Track
Ik ben net als jij wachtend. Je kan de tracker niet verhandelen nu, anders deed ik het vorige week wel weg, nog voor die algemene verandering.
Komt wel goed.
Komt wel goed.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Neen, geen TOB wel 30% roerende voorheffing op de liquidatieboni (het bedrag boven uw geinvesteerd kapitaal). Maar die boni zal er niet zijn als je de voorstellen voor de BAV gelezen hebt. Zie uitnodiging BAV zoals bij BEAMA neergelegd. Zoek op Belfius Global in https://permafiles.beama.be/SortedByManager_Nl.pdfAardbewoner schreef: ↑7 mei 2024, 22:40 Heeft nog iemand een belegging in een Belfius Track gedaan? Hebben jullie ook bericht gekregen dat sinds 12 april de deelbewijzen niet meer verkocht kunnen worden? En dat in afwachting van een Buitengewone Algemene Vergadering op 30/04/2024 over de ontbinding en de vereffening van de compartimenten. In datzelfde bericht staat Belfius mij verder op de hoogte zou brengen.
Alvast bedankt.
Vraag de stemresultaten en de minutes van de BAV van 30/4/2024 via Belfius AM (corporateoffice@belfiusam.be) op. Vraag hen als beheerder van Belfius Global ook wat de volgende stappen zijn of vraag die aan de verkozen vereffenaar indien gestemd.
BTW: Belfius noemde de dienst "Belfius track". Echter in de beleggingsvennootschap Belfius Global zit er niet 1 Belfius track maar 4 (Track Balanced, Track Stability, Track Growth en Track Peak ). Kijk dus na welk(e) compartiment(en) bij Belfius Global je had.
Het is uitbetaald op datum van gisteren.