België is een bankje rijker
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: België is een bankje rijker
Vroeger maakte men reclame met hoge interesten, nu maakt men reclame om zo gemakkelijk mogelijk uw geld op te doen.
Wat voor onzin is dit toch allemaal tegenwoordig. Andere banken idem dito natuurlijk. Stoefen met hun apps om om ter snelst te kunnen betalen. zucht.
De wereld gaat in heel snel tempo om zeep.
Wat voor onzin is dit toch allemaal tegenwoordig. Andere banken idem dito natuurlijk. Stoefen met hun apps om om ter snelst te kunnen betalen. zucht.
De wereld gaat in heel snel tempo om zeep.
inderdaad Lukske, da's een juiste samenvatting: de essentie van een bank is dat ze u beloont voor het gebruik van uw spaargeld: al de rest is toch gewoon flauwe kul eigenlijk, uitgevonden door marketingboys?
Onnozele apps, budgetbeheerstools, toegangstickets of kortingsbonnetjes en wat weet ik nog allemaal... daar heb ik helemaal geen boodschap aan.
Ik kijk gewoon naar de KOSTEN en het RENTEBLAD: voor de rest maakt niets mij ook maar een fluit uit: deze bank is' een scheet in een netzak' als het op de essentie aankomt en nog eentje dat behoorlijk complex is ook in gebruik, zowel qua aanmelding als qua fiscaal stelsel.
Een "Fintech" heet dat tegenwoordig dus? Wat een woord!
Gewoon "a lot of smart talk for very stupid customers", ja!
Onnozele apps, budgetbeheerstools, toegangstickets of kortingsbonnetjes en wat weet ik nog allemaal... daar heb ik helemaal geen boodschap aan.
Ik kijk gewoon naar de KOSTEN en het RENTEBLAD: voor de rest maakt niets mij ook maar een fluit uit: deze bank is' een scheet in een netzak' als het op de essentie aankomt en nog eentje dat behoorlijk complex is ook in gebruik, zowel qua aanmelding als qua fiscaal stelsel.
Een "Fintech" heet dat tegenwoordig dus? Wat een woord!
Gewoon "a lot of smart talk for very stupid customers", ja!
Ben al blij dat ik niet de enige ben zo'n mening.; er zijn dus nog mensen met gezond verstand.
Edit: Was eerst op de verkeerde site aan het kijken Dus mijn kritiek dat ik niks over de bankactiviteiten vond is niet correct...Didymus schreef:Eigenlijk is hun core product de app met een MasterCard.Denfi schreef:Dus buiten een zichtrekening hebben ze niks?Geen spaarrekeningen?
Een spaarrekening in dit renteklimaat, waarom zou een FinTech zich daar aan willen wagen?!
Dus geen spaarrekeningen.Kun je er aandelen/fondsen kopen?Anders zie ik totaal niet de meerwaarde van deze bank op de Belgische markt.We hebben nog genoeg volwaardige banken die kosteloos kaarten aanbieden.
Is dan alleen handig voor mensen die veel buiten de Europese unie reizen. Maar dat is dan wel een hele kleine doelgroep.
Ja iets nieuws.
Hopelijk ziet de Belgische toezichthouder er op toe dat de taalwetgeving wordt gevolgd.
Is blijkbaar om iets te starten ook al niet meer van belang.
Is gemakkelijk om alle voor en nadelen te kennen.
Of zou het alleen maar voor de happy few bedoeld zijn.
Hopelijk ziet de Belgische toezichthouder er op toe dat de taalwetgeving wordt gevolgd.
Is blijkbaar om iets te starten ook al niet meer van belang.
Is gemakkelijk om alle voor en nadelen te kennen.
Of zou het alleen maar voor de happy few bedoeld zijn.
Estate Guru believer.
N26 heeft géén bijkantoor in België geopend. Belgische wetten zijn dus niet op hen van toepassing. Verdrag van Maastricht, weet je wel.
momenteel niet maar zou wel op komst zijn. Op de duitse website staan al een paar fondsen, wel een extra jaarlijkse kost van 1%Denfi schreef: Dus geen spaarrekeningen.Kun je er aandelen/fondsen kopen?
In ieder geval iets om op te volgen, en misschien geeft het NewB wel inspiratie.
Het forum geeft De Standaard anders wel inspiratie:
bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20161231_02652676De Standaard schreef:Belgische gebruikers hebben de afgelopen dagen ervaringen uitgewisseld op een speciaal forum van de website Spaargids.be. Die ervaringen zijn wisselend. Eén gebruiker meldt dat de identificatieprocedure pas bij de vierde poging lukte, bij een ander lukte het meteen.
