België krijgt een nieuwe internetbank: MeDirect
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: België krijgt een nieuwe internetbank: MeDirect
Ik bedoelde eigen de termijnrekeningen, Lanius. Die rentetarieven zijn veel hoger dan de concurrentie.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ben je hier zeker van? De Keytrade Azur rekening biedt 1+0,2% dus deze voldoet hier niet aan maar zou toch een gereglementeerde rekening zijn?Vaganzza schreef:Omdat de getrouwheidspremie minimim 25% van de basisrente (kan wel afgerond worden naar lagere tiende %) en max. 1,5% moet bedragen.
1*0.25 naar beneden afgerond op 0.1 is toch 0.2?
Zoals Didymus al zei: 0,25% mag men afronden naar 0,20%.
Hier staat de ganse uitleg ivm die spaarregeling. Alleen is ze nog niet bijgewerkt ivm de GP die per kwartaal uitbetaald wordt.
Hier staat de ganse uitleg ivm die spaarregeling. Alleen is ze nog niet bijgewerkt ivm de GP die per kwartaal uitbetaald wordt.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Dus dan is bv. de Belfius internetspaarrekening (0,6 + 0,1) hiermee flagrant in strijd?
Edit: niet dus: 0,15 afgerond naar beneden is 0,1
Goed gezien van die mannen, dat wel ...
Edit: niet dus: 0,15 afgerond naar beneden is 0,1
Goed gezien van die mannen, dat wel ...
nee:
0,6% * 0,25 = 0,15 => afgerond naar lagere tiende % = 0,1
0,6% * 0,25 = 0,15 => afgerond naar lagere tiende % = 0,1
Een vraag die ik wel eens krijg: hoe werkt die 3 maanden vooropzeg in praktijk met een ME3 spaarrekening? Als je vandaag een overschrijving ingeeft, kan je dan pas kiezen uit een datum die 3 maanden verder ligt?
Ook vroeg mij iemand of je kon overschrijven naar een express rekening (waarschijnlijk in het kader van: ik kan het geld zeker tot dan missen, maar daarna is het onzeker of die persoon het geld met zekerheid nog 3 maanden op een spaarrekening zal kunnen houden).
Ik heb geen idee hoeveel leden hier een dergelijke spaarrekening hebben, maar hoop dat hier iemand is die kan antwoorden.
Ook vroeg mij iemand of je kon overschrijven naar een express rekening (waarschijnlijk in het kader van: ik kan het geld zeker tot dan missen, maar daarna is het onzeker of die persoon het geld met zekerheid nog 3 maanden op een spaarrekening zal kunnen houden).
Ik heb geen idee hoeveel leden hier een dergelijke spaarrekening hebben, maar hoop dat hier iemand is die kan antwoorden.
Staat op:
http://www.medirectbank.be/nl-be/Support" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.medirectbank.be/nl-be/Support" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoe kan ik u informeren over mijn voornemen om geld af te halen van mijn ME3 Spaarrekening?
U kunt ons laten weten dat u geld wenst af te halen van uw ME3-Spaarrekening door ons te bellen op het nummer 02 518 0000 of ons te e-mailen naar info@medirectbank.be. De overschrijving zal worden uitgevoerd drie maanden na uw aanvraag.
Ok, daar had ik dus over gekeken. Had niet ver genoeg gescrold bij de support pagina... Persoonlijk vind ik het wel nogal omslachtig om te moeten bellen, maar da's eigen mening. Werkt dat ook zo bij een Express rekening? Daar vind ik niets van in de FAQ's...
Toen ik in de andere FAQ's verder aan het rondneuzen was, kwam ik er nog op uit dat je geen gezamelijke rekeningen kan openen... Best raar...
Toen ik in de andere FAQ's verder aan het rondneuzen was, kwam ik er nog op uit dat je geen gezamelijke rekeningen kan openen... Best raar...
http://financelabblog.wordpress.com/tag/me-direct-bank/" onclick="window.open(this.href);return false;
Heeft intussen nog iemand goed of slechte ervaringen ? Vooral omtrent de termijnrekeningen, bedoel ik. Dankuwel !
Bij mij ging het wel vlot om klant te worden, maar al die veiligheidsvragen op hun website wijst op grote voorzichtigheid. Hopen maar dat ze bij het beheren van het aangetrokken kapitaal ook zo voorzichtig zullen zijn !
Bij mij ging het wel vlot om klant te worden, maar al die veiligheidsvragen op hun website wijst op grote voorzichtigheid. Hopen maar dat ze bij het beheren van het aangetrokken kapitaal ook zo voorzichtig zullen zijn !
En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)
Tjah, voor termijnrekeningen is het nogal vroeg om feedback te krijgen he. Ze zijn nog maar een half jaar actief in België, dus ze hebben nog geen rente moeten uitkeren
Wat mij betreft: op een weekje was mijn termijnrekening geregeld. Leuk detail was dat de begindatum van mijn termijnrekening de dag van mijn eerste aanvraag blijkt te zijn, en niet de dag waarop ik bericht kreeg dat mijn termijnrekening in orde was gebracht. Dat scheelt dus een weekje.
Maar het is nog even afwachten he: gaan ze de rente correct berekenen? En tijdig uitbetalen? Gaan ze het basisbedrag zonder problemen vrijgeven op het einde van de rit? Hoe solvabel zijn ze? Etc.
Wat mij betreft: op een weekje was mijn termijnrekening geregeld. Leuk detail was dat de begindatum van mijn termijnrekening de dag van mijn eerste aanvraag blijkt te zijn, en niet de dag waarop ik bericht kreeg dat mijn termijnrekening in orde was gebracht. Dat scheelt dus een weekje.
Maar het is nog even afwachten he: gaan ze de rente correct berekenen? En tijdig uitbetalen? Gaan ze het basisbedrag zonder problemen vrijgeven op het einde van de rit? Hoe solvabel zijn ze? Etc.
Er zijn wel wat problemen geweest met de website. Op een gegeven moment vond ik niets meer terug van mijn beleggingsrekening. Ook zeer laattijdige inventariswaarden van mijn fondsen. Dit wordt precies nog niet goed aangepast. De website is ook wat traag.
In het weekend kan men geen fondsen aankopen.
In het weekend kan men geen fondsen aankopen.
nog niemand die een review geplaatst heeft over medirect
https://www.spaargids.be/sparen/bij-med ... bankreview" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie plaatst de eerste review?
https://www.spaargids.be/sparen/bij-med ... bankreview" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie plaatst de eerste review?
Heeft er hier al iemand zijn portefeuille overgedragen naar medirect?
Dankzij de verhoogde kosten bij binck ben ik zinnens dit te doen.
Gaat dit vlot? Hoelang duurt zo een overzetting?
Kan men ook fondsen overdragen die bij medirect niet in hun overzicht staan?
Dankzij de verhoogde kosten bij binck ben ik zinnens dit te doen.
Gaat dit vlot? Hoelang duurt zo een overzetting?
Kan men ook fondsen overdragen die bij medirect niet in hun overzicht staan?