Belfius verhoogt spaarrente
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Belfius verhoogt spaarrente
't Is de goeie die dat zegt.
Ik zou liever meer posts van Warren zien ...
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 20 december 2022, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat kiopt.EarthNvstr1 schreef: ↑20 december 2022, 09:59
De getrouwheidspremie wordt echter pas uitbetaald 1 april ipv 1 januari. Dat is dus 3 maanden verschil.
Ook : als ze op 3 januari maar verschuldigd is door de bank... moet je ze niet op 1 januari verwachten.
Het is al een pak beter dan vroeger maar 'dagelijkse uitbetaling' gaat er wellicht niet komen.
Als je dat echt belangrijk zou vinden kan je ook de rekening afsluiten. Dan is de uitbetaling er onmiddellijk.
Bv als er gigantische bedragen aan rente tegoed zijn.
Maar dat is in mijn geval niet zoveel dat ik me over die drie maanden druk ga maken.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Ik heb alvast mijn (weinige) spaargeld bij KBC weggehaald en bij KeyTrade geparkeerd.EarthNvstr1 schreef: ↑20 december 2022, 14:09 KBC past zijn rentes aan vanaf 8 januari, dan valt het niet zo op.
(En ik koop nu stapsgewijs, voor het eerst ooit, een obligatie-tracker in).
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Ik heb geluk dat ik bij KBC (tegengesteld aan andere banken) mijn spaargeld op een Start2save heb laten staan, nu die binnenkort meer intrest geeft.
Ik heb nog ergens een ongebruikte spaarrekening bij Santander ook.. Daar kan ik misschien ook nog wat geld plaatsen.
De rest : hangt van de kleine banken af. Eens curieus wat zij gaan doen om concurrentieel interessant te blijven.
Ik heb nog ergens een ongebruikte spaarrekening bij Santander ook.. Daar kan ik misschien ook nog wat geld plaatsen.
De rest : hangt van de kleine banken af. Eens curieus wat zij gaan doen om concurrentieel interessant te blijven.
Gisteren mijn FINTRO-Agent aan de lijn gehad en hem geproken over de Termijnrekening (zie hierboven) op 11 maanden tegen een intrest van meer dan 2% bruto voor een minimuminleg van 25.000,-€, en hij viel compleet uit de lucht. Hij zou zich hierover bevragen, maar heb tot nu toe geen enkele reactie van hem ontvangen.MiseryIndex120 schreef: ↑18 december 2022, 19:15Enkele grootbanken bieden wel al intresten op termijnrekeningen aan in een range van 2% - 2,40% bruto. Zelf vorige maand een termijnrekening geopend bij Fintro (onderdeel van BNP Paribas) met een intrest van iets meer dan 2% voor een periode van 11 maand met een minimum van 25.000,00 euro. Ook ING stuurt ondertussen gelijkaardige tarieven door naar een bepaalde categorie klanten zonder vereist minimumbedrag. Ze komen er gewoon nog niet mee naar buiten naar het grote publiek. De intrestverhogingen op de spaarrekeningen bij Belfius en KBC zijn momenteel een lachertje wanneer je dit vergelijkt met een termijnrekening. Zeker als je weet dat de getrouwheidspremie ook pas verworven is na een periode van 1 jaar. Netto nu een opbrengst van 1,40% netto. Ik heb momenteel een hypothecaire lening lopen met ongeveer hetzelfde openstaande bedrag tegen een intrest van 1,40%. De overheid is mooi aan het meebetalen aan onze kapitaalaflossingen via de woonbonus
Weet iemand hier meer over?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Fidelity rekening is nieuw bij Belfius. Moet dus geopend worden. Zouden ze bij verdere renteverhogingen een derde rekening invoeren?