Wie een gratis debit mastercard van die lui zou willen, kan zich maar beter reppen. Vanaf februari moet die 2,90 per maand gaan kosten (https://n26.com/eu/pricing/).
Het is mij een raadsel wat zij denken op de Belgische markt te kunnen uitrichten. Een doorsnee grootbank hier biedt meer functies aan voor minder geld. In landen zoals Duitsland en Spanje waar letterlijk ieder product en nagenoeg iedere transactie bij de klassieke spelers geld kost en/of via verrassend ouderwetse procedures verloopt, kan ik me de aantrekkelijkheid van hun platform voorstellen, maar in ons land?
Het is mij een raadsel wat zij denken op de Belgische markt te kunnen uitrichten. Een doorsnee grootbank hier biedt meer functies aan voor minder geld. In landen zoals Duitsland en Spanje waar letterlijk ieder product en nagenoeg iedere transactie bij de klassieke spelers geld kost en/of via verrassend ouderwetse procedures verloopt, kan ik me de aantrekkelijkheid van hun platform voorstellen, maar in ons land?
Veel dank hiervoor!quxan schreef:https://media.ccc.de/v/33c3-7969-shut_u ... e_my_money
In de eerste plaats globetrotters en daarnaast mensen die bij hun huisbank geen "kredietkaart" kunnen of willen krijgen bijvoorbeeld. Ze zijn er ook niet op uit om de Belgische markt te veroveren, maar om in zoveel mogelijk landen actief te zijn.johann schreef:Het is mij een raadsel wat zij denken op de Belgische markt te kunnen uitrichten.
Eens hun "Black" account ook in België wordt aangeboden kan het pas echt interessant worden als de verzekeringen aansluiten bij de behoeften van de eerdergenoemde globetrotters.
Weeral zo'n site met veel scrollen en weinig informatie. Veel design en 80% blanco ruimte en als je iets wilt weten moet je beginnen rondklikken en scrollen in de hoop een antwoord te vinden. Na 10 seconden sluit ik dat venster al. Het is dus een telefoonbank? Ik doe belangrijke dingen toch liever thuis op een desktop of laptop, iets waar ik overzicht mee heb. Op die site doet men doet precies als bankieren hip is, beetje appen, beetje swipen en de centjes zijn weg.
Nee, het is niet louter een app, al ligt daar duidelijk wel de focus. Er is in tegenstelling tot Revolut een volledig functioneel webplatform. Je kan dus perfect via je desktop/laptop inloggen en verrichtingen uitvoeren.
Vandaag de kaart ontvangen. Het is een doorzichtig exemplaar waardoor je de NFC-antenne mooi kan zien zitten.
een bankiert niet gewoon zoals u zegt, met helpt een fintech uitbouwen, weet u wel?Akab schreef:Op die site doet men doet precies alsof bankieren hip is, beetje appen, beetje swipen en de centjes zijn weg.
ROTFL
Voorbijgaan aan de essentie van een bank (i.e. wat verdient u hier als klant eigenlijk mee?) en volop focussen op all de yuppie smarttalk uit the big city (hip, easy, fun, fun, fun.. you are a trendsetter... modern environment... innovative tools... doorschijnende kredietkaarten... daar zat u toch wel op te wachten zeker, zoals miljoenen anderen?).
Komaan, dat iemand daarvoor valt!?
Eerst de mensen laten geloven dat dit echt revolutionair is, en vervolgens fors laten betalen voor het gevoel dat ze pioniers mogen zijn in deze revolutie, let maar op.
Het concept van Apple eigenlijk, maar dan op een bankje toegepast: bij Apple betaal je ook tot 2 keer zo veel als bij een concurrent voor een product met zeer vergelijkbare (soms zelfs betere) capaciteiten, gewoon omdat het gehuld is in een hip jasje en ja.. een échte Apple is, toch?
Ze doen maar: Belgie heeft échte banken genoeg waar alles volledig gratis is, inclusief de kaarten.
edit:
Blijkbaar is het al zo goed als afgelopen met die gratis kaart? Heeft niet lang geduurd dus...
Blijft over: elektronische betalingen in vreemde munten, maar wel via een peperdure betalende kaart (a rato van bijna 36 euro per jaar)!
Laatst gewijzigd door inquirer op 4 januari 2017, 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.