Benzine of diesel?
Re: Benzine of diesel?
[/quote]
Is diesel geen optie? Je kan voor een 1.5 diesel gaan met 105g uitstoot. Verkeerstaks zal dan zeker meevallen.
[/quote]
Met de hetze tegen diesels begin ik daar liever niet meer aan.
Doe trouwens ook te weinig kilometers.
Is diesel geen optie? Je kan voor een 1.5 diesel gaan met 105g uitstoot. Verkeerstaks zal dan zeker meevallen.
[/quote]
Met de hetze tegen diesels begin ik daar liever niet meer aan.
Doe trouwens ook te weinig kilometers.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
CNG is er ook nog. Er was hier ergens ook een topic van.
Die groene klever moet je er dan wel bijnemen en het aanbod wagens is veel beperkter.
Toch merk ik steeds meer klevers en CNG tankstations opduiken in mijn omgeving.
Die groene klever moet je er dan wel bijnemen en het aanbod wagens is veel beperkter.
Toch merk ik steeds meer klevers en CNG tankstations opduiken in mijn omgeving.
Neem gewoon benzine. Goedkoper in onderhoud. CNG heeft ook nog geen bewezen betrouwbaarheid. Kan duurder uitvallen.
En hier hoor je het weer eens van een ander (eerste video).spicyalan schreef: ↑18 februari 2018, 13:06Ik heb zelf zo'n auto gehad (volvo) en heb nu nog een andere met de psa 1.6 motor... en na een gezamenlijk 200.000 kilometers kan ik zeggen dat er nog 0,0 problemen aan waren.haelewyn schreef:
Geen problemen met de PSA 1,6 D / 2.0 D ( of THP benzinemotor ) ? Dat is zowat ontkennen dat de aarde rond is. ................
Ik ken persoonlijk wel mensen die er miserie mee gehad hebben. .
Ik heb ook nog geen enkele garagist geweten die de 1.6 zou afraden (niet van Volvo, niet van citroen).
fora staan er inderdaad vol van, maar dat is niet abnormaal voor een motor die in zowat de helft van de dieselwagens is te vinden.
Verder, buiten de 1.6 diesel van enkele bouwjaren een (redelijk) goede auto ? Oordeel zelf...
https://www.youtube.com/watch?v=Yn54_EPbrrI
https://www.youtube.com/watch?v=OqFEQgTS_4w&t=10s
Het valt mij nu toch echt op dat er voor diesels op de tweedehandsmarkt koopjes te vinden zijn. Een zuinige, kleine euro 5 diesel om een jaar of 5 mee te rijden. En dan buiten (tegen peanuts weliswaar) ten laatste vóór 2025...
Het enige wat mij doet twijfelen zijn mogelijke problemen met roetfilter door korte ritten. Wat is een (te) korte rit voor een roetfilter?
Het enige wat mij doet twijfelen zijn mogelijke problemen met roetfilter door korte ritten. Wat is een (te) korte rit voor een roetfilter?
Door altijd bij zeer lage toeren te rijden in zesde versnelling kan je ook al problemen hebben..
Er moet een bepaalde temperatuur bereikt worden om het roetverbrandingsproces op gang te brengen.
Als je weet welk merk en model je gaat kopen, ga het eens vragen bij een dealer.
Kijk eens of er nog een filter inzit... of de pot niet is geopend, filter eruit, en weer toegelast.
Bij peugeot zei men mij eens dat je elke dag ritten van 40 a 50 km -enkele rit- zou moeten doen met een euro 6 diesel. Bij toyota zei men dat bij lage toeren rijden ook dan nog onvoldoende kan zijn..
Naar mijn idee : koop geen euro 5 van vw met 1600 motor... die van het dieselschandaal. Of als je het toch doet, laat hem hertunen buiten het vw netwerk.
Er moet een bepaalde temperatuur bereikt worden om het roetverbrandingsproces op gang te brengen.
Als je weet welk merk en model je gaat kopen, ga het eens vragen bij een dealer.
Kijk eens of er nog een filter inzit... of de pot niet is geopend, filter eruit, en weer toegelast.

Bij peugeot zei men mij eens dat je elke dag ritten van 40 a 50 km -enkele rit- zou moeten doen met een euro 6 diesel. Bij toyota zei men dat bij lage toeren rijden ook dan nog onvoldoende kan zijn..
Naar mijn idee : koop geen euro 5 van vw met 1600 motor... die van het dieselschandaal. Of als je het toch doet, laat hem hertunen buiten het vw netwerk.
Geen VW, wel een relatief zeldzaam maar zeer degelijk merk en een voor mijn doen ongezien luxueuze wagen.
Als de wereld toch vergaat binnen 10 of 12 jaar kunnen we het er beter nog wat (goedkoop!) van nemen
Als de wereld toch vergaat binnen 10 of 12 jaar kunnen we het er beter nog wat (goedkoop!) van nemen

Gebeurt dikwijls. Op een gegeven moment zit die filter zo dicht dat ze zelfs met een acetyleen brander niet meer open te stoken is, laat staan met dat regeneratieritje dat men voorschrijft. Extra diesel oprijden om het milieu te sparen. Wie bedenkt het?
Zonder dat filter is het alleszins beter voor de gezondheid want met ademen we met zijn allen ultrafijne roetpartikeltjes tot diep in de longen, zonder blijven die dikke roetpartikels wel ergens aan wat slijm plakken voordat ze nog maar in de buurt van de bronchiën komen.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.